Gå til innhold

Når pynter du til påske, og hva slags pynt tar du fram?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som allerede har tatt fram påskepynten, noe jeg synes er altfor tidlig 😅

Jeg pleier ikke å pynte så mye til påske, bare en gul duk og litt kyllinger. Kjøpte en høne i fjor som liksom skal være mammaen til kyllingene 😂 Setter opp denne meget sparsomme pynten skjærtorsdag og tar det bort igjen 2. påskedag. Hva med deg?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gjest endret tittelen til Når pynter du til påske, og hva slags pynt tar du fram?

Fortsetter under...

Pynter ikke til påske, finner bare frem litt til selve påskemiddagen, dvs. påskeaften og/eller 1. påskedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Pynter ikke til påske, det var mer stas når man hadde barn og påskeharen kom med egg. 

Ja, enig i det. Har aldri hatt dette opplegget med påskeharen, men stas da ungene var små og vi pyntet med ting de hadde laget på skolen. Små bustete kyllinger laget av garn, tegninger, karse, m.m 🐥😊

Synes likevel det er litt koselig med "noe gult" i stua i dag også selv om barna er voksne og har flyttet hjemmefra. Om jeg ikke gidder å ta fram kyllingene så i alle fall kjøper jeg en gul krysantemum eller en bukett gule tulipaner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (1 time siden):

Har ei venninne som allerede har tatt fram påskepynten, noe jeg synes er altfor tidlig 😅

Jeg pleier ikke å pynte så mye til påske, bare en gul duk og litt kyllinger. Kjøpte en høne i fjor som liksom skal være mammaen til kyllingene 😂 Setter opp denne meget sparsomme pynten skjærtorsdag og tar det bort igjen 2. påskedag. Hva med deg?

Vi er på hytta i påska så jeg pynter ikke hjemme. På hytta har jeg en liten, gul duk og 3-4 kyllinger og haner. That's it. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Anbru skrev (2 minutter siden):

Ja, enig i det. Har aldri hatt dette opplegget med påskeharen, men stas da ungene var små og vi pyntet med ting de hadde laget på skolen. Små bustete kyllinger laget av garn, tegninger, karse, m.m 🐥😊

Synes likevel det er litt koselig med "noe gult" i stua i dag også selv om barna er voksne og har flyttet hjemmefra. Om jeg ikke gidder å ta fram kyllingene så i alle fall kjøper jeg en gul krysantemum eller en bukett gule tulipaner. 

Ja det var så koselig når de kom med påskepynt de hadde laget i barnehagen og på skolen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Vi er på hytta i påska så jeg pynter ikke hjemme. På hytta har jeg en liten, gul duk og 3-4 kyllinger og haner. That's it. 

Ingen hønemamma da? Daakars små... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (2 minutter siden):

Ingen hønemamma da? Daakars små... 😉

Husker ikke. Sikkert en høne og en hane og et par kyllinger. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke det veldig lenge til påske da? Jaja i butikkene så har det vært påske i en mnd snart.

Anonymkode: 247d8...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et fint gammelt trau jeg pleier å fylle med fine påskeegg jeg har samlet opp gjennom årene, og pleier å kjøpe gule tulipaner og påskeliljer. Og så er det høna, da. Den er gyselig, men ifølge sønnen må den fram for at han skal få påskefølelsen. Jeg later som jeg ikke ser den, så det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbru skrev (21 timer siden):

Har ei venninne som allerede har tatt fram påskepynten, noe jeg synes er altfor tidlig 😅

Jeg pleier ikke å pynte så mye til påske, bare en gul duk og litt kyllinger. Kjøpte en høne i fjor som liksom skal være mammaen til kyllingene 😂 Setter opp denne meget sparsomme pynten skjærtorsdag og tar det bort igjen 2. påskedag. Hva med deg?

Jeg kjøper ofte en gul blomst eller gule tulipaner. Noen gule lys. Har noen litt finere egg som kan henges opp, men ikke alle år jeg kommer på at jeg har de. Nå kom jeg på at jeg kjøpte noen gammeldagse små påskeegg i metall. Hm, kanskje jeg skal pynte litt i år allikevel da, vi blir jo hjemme, så er jo koselig med litt markering. (jeg finner sikker mer pynt om graver litt baki skapene 😂

Når guttungen var liten hadde vi mer pynt fremme. Han elsket en fæl gul lodden kylling, så den hadde vi alltid fremme. Han har heldigvis ikke etterlyst den nå 😄

 

Jeg er generelt treg med pynting til høytider. Jeg legger meg ikke oppi når andre pynter, men har selv mange ganger fått kommentarer på at jeg er sen 😄

Mamma pynter, det er koselig å komme hjem til påskepynt som bringer frem gode minner. Bestemoren min pyntet alltid ganske mye påskepynt, mye gammelt, så jeg hadde nok reagert om jeg kom der i oppveksten (sikkert som voksen også) uten at det var som vanlig. Vi var alltid mange samlet, påskeeggene lå på fast plass, fikk ikke under noen omstendighet åpne eggene før påskeaften. Fine minner 😃

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg pynter aldri før palmehelga. Dersom vi reiser bort første helga, blir det som regel ikke noe pynting hjemme. Dersom vi venter noen dager, kjøper jeg ofte gule tulipaner og noen påskeliljer til å ha foran døra ute, og finner frem litt av det ungene laget da de var små.

Altså ikke mye. Pynter ikke noe særlig der vi er i påska heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 16.16):

Er ikke det veldig lenge til påske da? Jaja i butikkene så har det vært påske i en mnd snart.

Anonymkode: 247d8...e05

Påsken er i år fra 1. - 5. april 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri gledet mer mer til å pynte til påske, men vente nok til palmehelgen. Kjøpte mye ny pynt i fjor, da jeg hadde kjøpt ny leilighet, men jeg husker nesten ikke hva det var. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg påskepynter spisebordet med tulipaner, lys og påskeservitter . Det er eneste pyntinga her. Vi skal være hjemme i år også, så litt påskesteming må vi ha .

Gleder meg til å få alle de voksne «barna» våre hjem til påske og lage lammelår og påskegg til dem. 

Tør ikke å glede meg for mye for tidlig da. Det kommer noen nye nasjonale regler i morgen, så får vel vente litt og se hva som kommer.

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg flyttet i fjor sommer og nå begynner jeg å lure på om jeg har kastet påskepynten da jeg flyttet.  Det var ikke særlig mye igjen, og det som jeg har brukt er noe som barna lagde i skolen før i tiden.

Jeg kommer til å kjøpe gule blomster og lys, og muligens noen små duker.  Kan ikke invitere noen denne påsken, og sannsynligvis ikke dra noen steder.  Lammelår blir ikke laget for meg alene, men kanskje jeg kjøper lammekoteletter og god rødvin.

Anonymkode: a7205...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...