Gå til innhold

"Finansmiljøet" -Exit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke sett serien, men har alltid tenkt at det må være et veldig lite og gjennomsiktig miljø, og at det vil være fare for gjenkjenning når skuespillerne spiller disse gutta? 

Anonymkode: 7342f...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ikke sett serien, men har alltid tenkt at det må være et veldig lite og gjennomsiktig miljø, og at det vil være fare for gjenkjenning når skuespillerne spiller disse gutta? 

Anonymkode: 7342f...33d

Det er jo en del fiksjon i tillegg til at mye blandes sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke sett serien, men har alltid tenkt at det må være et veldig lite og gjennomsiktig miljø, og at det vil være fare for gjenkjenning når skuespillerne spiller disse gutta? 

Anonymkode: 7342f...33d

Det er ingen sann historie, selv om det er elementer fra virkeligheten som er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (2 timer siden):

Det er jo en del fiksjon i tillegg til at mye blandes sammen. 

 

Ekstra skrev (42 minutter siden):

Det er ingen sann historie, selv om det er elementer fra virkeligheten som er med.

Leste at skaperne av serien sa det var 70% sannhet og 30% fiksjon...

Anonymkode: 7342f...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er en godt laget serie, med en del sjokk effekter. Trudde jeg skulle le meg ihjel da den ene hevnet seg pga konas utroskap med en utspekulert vri jeg ikke skal nevne her da det ville vært spoiler. Jeg synes det er veldig godt laget. Om det er sånn i virkeligheten vet jeg ikke, men jeg tviler på att så mange slipper unna med taskenspill så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Leste at skaperne av serien sa det var 70% sannhet og 30% fiksjon...

Anonymkode: 7342f...33d

Ja, men alt er blandet sammen og tilført mye som ikke er sant, så således blir det anonymt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer frem at flere kjenner seg igjen i serien(!), men det er neppe balansert bilde av hele finansmiljøet. Det handler vel om et miljø i miljøet, og spesielt som har mistet kontroll over rusbruken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 

Leste at skaperne av serien sa det var 70% sannhet og 30% fiksjon...

Anonymkode: 7342f...33d

Dette tror jeg det er skaperne og selgerne av serien som sier. Det er ganske langt fra å det at mye er basert på rykter om ting som har skjedd i bransjen og til å si at det meste er "sannhet".

Kjenner selv til mange som jobber i eller i tilknytning til finans, og de kjenner seg i hvertfall lite igjen i beskrivelsen av miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (58 minutter siden):

Dette tror jeg det er skaperne og selgerne av serien som sier. Det er ganske langt fra å det at mye er basert på rykter om ting som har skjedd i bransjen og til å si at det meste er "sannhet".

Slik jeg har forstått det er serien skapt på bakgrunn av fire informanter som selvet eller har vært en del av miljøet. Det er deres beretninger som går under "70% sannhet". 

Uansett er ikke disse representative for alle som jobber i finans. Dette handler om de mest ekstreme tilfellene, hvordan noen har det.  

Anonymkode: 7342f...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regissøren har gått ut og sagt at det gjelder et spesifikt miljø i finansverden. Han har aldri påstått at alle er sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (14 minutter siden):

Regissøren har gått ut og sagt at det gjelder et spesifikt miljø i finansverden. Han har aldri påstått at alle er sånn. 

Nettopp, og det er derfor jeg mener at det må være svært så gjenkjennbart og gjennomsiktig. 

Anonymkode: 7342f...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...