Gå til innhold

Schizoaffektiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og da mener jeg upåfallende ovenfor andre. Inni seg derimot kan en ha store vansker. 

Anonymkode: e56c3...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og da mener jeg upåfallende ovenfor andre. Inni seg derimot kan en ha store vansker. 

Anonymkode: e56c3...42e

Nei man vil jo merke på en når en er i de maniske periodene at man snakker mye osv og når i de psykotiske periodene at man isolerer seg f. Eks

Anonymkode: 9b54f...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei man vil jo merke på en når en er i de maniske periodene at man snakker mye osv og når i de psykotiske periodene at man isolerer seg f. Eks

Anonymkode: 9b54f...201

Ja, vi har sett han hypoman, men ikke sett noen tegn til det psykotiske. Det har han holdt godt skjult for oss. 

Anonymkode: e56c3...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og da mener jeg upåfallende ovenfor andre. Inni seg derimot kan en ha store vansker. 

Anonymkode: e56c3...42e

Ja man kan skjule det til en viss grad, men tror folk skjønner at det er "noe" men ikke alltid hva det er. Men tror ikke folk er så inne på psykiatriske diagnoser, de kaller det bare angst og nerveproblemer. Det er min erfaring og jeg har ingen intensjon om å fortelle at jeg har vært "psykotisk". Bare mannen og barna vet min diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde jeg var upåfallende, men viste seg at ingen var overrasket over at jeg fikk diagnosen schizoaffektiv

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har diagnosen schizoaffektiv, manisk type. I psykotiske perioder har det ikke latt seg skjule, tvert imot har jeg da gjort ting som kunne ha ødelagt mitt gode navn og rykte for evig og alltid. Men til daglig, når jeg tar medisinene mine, lever jeg et helt vanlig og upåfallende liv, dog med endel problemer som jeg best merker selv  

Anonymkode: da063...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har diagnosen schizoaffektiv, manisk type. I psykotiske perioder har det ikke latt seg skjule, tvert imot har jeg da gjort ting som kunne ha ødelagt mitt gode navn og rykte for evig og alltid. Men til daglig, når jeg tar medisinene mine, lever jeg et helt vanlig og upåfallende liv, dog med endel problemer som jeg best merker selv  

Anonymkode: da063...95e

Går det an å ha schizoaffektiv depressiv type også?

Anonymkode: e56c3...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går det an å ha schizoaffektiv depressiv type også?

Anonymkode: e56c3...42e

Ja, enten manisk eller depressiv type

Anonymkode: da063...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, enten manisk eller depressiv type

Anonymkode: da063...95e

Eller blandet type

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner ei som med depressiv schizoaffeltiv type som har vært stabil og ikke-psykotisk i mange år. Men hun har tydelig angst for mye,  og så det er noe med at de sosiale antennene ikke fungerer 100%. Ikke så lett å forklare, for det er på en måte subtilt. Men merker forskjell fra friske. 

Anonymkode: d3aa3...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...