Gå til innhold

Svar på MR-undersøkelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var på MR-undersøkelse for 4 uker siden.  Er det vanlig at henvisende lege (fastlege) kontakter pasienten med resultater, eller er dette noe man selv kontakter lege for å få svar på?  Jeg tenker alt tar litt lengre tid på grunn av pandemi og så har det vært vinterferie, men 4 uker begynner å bli lenge.  (Det er noe galt med området som er blitt undersøkt, det ser man med det blotte øyet, men det er jo dermed ikke sikkert at det er funn på MR).

Har ikke lyst til å "mase" heller, og det vil føles nokså bortkastet å gå inn i e-dialog og betale 250 kroner for at legen svar at resultatene ikke er kommet enda.

Anonymkode: 4cab7...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var på MR-undersøkelse for 4 uker siden.  Er det vanlig at henvisende lege (fastlege) kontakter pasienten med resultater, eller er dette noe man selv kontakter lege for å få svar på?  Jeg tenker alt tar litt lengre tid på grunn av pandemi og så har det vært vinterferie, men 4 uker begynner å bli lenge.  (Det er noe galt med området som er blitt undersøkt, det ser man med det blotte øyet, men det er jo dermed ikke sikkert at det er funn på MR).

Har ikke lyst til å "mase" heller, og det vil føles nokså bortkastet å gå inn i e-dialog og betale 250 kroner for at legen svar at resultatene ikke er kommet enda.

Anonymkode: 4cab7...422

Hvis du har tatt MR på et privat institutt, så har flere av dem løsninger for  tilgang til beskrivelsen på nett. Har du undersøkt den muligheten?

Men ser ingen grunn til å la være å etterspørre resultatene av undersøkelsen nå, 4 uker er lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er privat eller ikke så bare ring sykehuset og spør om det er klart og om det er sendt til lege. Så spør du når du kan vente resultat eventuelt. Det har jeg gjort, ingen problem. Dessuten er det veldig lang tid med 4 uker, korona eller ikke.  Jeg får som regel svar etter en uke, og jeg tar ofte MR av hodet.  Ingen forsinkelser i koronatid.

Anonymkode: d488f...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 time siden):

Hvis du har tatt MR på et privat institutt, så har flere av dem løsninger for  tilgang til beskrivelsen på nett. Har du undersøkt den muligheten?

Men ser ingen grunn til å la være å etterspørre resultatene av undersøkelsen nå, 4 uker er lang tid. 

Det eneste jeg fikk beskjed om er at jeg kunne kjøpe tilgang til bildene.  Bare bildene vil ikke si meg noe som helst :ikkemedisiner:

Anonymkode: 4cab7...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det eneste jeg fikk beskjed om er at jeg kunne kjøpe tilgang til bildene.  Bare bildene vil ikke si meg noe som helst :ikkemedisiner:

Anonymkode: 4cab7...422

Nei, bildene alene har jo ingen verdi for de fleste av oss. Ser ut som om de ulike instituttene har ulik praksis, - Aleris gir tilgang til beskrivelsene 5 dager etter at den er sendt til henviser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...