Gå til innhold

Er det rart å ta imot matlevering med munnbind og hansker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor i Oslo og det er rekordsmitte. Jeg har lyst til å bruke maske og hansker når jeg får varer i kveld. Budet må også ta med seg flaske sekk.

 

Tror du han vil tenke jeg er syk, eller er dette normalt. For ordens skyld jeg er frisk, og det går an å hold avstand, men jeg bor i blokk og hvem som helst kan komme ut trappene mens jeg står der å tar i mot.

Anonymkode: 5287d...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor i Oslo og det er rekordsmitte. Jeg har lyst til å bruke maske og hansker når jeg får varer i kveld. Budet må også ta med seg flaske sekk.

 

Tror du han vil tenke jeg er syk, eller er dette normalt. For ordens skyld jeg er frisk, og det går an å hold avstand, men jeg bor i blokk og hvem som helst kan komme ut trappene mens jeg står der å tar i mot.

Anonymkode: 5287d...8bb

I disse dager er det jo opp til den enkelte hvor forsiktig man ønsker å være. Det spiller vel ingen rolle hva budet måtte tenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvorfor skal du ha hansker på? Du kan vel bare vaske deg. Du bør jo uansett vaske alt før du setter det i kjøleskapet, det gjør jeg. Har jeg forresten alltid gjort.

Anonymkode: e3065...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg bor i Oslo og det er rekordsmitte. Jeg har lyst til å bruke maske og hansker når jeg får varer i kveld. Budet må også ta med seg flaske sekk.

 

Tror du han vil tenke jeg er syk, eller er dette normalt. For ordens skyld jeg er frisk, og det går an å hold avstand, men jeg bor i blokk og hvem som helst kan komme ut trappene mens jeg står der å tar i mot.

Anonymkode: 5287d...8bb

det spiller da liten rolle hva andre mener? Jeg får varene levert utenfor døren. Takker for dem iført munnbind, noe budet som regel også har på seg. Spriter meg grundig når varene er satt på plass.

Anonymkode: 3ac59...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og hvorfor skal du ha hansker på?

Anonymkode: e3065...a7b

Fordi jeg får tørr hud om jeg skal vaske meg mer enn ett par ganger.

Anonymkode: 5287d...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg får tørr hud om jeg skal vaske meg mer enn ett par ganger.

Anonymkode: 5287d...8bb

Tenk på de som har eksem. Tørr hud kan du jo smøre.

Anonymkode: e3065...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tenk på de som har eksem. Tørr hud kan du jo smøre.

Anonymkode: e3065...a7b

jojo, men så har man hansker da, da kan man vaske hanskene flere ganger, og så vaske 1 gang når man har tatt de av. Jeg liker å vaske hansker. Jeg vasker aldri uten hansker.

Anonymkode: 5287d...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør hva du føler er rett for deg. Vet det er lettere sagt enn gjort, men er ingen fasit.
Selv vil jeg helst bruke munnbind hele tiden jeg er ute, ikke kun når jeg handler mat i butikken etc., men føler fortsatt det er litt rart.
 

Anonymkode: 59ea5...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvorfor skal du ha hansker på? Du kan vel bare vaske deg. Du bør jo uansett vaske alt før du setter det i kjøleskapet, det gjør jeg. Har jeg forresten alltid gjort.

Anonymkode: e3065...a7b

Det kunne aldri ha falt meg inn å vaske ting før jeg setter dem inn i kjøleskapet. Før pandemien ville jeg ha ansett det som svært nevrotisk å gjøre dette, - hvordan man skal tenke om det nå er selvfølgelig litt mer uavklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (4 timer siden):

Det kunne aldri ha falt meg inn å vaske ting før jeg setter dem inn i kjøleskapet. Før pandemien ville jeg ha ansett det som svært nevrotisk å gjøre dette, - hvordan man skal tenke om det nå er selvfølgelig litt mer uavklart. 

Heldigvis lever vi i et fritt land. Jeg er aldri syk. Ikke nevrotisk, bare veldig hygienisk.

Anonymkode: e3065...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (5 timer siden):

Det kunne aldri ha falt meg inn å vaske ting før jeg setter dem inn i kjøleskapet. Før pandemien ville jeg ha ansett det som svært nevrotisk å gjøre dette, - hvordan man skal tenke om det nå er selvfølgelig litt mer uavklart. 

For ett år siden var det mange på fb som fortalte at de vasket ALT de hadde med seg hjem fra dagligvaren med såpevann eller antibac før de satte det på plass eller spiste det - selv bananene! (jeg lurte på om de skulle spise skallet, da ble de fornærmet gitt...) Jeg har til dags dato ikke hørt om noen som har fått corona ved å ta på en pakke pasta eller et eple, ikke at de har fått andre sykdommer heller for den del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

For ett år siden var det mange på fb som fortalte at de vasket ALT de hadde med seg hjem fra dagligvaren med såpevann eller antibac før de satte det på plass eller spiste det - selv bananene! (jeg lurte på om de skulle spise skallet, da ble de fornærmet gitt...) Jeg har til dags dato ikke hørt om noen som har fått corona ved å ta på en pakke pasta eller et eple, ikke at de har fått andre sykdommer heller for den del...

Du har ikke hørt det nei😅Hvordan har du hørt noen blir smittet da? Noen hostet på dem? Eller? Du vet vel at du ikke skal ta på varer du ikke skal kjøpe feks? Det står lapper om det i butikkene. Folk kan like godt bli smittet av noe de tar på og ikke spriter seg godt nok eller ikke i det hele tatt, det er grunnleggende kunnskap. Du har visst gått glipp av noe.

Anonymkode: e3065...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har ikke hørt det nei😅Hvordan har du hørt noen blir smittet da? Noen hostet på dem? Eller? Du vet vel at du ikke skal ta på varer du ikke skal kjøpe feks? Det står lapper om det i butikkene. Folk kan like godt bli smittet av noe de tar på og ikke spriter seg godt nok eller ikke i det hele tatt, det er grunnleggende kunnskap. Du har visst gått glipp av noe.

Anonymkode: e3065...a7b

Jeg tar stort sett ikke på ting jeg ikke skal kjøpe. :) Har inntrykk av at folk smittes i nærkontakt med andre, det har jo vært mye usikkerhet ang. dette med kontaktsmitte via ting. Jeg jobber i et stort bibliotek og i løpet av dette året har ingen gjester eller ansatte blitt smittet i biblioteket - og vi håndterer bøker og andre media som mange mennesker tar på, hele tiden. Vi har selvfølgelig rutiner ang. rengjøring av kontaktflater i biblioteket, håndsprit, munnbindpåbud, plexiglass i skrankene og alt sånt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg tar stort sett ikke på ting jeg ikke skal kjøpe. :) Har inntrykk av at folk smittes i nærkontakt med andre, det har jo vært mye usikkerhet ang. dette med kontaktsmitte via ting. Jeg jobber i et stort bibliotek og i løpet av dette året har ingen gjester eller ansatte blitt smittet i biblioteket - og vi håndterer bøker og andre media som mange mennesker tar på, hele tiden. Vi har selvfølgelig rutiner ang. rengjøring av kontaktflater i biblioteket, håndsprit, munnbindpåbud, plexiglass i skrankene og alt sånt. :) 

Poenget er at man vasker seg etter at man har tatt på noe og det gjør nok dere mye på biblioteket. At folk vasker varer man tar mye på før man setter det i kjøleskap er jo egentlig bare det samme poenget. Forstår ikke at folk skal bli sett på som hysteriske av den grunn. Det er jo ikke så ulikt enn at man vasker mobilen sin, som mange gjør nå. Viruset kan jo leve fra flere timer til dager på ulike overflater. 

Anonymkode: e3065...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har ikke hørt det nei😅Hvordan har du hørt noen blir smittet da? Noen hostet på dem? Eller? Du vet vel at du ikke skal ta på varer du ikke skal kjøpe feks? Det står lapper om det i butikkene. Folk kan like godt bli smittet av noe de tar på og ikke spriter seg godt nok eller ikke i det hele tatt, det er grunnleggende kunnskap. Du har visst gått glipp av noe.

Anonymkode: e3065...a7b

Siden det er usikkerhet knyttet til smittemekanismer, kanskje særlig for nye mutanter, så må det være ok at folk velger hvilke tiltak de velger i tillegg til de offisielle smittevernreglene. Men mye tyder vel på at  dråpesmitte er den smittemekanismen som har størst betydning: Fakta om koronaviruset og sykdommen - FHI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (55 minutter siden):

Siden det er usikkerhet knyttet til smittemekanismer, kanskje særlig for nye mutanter, så må det være ok at folk velger hvilke tiltak de velger i tillegg til de offisielle smittevernreglene. Men mye tyder vel på at  dråpesmitte er den smittemekanismen som har størst betydning: Fakta om koronaviruset og sykdommen - FHI

Det virker ikke som du syns det er ok hva folk velger. 

Anonymkode: e3065...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg åpnet nå døra med maske og hansker. Budet virket uanfektet, men så sa jeg "jeg er ikke syk altså, selv om jeg har på meg dette" da så han mer betenkt ut. Haha.

Uansett så kjentes det tryggere enn å ikke ha maske. 

Anonymkode: 5287d...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...