Gå til innhold

Å fullstendig glemme deler av en samtale

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har opplevd dette? Fikk en telefon fra en person(1) med informasjon og så skulle jeg i ett møte med en annen person(2) som sa at person 1 hadde jo ringt for å informere om x og y og da sa jeg at det hadde han ikke gjort, men så viste det seg at jeg bare fullstendig hadde glemt deler av samtalen. Det har skjedd meg ett par ganger nå og det skremmer meg litt.

Anonymkode: b3d85...785

Fortsetter under...

Jeg kan av og til glemme hva jeg og behandler snakket om imens at jeg svarer på det vi pratet om. Altså, mens jeg prøver å svare eller forklare så kommer jeg ikke til poenget fordi jeg glemte utgangspunktet. Det skjer som regel når jeg er ganske aktivert følelsesmessig. 

Andre ganger når jeg snakker med folk så kan tankene mine forsvinne inn i noe annet imens de prater. 

Handler nok om at jeg kan være svært ufokusert. 

Kanskje det handler om noe slikt for deg også?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som har opplevd dette? Fikk en telefon fra en person(1) med informasjon og så skulle jeg i ett møte med en annen person(2) som sa at person 1 hadde jo ringt for å informere om x og y og da sa jeg at det hadde han ikke gjort, men så viste det seg at jeg bare fullstendig hadde glemt deler av samtalen. Det har skjedd meg ett par ganger nå og det skremmer meg litt.

Har det ofte sånn. Har aspergers og er helt i egen verden.

Anonymkode: 2f01c...af8

Glitter skrev (7 minutter siden):

Jeg kan av og til glemme hva jeg og behandler snakket om imens at jeg svarer på det vi pratet om. Altså, mens jeg prøver å svare eller forklare så kommer jeg ikke til poenget fordi jeg glemte utgangspunktet. Det skjer som regel når jeg er ganske aktivert følelsesmessig. 

Andre ganger når jeg snakker med folk så kan tankene mine forsvinne inn i noe annet imens de prater. 

Handler nok om at jeg kan være svært ufokusert. 

Kanskje det handler om noe slikt for deg også?

Dette skjer meg og hele tiden. For mye angst som utløser det. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg fikk økte hukommelsesproblemer for ett års tid siden og min behandler begynte da å spørre om jeg hadde mye å tenke på? Om jeg var stresset over noe? Om jeg bekymret meg mye? Det blir jo da som @kupton er inne på, at jeg klarer i mindre grad å holde meg i nuet, men at tankene vandrer til andre steder og ikke er der de burde være.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...