Gå til innhold

Om selvmord


Gjest bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Har en venninne som sliter,kjæresten har nettopp gjort det slutt med henne,hun er økonomisk ruin,hun er sterkt nedbrutt og sliten.Hun er 28 år og har en sønn på 5 år.

I går fortalte hun meg at vil ta sitt eget liv,og vi har snakket om dette i dag.Hun mener det.

Hun skremmer meg,for jeg vet at hun faktisk er truende til å gjøre det.

Hva kan jeg gjøre?Føler jeg må gjøre noe,ta tak i henne....men HVA??Hun jobber selv på en psykiatrisk klinikk,men vil ikke be om hjelp hos noen.Jeg er urolig for at hun skal komme til å skade seg selv.

Vær så snill å fortell meg hvordan jeg bør gå frem her. Hun har ordnet med hvem som skal ha ansvaret for sønnen sin hvis noe skulle skje med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde forsøkt å overtale henne til å bestille en time hos fastlegen sin (en hastetime) - og så hadde jeg bedt om å få være med henne til legen og sørget for at vedkommende visste om hennes planer. Når hun først har fortalt deg såpass mye, skylder hun deg å gjøre det mulig for deg å forsøke å bidra til at hun får den hjelp hun trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladydepp

Det er sjelden at noe som virkelig vil ta selvmord sier det til noen. Kansje hun fortalte dette til deg i håp om at du kunne gjøre noe for å hjelpe henne.

Hvis du ikke klarer å få henne med til en lege så prøv å få en lege til å komme til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vestlandsfanden

Hva med å kontakte arbeidgiver eller en annen hun har god tilknytning til på arbeidsplassen?De kan kanskje råde deg?Kanskje de kan "ta tak " i henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvamed å kontakte FAGPERSONER med ditt spørsmål, i stedet for alle hobbypsykologene i forumet her ?

Du skylder veninnen din såpass ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...