Gå til innhold

Skal du pynte til påske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

F.eks. med gule og røde påskekyllinger, malte egg, påskeharer i gull og fjær i fine farger?

Anonymkode: 5c0a9...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Ja, siden vi har tatt fri fra i morgen, tok vi en liten dugnad jeg og sambo og fikk vasket leiligheten og terassen. 

Etterpå kjøptevi  inn gule tulipaner, pluss et noen andre påskeblomster til spisebordet og påskeliljer til terassen. Servietter og lys.

Ikke noe pynting utenom det. Har ikke påskepynt. Vil ikke ha så mye stæsj her 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

F.eks. med gule og røde påskekyllinger, malte egg, påskeharer i gull og fjær i fine farger?

Anonymkode: 5c0a9...26b

Om vi er på hytta så har vi en liten gul duk og 4-5 påskekyllinger som tas frem. :) Om vi blir hjemme, er usikker på været og om det blir hyttepåske i år, så ligger det vel noe i et skap her, får se om jeg gidder lete det frem. Har ikke noen store tradisjoner for å pynte til påske egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Det ser ut til at vi blir hjemme, i alle fall første del av påska. Da skal vi pynte litt! Har kjøpt små påskeliljer som står på trappa. Skal kjøpe gule tulipaner i dag, og i morgen skal jeg til min far og se om hans gammeldagse påskeliljer er kommet opp. Vi har bittelitt påskepynt her hjemme, så jeg skal finne frem det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, siden vi ikke kan reise noe sted. Men påskepynten her er ganske minimalistisk. Jeg pleier å hente noen store kvister utenfra, f.eks. med "gåsunger", sette dem i en krukke og henge litt påskedekor på dem. Det lille jeg beholdt av seriøs påskepynt setter jeg rundt - de utslitte restene etter noe ungene hadde laget, har jeg kvittet meg med nå. Noen gule lys har jeg vel også et sted. Påskeliljene står på trappa, men det er bare knopper foreløpig. Men stemorsblomstene i gult og lilla gir litt vårstemning.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...