Gå til innhold

NHD/Flere spm om medikamenter


mei

Anbefalte innlegg

Takk for svar på innlegget mitt fra 21/3 kl.2307. Nå har jeg lest om Tolvon. Lurer nå på hva som vil skje om jeg legger til Tolvon, ettersom legen min mener jeg muligens er bipolar med hypomane episoder? Skal Tolvon virkelig ikke brukes da? Dersom jeg må gå over til Efexor depot, vil det bli samme bivirkningen med nedsatt libido som ved Cipramil (det ble umulig med orgasme). (Remeron ga meg øket vekt.)

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du nevnt dette med bipolar tidligere?

I så fall blir svaret et annet. Neste alternativ er å prøve Lamictal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mei. Samboern min gikk på Efexor, og han klarte ikke å få orgasme så lenge han gikk på dem. Håper du reagerer anderledels. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M@rit@s

Jeg brukte Efexor i 3 år. Før det Cipramil.

Cipramil gav meg nedsatt sexlyst. Husker ikke hvordan det var med orgasmen - praktiserte vel nesten ikke sex på det tidspunktet - var for langt nede.

Ved overgang til Efexor, fikk jeg sexlysten tilbake. Hadde problemer med å få orgasmer i begynnelsen - de flatet ut i det det skulle til å gå. Fryktelig skuffende. MEN SÅ skjønner du, etter litt trening, så gikk det bedre - og jeg hadde i de årene de mest fantastiske orgasmer jeg noengang har hatt, både i intensitivitet og varighet. Kunne helt styre det selv.

Jeg er kvinne, kan jo hende det er kjønnsforskjeller for alt jeg vet.

Etter at jeg sluttet med Efexor har jeg måttet nøye meg med mine "gamle" orgasmer. Det er et savn faktisk - men en kan som kjent ikke få både i pose og sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...