Gå til innhold

tanker om å skade meg selv (depresivt)


Gjest victoria

Anbefalte innlegg

Gjest victoria

Nå sitter jeg her på rommet mitt, og tenker.Er veldig deprimert, og lurer på hvordan jeg skal takle dette.Da kommer disse tankene fram.Skal jeg ta i bruk kniven.Bare skjære meg litt for å døyve smerten.Har det ufattelig vondt nå.Har mest lyst til å gråte,men stenger alt inne i meg.Får ikke ut følelsene mine.Har vansker med å sette ord på hvordan jeg har det.Tenker mer om å ta fram kniven eller barberhøvelen igjen.Skjære meg så blodet renner.Bare litt, ikke mye.

beklager for depressivt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei victoria, jeg synes at du skal la være å skjære eller kutte deg i armen. Når du motstår og overvinner den sterke trangen, så har du vunnet en personlig seier. Kan du ikke gjøre noe annet fysisk som ikke er så drastisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Victoria.

IKKE begynn å kutte deg! Det løser ingen ting.Har en datter som kutter seg for å roe seg når hun har det vondt og opplever nederlag. Det gir henne roen, men etterpå blir hun enda mer nedfor. Det er et nederlag i seg selv å kutte seg, sier hun.

Det begynte med risping, men utviklet seg til dype kutt. Hun har armer og ben fulle av arr og har sydd utallige sting. Dette vil alltid minne henne på hvilke problemer hun har /har hatt , og det er ingen løsning på problemene dine.

Jeg håper og ber om at du vil finne andre måter å få ut alt det vonde på, muligens ved å skrive ned tanker og følelser?

Uansett er selvskading destruktivt og vil bare gjøre deg og dine nærmeste vondt.

PRØV å finne andre løsninger. Ønsker deg alt godt i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Og HVORDAN skal man ellers få det ut når, behandleren som jeg går hos aldri ringer meg tilbake for å foreslå en ny avtale.Har ikke vært der på over tre uker.Noe må man jo få ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...