Gå til innhold

Fugleinfluensa på gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tre svaner er blitt funnet døde. Det kan smitte til mennesker. De ber om at ingen må ta på skadede eller døde fugler. 

Here we go again..  

Moren min, 60 år som bor alene har en katt som fanger mye fugl. Tar dem med inn i huset. Døde og levende. Jeg passer den katten hjemme hos hun når hun ikke er hjemme. Da er det jeg som må plukke opp fugler. Snart blir hun vel smittet. Og kanskje jeg. Håper det finnes vaksiner? Det står at viruset kan mutere. Da har vi ikke vaksiner. Er dette neste epidemi i landet? Som avløser Corona? 

 

Anonymkode: ce050...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tre svaner er blitt funnet døde. Det kan smitte til mennesker. De ber om at ingen må ta på skadede eller døde fugler. 

Here we go again..  

Moren min, 60 år som bor alene har en katt som fanger mye fugl. Tar dem med inn i huset. Døde og levende. Jeg passer den katten hjemme hos hun når hun ikke er hjemme. Da er det jeg som må plukke opp fugler. Snart blir hun vel smittet. Og kanskje jeg. Håper det finnes vaksiner? Det står at viruset kan mutere. Da har vi ikke vaksiner. Er dette neste epidemi i landet? Som avløser Corona? 

 

Anonymkode: ce050...126

Nå er dette langt fra første gang det dukker opp en fugleinfluensa. Bruk hansker og munnbind når du rydde opp etter katta. Sett gjerne halsbånd og bjelle på den eller hold den inne så den ikke tar småfugl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tre svaner er blitt funnet døde. Det kan smitte til mennesker. De ber om at ingen må ta på skadede eller døde fugler. 

Here we go again..  

Moren min, 60 år som bor alene har en katt som fanger mye fugl. Tar dem med inn i huset. Døde og levende. Jeg passer den katten hjemme hos hun når hun ikke er hjemme. Da er det jeg som må plukke opp fugler. Snart blir hun vel smittet. Og kanskje jeg. Håper det finnes vaksiner? Det står at viruset kan mutere. Da har vi ikke vaksiner. Er dette neste epidemi i landet? Som avløser Corona? 

 

Anonymkode: ce050...126

Here we go again? Fugleinfluensen i denne runden har jo vært siden i fjor. Den er jo gått såpass langt at det har blitt portforbud for tamfugler for noen uker siden. Og det utbruddet som finnes nå har svært lav sjangs for å smitte til mennesker.

Det er ikke verre enn å vaske hendene godt etter å ha kastet den i søppla, evt bruk hansker når den kastes.
https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/dyrehelse/dyresykdommer/fugleinfluensa/Utbrudd_av_fugleinfluensa_2020_2021/hoypatogen_fugleinfluensa_paavist_i_norge.41257

Anonymkode: a21f4...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...