Gå til innhold

Hva er blitt bedre hos deg vedr. SSRI?

Anbefalte innlegg

ISW skrev (På 30.3.2021 den 19.01):

Jeg har økt Zoloft til 150 nå og stålsetter meg for mer angst en periode. Den har forsåvidt begynt å komme allerede, men den kommer til å bli verre til jeg når steady state i serumkonsentrasjon på søndag. (Jaja, det var den påsken jeg hadde gledet meg til 😛

Min effekt på 100 mg var at angsten ble mindre intens, men kunne fortsatt komme. Det lille jeg hadde av depresjonssymptomer forsvant også og jeg ser lysere på verden. Depresjonen forsvinner ofte før angsten. 

Hvordan har det gått så langt med dose endringen?

Fortsetter under...

Duken skrev (1 time siden):

Hvordan har det gått så langt med dose endringen?

Hei,

Litt vanskelig å si. Kjenner kanskje litt mer på angsten, men på en side har det jo vært fri fra jobb nå. På en annen side har det vært litt besøk med noe alkoholinntak som ofte gir litt mer angst (fordi jeg ikke kan kjøre bil), så jeg er litt usikker på hva som kan tilskrives hva. Blir spennende å se hvordan det går når verden blir litt mer normal til uken. 

ISW skrev (17 minutter siden):

Hei,

Litt vanskelig å si. Kjenner kanskje litt mer på angsten, men på en side har det jo vært fri fra jobb nå. På en annen side har det vært litt besøk med noe alkoholinntak som ofte gir litt mer angst (fordi jeg ikke kan kjøre bil), så jeg er litt usikker på hva som kan tilskrives hva. Blir spennende å se hvordan det går når verden blir litt mer normal til uken. 

Hvordan merker du det når du inntar alkohol med ssri? Eg drikker sjeldent, men skader det å ta noen få pils en sjelden gang?

Duken skrev (26 minutter siden):

Hvordan merker du det når du inntar alkohol med ssri? Eg drikker sjeldent, men skader det å ta noen få pils en sjelden gang?

For meg har det alltid gått helt fint, men vanskelig å gi noe generelt råd om det siden folk reagerer ulikt. Jeg pleier veldig sjeldent å drikke mye som i fyll. Jeg ville i alle fall unngått alkohol sammen med beroligende medisiner som Sobril, etc. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...