Gå til innhold

Hva er det med folk?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Nå er det en del smitte her og vi må holde to meters avstand eller gå med munnbind, men det er jo ikke alle som gjør det. Blir frustrert, og noen går omtrent inntil meg når jeg skal betale i butikken. Og gikk en tur nå, prøvde å gå lengst mulig vekk fra folk som jeg skulle passere. Men noen gikk bare ti cm fra meg, hva er det med sånne folk? Gir de rett og slett faen? Jeg tenkte det er sikkert noen med corona som vil at andre skal få det også, er folk så skadefro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
merida skrev (1 minutt siden):

Når det skjer med meg flytter jeg meg. 

Må jo betale i butikken og må jo gå forbi folk ute, men sikkert ikke lurt å gå på elvaveien nå. Men det er så fint å gå der, det går jo an å prøve å holde avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
merida skrev (Akkurat nå):

Du kan jo pent minne folk på det? Jeg glemmer meg innimellom jeg også.. 

Nei det tør jeg ikke, jeg glemmer meg aldri. Tar dette 100 % seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Nå er det en del smitte her og vi må holde to meters avstand eller gå med munnbind, men det er jo ikke alle som gjør det. Blir frustrert, og noen går omtrent inntil meg når jeg skal betale i butikken. Og gikk en tur nå, prøvde å gå lengst mulig vekk fra folk som jeg skulle passere. Men noen gikk bare ti cm fra meg, hva er det med sånne folk? Gir de rett og slett faen? Jeg tenkte det er sikkert noen med corona som vil at andre skal få det også, er folk så skadefro? 

Mange glemmer seg, det hender jeg også gjør det selv om jeg er aldri så rutinert nå :) da setter jeg pris på en liten varsel fra andre at: -du kan du være snill å holde litt avstand :) 

Anonymkode: 35aeb...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
merida skrev (2 minutter siden):

Jeg tar det også 100 % seriøst, men jeg er så mye sammen med folk hver ukedag gjennom jobben min at jeg innimellom glemmer meg - men når jeg glemmer meg blir jeg raskt påminnet det fordi jeg ser andre holder avstand. Folk er stort sett flinke her jeg bor. 

Jeg har ikke så mye annet å si enn å råde deg til å gjøre det du kan for å holde avstand selv, som å flytte deg når noen kommer for nær, evt også stille deg bakerst i køen igjen på butikken for å beskytte deg selv - det kan jo også markere for den som puster deg i nakken at det ikke er Ok. 

Ok. Kan ikke flytte meg bakerst i køen når jeg står og skal betale, jo mange er flinke her også men enkelte gir faen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange glemmer seg, det hender jeg også gjør det selv om jeg er aldri så rutinert nå :) da setter jeg pris på en liten varsel fra andre at: -du kan du være snill å holde litt avstand :) 

Anonymkode: 35aeb...8fc

Ja får visst begynne å si det jeg og på en fin måte :) Sier jo ikke at alle er sånn at de ikke holder seg til reglene, men det er enkelte. Og nå er det påbudt med munnbind her så da bør folk bruke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
merida skrev (Akkurat nå):

Da må du nesten be de ta litt avstand :) fint at du aldri glemmer deg og tar dettte 100 % seriøst. 

Ja får heller gjøre det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...