Gå til innhold

psykisk utviklingshemmede kriminelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forstår psykisk utviklingshemmede at de gjør noe ulovlig? 

Burde psykisk utviklingshemmede straffes eller dømmes til behandling? 

Anonymkode: 7365c...dff

Det kommer vel helt an på hvor lav iqen er

Anonymkode: cf6a6...72a

Mitt inntrykk er at man ofte kan mangle forståelse for regler og normer.

F.eks kan man tenke: Jeg er sulten, jeg tar en sjokolade, eller: Jeg er sint, jeg slår. 

Jeg mener alle som gjør kriminelle handlinger bør straffes, men det er bare min mening. 

AnonymBruker
ISW skrev (32 minutter siden):

Mitt inntrykk er at man ofte kan mangle forståelse for regler og normer.

F.eks kan man tenke: Jeg er sulten, jeg tar en sjokolade, eller: Jeg er sint, jeg slår. 

Jeg mener alle som gjør kriminelle handlinger bør straffes, men det er bare min mening. 

Jeg leser det som at du også mener alle barn som gjør kriminelle handlinger? 

Anonymkode: 6d981...33b

Husk at grensene for PU (<70) og for straffefrihet (<61-63) er ulike. Selv om det ikke spontant høres mye ut med 7-9 poeng, er det i praksis meget stor forskjell.

Behandling kan en i praksis se bor fra. Det er nok ikke mulig på det nivået. Gjentatt farlige med lav IQ kan bli dømt til tvungen omsorg.

Annonse

AnonymBruker

I et fagmøte om utviklingshemmede var det en ekspert som sa at det er mange i fengsel og rusmiljø som har en utviklingshemming som ikke har blitt diagnostisert. De er også mye mer  disponibel for psykiske lidelser. Svært viktig å være tidlig ute å fange opp dette og forebygge.  Det er på en måte umodne mennesker som etter loven er myndig og kan bestemme selv. De faller utenfor det normale samfunnsliv og blir lett tatt opp i belastende miljø fordi der får de innpass. De er naive og lett å lede. 

Anonymkode: 7b631...aad

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...