Gå til innhold

Kan jeg drikke meg i hel?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg drikker fra jeg står opp, kaffe og lettbrus helt frem til klokken fem. Min mann sier det er farlig og at hjernen kan svulme opp og jeg kan dø, stemmer det? Gjør det for å holde meg mett og pga ulvehunger, det legger jo en demper på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er teknisk mulig å drikke så mye veske att man dør av mangel på elektrolytter eller av svulmet hjerne. Men det skal mye til. Vannforgiftning er sjeldent. Hvor mange liter drikker du da? I løpet av en dag?

Anonymkode: a5a52...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er teknisk mulig å drikke så mye veske att man dør av mangel på elektrolytter eller av svulmet hjerne. Men det skal mye til. Vannforgiftning er sjeldent. Hvor mange liter drikker du da? I løpet av en dag?

Anonymkode: a5a52...fae

Å det var skummelt. Drikker sikkert fire fem liter væske om ikke mer. Spørs når jeg står opp,men står jo opp då tidlig nå og da blir det mer drikking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

Å det var skummelt. Drikker sikkert fire fem liter væske om ikke mer. Spørs når jeg står opp,men står jo opp då tidlig nå og da blir det mer drikking. 

Det gjennomsnittlige er 2,5 liter drikke.

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/GklBm/advarer-mot-overdrevet-vanninntak-vi-er-mennesker-ikke-kameler

Anonymkode: 718e5...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Ble så rar i hodet. Men har drukket mye i hele år så hvorfor dø akkurat nå? Men hjernen koker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å dø. Når man dør av vannforgiftning så er det gjerne fordi man drikker MYE på en gang. Feks var det en russ som tok en russeknute som gikk på å drikke 5 L vann på en time eller noe. Det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (4 minutter siden):

Du kommer ikke til å dø. Når man dør av vannforgiftning så er det gjerne fordi man drikker MYE på en gang. Feks var det en russ som tok en russeknute som gikk på å drikke 5 L vann på en time eller noe. Det blir noe helt annet.

Ok. Takk. Er så redd og rar at jeg tok en vival men det hjalp jo ikke,tror jeg må ta en til. Men så pleier blodtrykket mitt å være lavt og for tiden,kan vel bli rar av det og. Forbaska rarhet og angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok. Takk. Er så redd og rar at jeg tok en vival men det hjalp jo ikke,tror jeg må ta en til. Men så pleier blodtrykket mitt å være lavt og for tiden,kan vel bli rar av det og. Forbaska rarhet og angst. 

Ja. Dette er nok bare angst som oppstod da din mann fortalte om det som siden eskalerte av denne tråden. Du trenger ikke være redd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja. Dette er nok bare angst som oppstod da din mann fortalte om det som siden eskalerte av denne tråden. Du trenger ikke være redd. :)

Takk. Føler det er onde energier inni meg nå,det askelerer jo bare det her. Men får prøve å ta det med ro og ikke være redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok ikke du dør av 5 liter veske fordelt utover en lang dag. Det drikker jeg også, og det har jeg gjort i mange år. Det finnes folk som drikker 10+ liter cola om dagen i årevis. Det er ikke å anbefale, men hvor ofte hører man om folk som dør av dette?

Du har jo dessuten snakket om att du er overvektig, over 100kg mener jeg å huske. En stor kropp drikker mer enn en liten kropp. Hadde ett barn på 20 kg drukket 7 liter så hadde det kanskje vært farlig. Men for å være på den sikre siden kan du jo høre med fastlegen din.

Anonymkode: a5a52...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tror nok ikke du dør av 5 liter veske fordelt utover en lang dag. Det drikker jeg også, og det har jeg gjort i mange år. Det finnes folk som drikker 10+ liter cola om dagen i årevis. Det er ikke å anbefale, men hvor ofte hører man om folk som dør av dette?

Du har jo dessuten snakket om att du er overvektig, over 100kg mener jeg å huske. En stor kropp drikker mer enn en liten kropp. Hadde ett barn på 20 kg drukket 7 liter så hadde det kanskje vært farlig. Men for å være på den sikre siden kan du jo høre med fastlegen din.

Anonymkode: a5a52...fae

Ok takk. Jeg tok en vival til og da ble jeg bedre. Jeg veier 91,6 kilo nå, men det er jo mye det og. Har drukket like masse hver dag i hele år pga at jeg vil ned i vekt, må ha noe å fylle opp med. Men blir redd når folk sier jeg kan dø av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (34 minutter siden):

Ok takk. Jeg tok en vival til og da ble jeg bedre. Jeg veier 91,6 kilo nå, men det er jo mye det og. Har drukket like masse hver dag i hele år pga at jeg vil ned i vekt, må ha noe å fylle opp med. Men blir redd når folk sier jeg kan dø av det. 

Grunnen til at folk dør av for mye vann er gjerne at de samtidig har tatt extacy (?) og danser i timesvis slik at de svetter ut salter fra kroppen og elektrolyttbalansen blir fullstendig forskjøvet, det drikkemønsteret du beskriver er neppe farlig. Om det er sunt å drikke lettbrus i store mengder kan jo diskuteres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 minutter siden):

Grunnen til at folk dør av for mye vann er gjerne at de samtidig har tatt extacy (?) og danser i timesvis slik at de svetter ut salter fra kroppen og elektrolyttbalansen blir fullstendig forskjøvet, det drikkemønsteret du beskriver er neppe farlig. Om det er sunt å drikke lettbrus i store mengder kan jo diskuteres...

Man kan dø av det uten å ha tatt noe annet, hvis man drikker, som jeg sa, svært mye på kort tid. Og da er det at likevekt mellom vann og elektrolytter går en viss plass. 

Men det Stjernestøv beskriver er jo ikke et slikt tilfelle. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (54 minutter siden):

Grunnen til at folk dør av for mye vann er gjerne at de samtidig har tatt extacy (?) og danser i timesvis slik at de svetter ut salter fra kroppen og elektrolyttbalansen blir fullstendig forskjøvet, det drikkemønsteret du beskriver er neppe farlig. Om det er sunt å drikke lettbrus i store mengder kan jo diskuteres...

Ok. Takk det var betryggende. Har vært avhengig av pepsi max i mange år, nå har jeg tilsatt villa lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Å det var skummelt. Drikker sikkert fire fem liter væske om ikke mer. Spørs når jeg står opp,men står jo opp då tidlig nå og da blir det mer drikking. 

Jeg tror ikke kaffe og brus teller, jeg tror det er bare vann. Drikker du så mye vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ok. Takk det var betryggende. Har vært avhengig av pepsi max i mange år, nå har jeg tilsatt villa lett. 

Jeg er også avhengig av Pepsi Max og har som deg begynt med Villa lett innimellom.  Den er også kjempe god.   Selv drikker jeg mer enn deg, men nå har jeg en sykdom som gjør at jeg må drikke mye når jeg går uten en spesiell medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anonym 2 skrev (9 timer siden):

Jeg tror ikke kaffe og brus teller, jeg tror det er bare vann. Drikker du så mye vann?

Å takk. Nei jeg drikker ikke mye vann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...