Gå til innhold

Hva gjør dere i kveld?


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg var på tur med 19-åringen først i dag, så en tur til mine foreldre. Vi var ute og brant kvister i sjøkanten.

Jeg kjøpte med meg sushi som vi spiste da jeg kom hjem 😊

Nå i kveld har jeg tatt meg et glovarmt bad, har tatt på kosetøy og sitter i sofaen med ullpledd, bok og et glass rødvin. Deilig! Har avtalt telefonsamtale med sønnen (han bor på Østlandet), så det ser jeg frem til. Koser meg alene her mens døtrene er med venninner!

Hva skjer hos dere da?

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
merida skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært på jobb idag. Mannen min ser på film og ungdommene i huset sitter på rommet sitt. 
Nå skal jeg faktisk legge meg, er veldig sliten. 
Høres ut som du har hatt en fin dag :) Ha en fin kveld ;) 

I like måte! Ønsker deg en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått en tur og vekslet mellom gåing og jogging på en til tur. Kanskje ca 45% jogging. Formen er ikke slik den var. Hehe. Nå derimot ser jeg på spiderman og drikker øl. Med rare tanker i hodet mitt. 

Anyway det skjer jo lite her i heimen. Venter på mandag jeg. Da skal jeg ha ungene. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur ute, så «påskeskirenn» uten ski, men med diverse uhøytidelige konkurranser, deretter påskelam til middag og quiz etterpå. En fullverdig påskeaften 🤩😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det vært lammemiddag med familie. Veldig koselig. Nå har jeg tatt av meg pentøyet, iført meg nattkjole og den deilige, myke morgenkåpen min og sitter her og drikker cola og vifter med tærne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk + Skitur + lage middag (lammelår) spise middag med svigers og til slutt litt TV.

Nå legger jeg meg. God natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen i dag gikk jeg tur (nå ble du overrasket, tenker jeg 🤣 ) Godt fornøyd med å ikke treffe en sjel. Gikk først på en grusvei, men syns det så sånn passe bart ut til å kunne gå skikkelig inni skogen, så jeg gjorde det på tilbakeveien. Det gikk jo faktisk overraskende bra med tanke på at det egentlig ikke er spesielt farbart inni der og at det er veldig mange trær som ikke lenger står oppreist etter vinterens tidvis tunge snø. Men så kom jeg selvfølgelig til et område hvor jeg gikk litt oppå snøen, plutselig tråkket rett igjennom og sto med snø til over knærne, og noen steder hvor jeg nesten gikk oppå før jeg sank sakte ned i takt med vekta som ble lagt på hvert ben. Da ble det litt svarte faen i helvete, jeg orker ikke dette i dag også. Litt sliten i låra etter veldig mye høye kneløft i dyp snø. Litt ugreit for hele kroppen egentlig når du plutselig trår 70 cm lenger ned enn du tror du skal gjøre. Og når man da ikke trår igjennom på neste skritt, må jo det benet løfte hele kroppen 70 cm opp. Høres kanskje ikke så ille ut, men jeg har i tillegg en trekkhund som gjør at det nesten er umulig å trå forsiktig, også drar han jo kroppen fram mens benet fortsatt sitter fast i snøen. Og det er jo liksom ikke snakk om noen få skritt. Neida, dette er den daglige styrketreninga for tiden. Trår igjennom med truger til og med. Men for å se på det positive. Å fly mellom grantrær og kratt, på barmark, var plutselig lekende lett 😂 Og snart er påsken over og da kan jeg gå på ski i skiløypa 😊 

Dette ble veldig mange linjer med svar på det du ikke spurte om. I kveld har jeg gått tur 🤣 Tråkket ikke igjennom, men det ble litt trening på "gå pent" for det var ganske bratt og tidvis ganske glatt. Også mistenker jeg at én hadde elg i nesa og hadde stort sett veldig dårlig tid nedover. Jeg er litt i konflikt med meg selv for det er skikkelig digg når han trekker oppover, men så blir jeg plutselig gæren fordi han fortsetter å trekke nedover (dårlig hundeeier). Men han syns jo det er litt kult å gå pent også, for det er skikkelig vanskelig når skogen har så mye spennende å by på, også får han godbiter og da føler han seg skikkelig flink, så jeg bør kanskje bli litt flinkere på å få han til å gå pent der hvor jeg går som ei krøkke. Man ser at han skikkelig konsentrerer seg om å gå pent. Men han andre vil jeg jo helst ha fram. Han går bare og sniker når jeg har med godbiter. Men han må jo nesten få han også, når han går så pent 🙄 Uansett, nå sitter jeg med bena på borde og spiser godteri og drikker brus. Også er jeg på dol, opplagt. Sånn delvis ihvertfall, mens jeg hører på musikk, synger med og strikker 🙈

Neste gang du spør, bør du kanskje skrive "alle får svare, bortsett fra "Trine" 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Trine skrev (10 minutter siden):

På dagen i dag gikk jeg tur (nå ble du overrasket, tenker jeg 🤣 ) Godt fornøyd med å ikke treffe en sjel. Gikk først på en grusvei, men syns det så sånn passe bart ut til å kunne gå skikkelig inni skogen, så jeg gjorde det på tilbakeveien. Det gikk jo faktisk overraskende bra med tanke på at det egentlig ikke er spesielt farbart inni der og at det er veldig mange trær som ikke lenger står oppreist etter vinterens tidvis tunge snø. Men så kom jeg selvfølgelig til et område hvor jeg gikk litt oppå snøen, plutselig tråkket rett igjennom og sto med snø til over knærne, og noen steder hvor jeg nesten gikk oppå før jeg sank sakte ned i takt med vekta som ble lagt på hvert ben. Da ble det litt svarte faen i helvete, jeg orker ikke dette i dag også. Litt sliten i låra etter veldig mye høye kneløft i dyp snø. Litt ugreit for hele kroppen egentlig når du plutselig trår 70 cm lenger ned enn du tror du skal gjøre. Og når man da ikke trår igjennom på neste skritt, må jo det benet løfte hele kroppen 70 cm opp. Høres kanskje ikke så ille ut, men jeg har i tillegg en trekkhund som gjør at det nesten er umulig å trå forsiktig, også drar han jo kroppen fram mens benet fortsatt sitter fast i snøen. Og det er jo liksom ikke snakk om noen få skritt. Neida, dette er den daglige styrketreninga for tiden. Trår igjennom med truger til og med. Men for å se på det positive. Å fly mellom grantrær og kratt, på barmark, var plutselig lekende lett 😂 Og snart er påsken over og da kan jeg gå på ski i skiløypa 😊 

Dette ble veldig mange linjer med svar på det du ikke spurte om. I kveld har jeg gått tur 🤣 Tråkket ikke igjennom, men det ble litt trening på "gå pent" for det var ganske bratt og tidvis ganske glatt. Også mistenker jeg at én hadde elg i nesa og hadde stort sett veldig dårlig tid nedover. Jeg er litt i konflikt med meg selv for det er skikkelig digg når han trekker oppover, men så blir jeg plutselig gæren fordi han fortsetter å trekke nedover (dårlig hundeeier). Men han syns jo det er litt kult å gå pent også, for det er skikkelig vanskelig når skogen har så mye spennende å by på, også får han godbiter og da føler han seg skikkelig flink, så jeg bør kanskje bli litt flinkere på å få han til å gå pent der hvor jeg går som ei krøkke. Man ser at han skikkelig konsentrerer seg om å gå pent. Men han andre vil jeg jo helst ha fram. Han går bare og sniker når jeg har med godbiter. Men han må jo nesten få han også, når han går så pent 🙄 Uansett, nå sitter jeg med bena på borde og spiser godteri og drikker brus. Også er jeg på dol, opplagt. Sånn delvis ihvertfall, mens jeg hører på musikk, synger med og strikker 🙈

Neste gang du spør, bør du kanskje skrive "alle får svare, bortsett fra "Trine" 🤣

Alltid gøy å lese dine skogsturhistorier!!!! Hørtes tungt ut med den råtne snøen 😮

Jeg snakket med sønnen i over en time på telefonen,  og så har jeg sett en eviglang episode med Vera. Elsker henne! Mannen kan ikke fordra henne, og jentene syntes det var kjedelig da de kom hjem og jeg skulle se på det... men jeg er fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (15 minutter siden):

Alltid gøy å lese dine skogsturhistorier!!!! Hørtes tungt ut med den råtne snøen 😮

Jeg snakket med sønnen i over en time på telefonen,  og så har jeg sett en eviglang episode med Vera. Elsker henne! Mannen kan ikke fordra henne, og jentene syntes det var kjedelig da de kom hjem og jeg skulle se på det... men jeg er fornøyd!

Jeg har også sett på Vera og jeg elsker også den serien.  Ellers så har jeg møtt familie og vi har spist pizza ute i det fri. Det ble etterhvert litt kaldt, så det ble ikke det lange besøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (19 minutter siden):

Alltid gøy å lese dine skogsturhistorier!!!! Hørtes tungt ut med den råtne snøen 😮

Jeg snakket med sønnen i over en time på telefonen,  og så har jeg sett en eviglang episode med Vera. Elsker henne! Mannen kan ikke fordra henne, og jentene syntes det var kjedelig da de kom hjem og jeg skulle se på det... men jeg er fornøyd!

Ja, den snøen er litt ugrei nå. Savner pudderføret som var her da det var så kaldt at vannet frøys (savner ikke å ikke ha vann). Da kunne jeg gå på ski hvor som helst. Eldste hunden var ikke like fornøyd. Han syns det var bortkastet energi å tråkke rundt i løssnøen. 

Jeg har aldri sett Vera. Har ikke sett på tv på, hmm, noen år. Så lenge du er fornøyd, får resten av familien være fornøyd med det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg la meg i senga ca. kl. 19 i går og skulle bare slappe litt av.  Våknet ved to-tiden i natt og var våken en liten stund.  Da sovnet jeg igjen et par timer og da jeg våknet tenkte jeg på å stå opp, men sovnet igjen.  Sov til litt over åtte og er helt i ørske nå.

Hadde ikke tenkt å gjøre noe i går kveld og rakk å spise lam curry med et godt rødvinsglass til før jeg sovnet.

Anonymkode: 5ece2...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg la meg i senga ca. kl. 19 i går og skulle bare slappe litt av.  Våknet ved to-tiden i natt og var våken en liten stund.  Da sovnet jeg igjen et par timer og da jeg våknet tenkte jeg på å stå opp, men sovnet igjen.  Sov til litt over åtte og er helt i ørske nå.

Hadde ikke tenkt å gjøre noe i går kveld og rakk å spise lam curry med et godt rødvinsglass til før jeg sovnet.

Anonymkode: 5ece2...76f

Oi 😳 Det var veldig til soving!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
emilie321 skrev (9 timer siden):

Jeg har også sett på Vera og jeg elsker også den serien.  Ellers så har jeg møtt familie og vi har spist pizza ute i det fri. Det ble etterhvert litt kaldt, så det ble ikke det lange besøket.

Ja, jeg vet vi deler samme krimsmak 😊

Koselig med pizzabesøk da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Grendel skrev (10 timer siden):

Butikk + Skitur + lage middag (lammelår) spise middag med svigers og til slutt litt TV.

Nå legger jeg meg. God natt. 

Høres ut som en fin påskeaftem! Lammelår er det mange år siden jeg har spist!!! Mmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Gondor skrev (11 timer siden):

Her har det vært lammemiddag med familie. Veldig koselig. Nå har jeg tatt av meg pentøyet, iført meg nattkjole og den deilige, myke morgenkåpen min og sitter her og drikker cola og vifter med tærne. 

Hørtes deilig ut! Lam er godt! Vi pleier å ha pinnekjøtt på påskeaften, men det ble det ikke noe av i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Ekstra skrev (11 timer siden):

Fin tur ute, så «påskeskirenn» uten ski, men med diverse uhøytidelige konkurranser, deretter påskelam til middag og quiz etterpå. En fullverdig påskeaften 🤩😉

Så fint! Jeg ble sittende oppe til halv to og prate med jentene. Vi har ranglet skikkelig denne ferien (mannen er bortreist, han er mye mer nøye på å legge seg til vanlig tid og ikke sove så lenge utover formiddagen 😁) , nå har jeg nettopp våknet. Har ikke lagt planer for i dag ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
MiaMaia skrev (12 timer siden):

Har kost meg med lammemiddag og spill med familyen :)

Vi hadde planer om å spille spill denne påska, men det har ikke blitt noe av. Jeg kjøpte et nytt til jul som het noe med Ticket.... men vi har ikke åpnet det ennå... Høres ut som om du hadde det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Dorthe skrev (13 timer siden):

Jeg er alene og nå skal jeg spise pizza mens jeg ser på «The Bay»

Jeg startet påska med å se alle episodene av The Bay. Likte den godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...