Gå til innhold

Mensen, smerter, og jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk mensen i går. Jeg har alltid hatt litt tunge mensdager. Blir så slitsomt å fungere pga vond rygg, vonde lår, og mye hodepine pluss stor blødning de første tre dagene. 

Jeg er 44 år. Men mensen har ikke opphørt ennå. Får den jevnlig på lik måte som i alle år. 

Problemet er når jeg skal jobbe. Har et fysisk arbeid. Og det er temmelig stress de første dagene. Blir fort svimmel, sliten og har vondt her og der. 

Noen som har noen tips om hvordan man kan fungere best mulig under disse dagene?

Tok en paracet. Og drikker mye for å få energi. 

Anonymkode: c4591...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fikk mensen i går. Jeg har alltid hatt litt tunge mensdager. Blir så slitsomt å fungere pga vond rygg, vonde lår, og mye hodepine pluss stor blødning de første tre dagene. 

Jeg er 44 år. Men mensen har ikke opphørt ennå. Får den jevnlig på lik måte som i alle år. 

Problemet er når jeg skal jobbe. Har et fysisk arbeid. Og det er temmelig stress de første dagene. Blir fort svimmel, sliten og har vondt her og der. 

Noen som har noen tips om hvordan man kan fungere best mulig under disse dagene?

Tok en paracet. Og drikker mye for å få energi. 

Anonymkode: c4591...46b

Hormonspiral? De fleste får minimale blødninger med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (19 minutter siden):

Hormonspiral? De fleste får minimale blødninger med den. 

Jeg har aldri brukt noe prevensjon.  Har begynt å bruke å ta smertestillende under menstruasjonene for de er så plagsomme.  Leser at det beste er ibux. Men jeg brukte nå det jeg fant i huset. Paracet... Blir lettere desperat av å slippe å føle meg så dårlig under periodene mine.... 

Anonymkode: c4591...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har aldri brukt noe prevensjon.  Har begynt å bruke å ta smertestillende under menstruasjonene for de er så plagsomme.  Leser at det beste er ibux. Men jeg brukte nå det jeg fant i huset. Paracet... Blir lettere desperat av å slippe å føle meg så dårlig under periodene mine.... 

Anonymkode: c4591...46b

Jeg synes Naproxen er bedre enn både Ibux og Paracet, de er også reseptfrie. Men hormonspiral er verdt å vurdere i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...