Gå til innhold

Gleder meg!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Holder nå på med den siste boken av "De svarte ridderne" og det var en veldig bra serie, nå har jeg bestilt "Sagaen om isfolket" og gleder meg kjempemasse til å begynne på den :) 

Leser du noe bra for tiden? Jeg er bare hekta på Margit Sandemo sine bøker, de er bare såååå bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest Sagaen om isfolket for mange år siden og nå hører lydbøkene. Jeg hører bare på lydbøker. Outlander var bra, den finnes også på Netflix hvis man heller vil se den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Fionys skrev (2 minutter siden):

Jeg har lest Sagaen om isfolket for mange år siden og nå hører lydbøkene. Jeg hører bare på lydbøker. Outlander var bra, den finnes også på Netflix hvis man heller vil se den.

 

Ok. Sikkert greit å høre på lydbok for noen, men jeg tror ikke jeg hadde fått med meg det de sa så liker best å lese. Da kan jeg bare lese det om igjen hvis ikke konsentrasjonen er der. Outlander ble litt "klissete" for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Holder nå på med den siste boken av "De svarte ridderne" og det var en veldig bra serie, nå har jeg bestilt "Sagaen om isfolket" og gleder meg kjempemasse til å begynne på den :) 

Leser du noe bra for tiden? Jeg er bare hekta på Margit Sandemo sine bøker, de er bare såååå bra! 

Jeg leste alle bøkene i Sagaen om Isfolket da jeg gikk gravid for 20 år siden, likte serien veldig godt. Husker svigermor var så bekymret siden det er beskrevet noen heftige fødsler i noen av bøkene, men jeg tenkte ikke noe spesielt over det selv om det nærmet seg fødsel 😄

Begynte på Heksemesteren (usikker på navnet på serien?), men leste bare noen få bøker. 

 

Akkurat lest Poppy, av Kristine Getz, krimroman.

https://www.ark.no/boker/Kristine-Getz-Poppy-9788203366161

 

Det er faktisk en av karakterene der som har evner og ene etterforskeren har fått diagnosen psykotisk, men undrer seg over om det kan være evner.

Hovedtemaet er jo kidnapping av barnet som har fått delt hele livet sitt i sosiale medier. Selv om det er fiksjon, så var boka ganske tankevekkende. Jeg har lest litt av debatten om å dele barn i SoMe, om deres manglende samtykkekompetanse. Hovedpersonen et etterforskeren som strever med pykose/evner og takle set i etterforskingen. 
Jeg tenkte faktisk på noen bloggerbarn mens jeg leste, uten at jeg følger slike blogger. Jeg følger konsekvent ikke noen som deler store deler av barna sine.

Oppsummert; Grei krimbok, litt annerledes enn vanlige krimbøker, likte den. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Shira! skrev (2 minutter siden):

Jeg leste alle bøkene i Sagaen om Isfolket da jeg gikk gravid for 20 år siden, likte serien veldig godt. Husker svigermor var så bekymret siden det er beskrevet noen heftige fødsler i noen av bøkene, men jeg tenkte ikke noe spesielt over det selv om det nærmet seg fødsel 😄

Begynte på Heksemesteren (usikker på navnet på serien?), men leste bare noen få bøker. 

 

Akkurat lest Poppy, av Kristine Getz, krimroman.

https://www.ark.no/boker/Kristine-Getz-Poppy-9788203366161

 

Det er faktisk en av karakterene der som har evner og ene etterforskeren har fått diagnosen psykotisk, men undrer seg over om det kan være evner.

Hovedtemaet er jo kidnapping av barnet som har fått delt hele livet sitt i sosiale medier. Selv om det er fiksjon, så var boka ganske tankevekkende. Jeg har lest litt av debatten om å dele barn i SoMe, om deres manglende samtykkekompetanse. Hovedpersonen et etterforskeren som strever med pykose/evner og takle set i etterforskingen. 
Jeg tenkte faktisk på noen bloggerbarn mens jeg leste, uten at jeg følger slike blogger. Jeg følger konsekvent ikke noen som deler store deler av barna sine.

Oppsummert; Grei krimbok, litt annerledes enn vanlige krimbøker, likte den. 

 

Ok, ja det er mye heftig som skjer i Margits bøker :D Heksemesteren har jeg også leste og etter det lysets rike, de henger jo sammen. Mori er jo bare drømmeprinsen :) 

Den krimboken hørtes spennende ut, kanskje jeg skal lese den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Ok, ja det er mye heftig som skjer i Margits bøker :D Heksemesteren har jeg også leste og etter det lysets rike, de henger jo sammen. Mori er jo bare drømmeprinsen :) 

Den krimboken hørtes spennende ut, kanskje jeg skal lese den. 

Jeg hadde planer om å lese ferdig Heksemesteren, for å så lese Lyset rike, men så stoppet det opp. Mener å huske at jeg ikke fikk tak i bøkene, så glemte jeg det sikkert.

Kanskje jeg plukker opp tråden en gang 😃 Jeg leser veldig mye, mye forskjellig, alt etter hvordan formen er, noen ganger vil jeg ha lettlest, andre ganger mer tyngre bøker. Heldigvis finnes det mye å velge i. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Shira! skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde planer om å lese ferdig Heksemesteren, for å så lese Lyset rike, men så stoppet det opp. Mener å huske at jeg ikke fikk tak i bøkene, så glemte jeg det sikkert.

Kanskje jeg plukker opp tråden en gang 😃 Jeg leser veldig mye, mye forskjellig, alt etter hvordan formen er, noen ganger vil jeg ha lettlest, andre ganger mer tyngre bøker. Heldigvis finnes det mye å velge i. 😃

Jeg har jo bøkene :) Vet ikke hva jeg skal gjøre med dem jeg nå. 

Ja det er kjekt å ha noe å lese i, det er sikkert og Margit sine bøker er jo lettleste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Holder nå på med den siste boken av "De svarte ridderne" og det var en veldig bra serie, nå har jeg bestilt "Sagaen om isfolket" og gleder meg kjempemasse til å begynne på den :) 

Leser du noe bra for tiden? Jeg er bare hekta på Margit Sandemo sine bøker, de er bare såååå bra! 

herlige bøker, margit sandemo var fantastisk :) 

Anonymkode: 82ec6...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

herlige bøker, margit sandemo var fantastisk :) 

Anonymkode: 82ec6...a06

Ja det er jeg enig i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...