Gå til innhold

hasj som antidepr.


Gjest tequila

Anbefalte innlegg

Gjest tequila

Javel...Ser ikke så mange kjente her lenger.har ikke lenger noen særlig anledning til å skrive her.Men jeg tror det er litt bra for meg.Noen som jeg tror er sunt for hodet mitt er at jeg i det siste har vært mer obs på å bry meg om andre..vennene mine for eksempel.Jeg har jo alltid brydd meg om dem,men jeg tror det er viktig å kanskje engasjere tankene litt rundt hvordan andre har det for å òg få et mer distansert og rasjonellt bilde på hvordan en selv burde leve..Jah...dette ble mye rot,er litt rotete i hodet.

Har vært så avslappet og tja..glad/likeglad i det siste.Jeg mener,jeg trenger ikke bry meg om mas fra foreldrene mine lenger,hvertfall ikke i samme grad som før.Jeg lurer på om det faktisk hjelper å røyke hasj? eller om det bare er en midlertidig flukt fra noe som før eller senere vil innhente meg? Jeg vet ikke,jeg føler at det hjelper.

Kan hasj fungere som en slags medisin mot depresjon?

p.s. Jeg vil på ingen måte at dette skal virke som noen slags "reklame" for rusmisbruk.Vær så snill ikke oppfatt det sånn noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er, eller konkret hva dine problemer bunner i, men det kan virke som du er ung (bor hjemme) og er deprimert?

Å bruke hasj som antidepressiva tror jeg er en meget DÅRLIG idé. Kanskje får du en følelse av økt velvære/selvinnsikt der og da, men det dreier seg tross alt om rus- og en virkelighetsflukt. Dette vet du sikkert innerst inne selv, i det du lurer på om det kun er en midlertidig flukt.

Du kan opparbeide deg et avhengihetsforhold til hasjen og den følelsen det gir deg, du kan fjerne deg fra virkeligheten og det som skjer i og rundt deg - og i verste fall; det er faktisk mulig å røyke seg inn i en psykose, dersom man er disponert for det.

Nei, Tequila: Hasj kan være vel og bra som rusmiddel, som et alternativ til alkohol (særlig hvis man er i et land hvor det er legalisert, da...), når man har det rimelig bra med seg selv, men å bruke det som antidepressiva er bare destruktivt - mener nå jeg.

La heller følelsen hasj gir deg være en motivasjonsfaktor: du har det i deg; prøv å finn disse sidene ved deg selv gjennom økt selvinnsikt og kontakt med dine venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tequila. Du bare utsetter tankene og følelsene ved å røyke hasj, de vil innhente deg tilslutt. Og det du må være obs på er at du ofte blir surrete i hue av hasj, og dette kan gjøre tingene værre for deg. For da kan tankene spinne rundt i hue ditt, og rote det til på en helt jævlig måte. Så tenk litt mere før du prøver igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...