Gå til innhold

Søknad om uføretrygd sendt


Fionys

Anbefalte innlegg

Dessverre kom det til det punktet at jeg ble nødt til å søke om uføretrygd siden jeg ikke klarer å være i arbeid. Det føles som et nederlag siden jeg har gjort alt jeg kan for å komme tilbake i arbeid. Nå må jeg bare vente i uvissheten og håpe på at jeg får innvilget uføretrygd.  

Dere som har fått uføretrygd hvor lang tid gikk det før dere fikk svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fionys skrev (8 minutter siden):

Dessverre kom det til det punktet at jeg ble nødt til å søke om uføretrygd siden jeg ikke klarer å være i arbeid. Det føles som et nederlag siden jeg har gjort alt jeg kan for å komme tilbake i arbeid. Nå må jeg bare vente i uvissheten og håpe på at jeg får innvilget uføretrygd.  

Dere som har fått uføretrygd hvor lang tid gikk det før dere fikk svar?

5 måneder.

Anonymkode: 6c8b7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har en sykdom som MS o.l så tar det ganske kort tid, innen en mnd. Hvis det er psykisk og udefinert (ikke en klar diagnose) så kan det ta lengre tid og større sjanse for avslag.  Men hvis du er avklart godt nok så vil det sikkert ikke ta så veldig lang tid. 3-4 måneder tenker jeg.

Anonymkode: 3e7dc...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt det føles som et nederlag, men du har gjort ditt beste! Håper du slipper lang venting. 

Har ikke kommet like langt i prosessen selv, eneste som er avklart er at det blir uføretrygd, men hvor mye er ennå uvisst. Håper jeg klarer å jobbe noe i framtiden. Hvis ikke vil jeg nok kjenne på det samme som deg, men man må vel bare prøve å være snill med seg selv og så finne ut av hvordan gi hverdagen mest mulig mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fionys skrev (2 timer siden):

Dessverre kom det til det punktet at jeg ble nødt til å søke om uføretrygd siden jeg ikke klarer å være i arbeid. Det føles som et nederlag siden jeg har gjort alt jeg kan for å komme tilbake i arbeid. Nå må jeg bare vente i uvissheten og håpe på at jeg får innvilget uføretrygd.  

Dere som har fått uføretrygd hvor lang tid gikk det før dere fikk svar?

Skjønner følelsen, vi er mange som har vært der. Hos meg tok det 8 måneder (2017/18) før jeg fikk svar. Håper du slipper å gå så lenge. 

Og husk, du trenger ikke bli ufør for alltid. Ting kan endre seg. Jeg er i ferd med å starte mitt eget foretak knyttet til min store interesse og lidenskap, og har allerede hatt noen kunder. Tidligere tenkte jeg på uføretrygden som et nederlag og nødvendig onde, mens jeg nå er veldig takknemlig over å ha den økonomiske tryggheten i bunn, samtidig som jeg kan teste ut om helsen holder og jeg på sikt kan jobbe og tjene egne penger. 

Anonymkode: d2a02...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner følelsen, vi er mange som har vært der. Hos meg tok det 8 måneder (2017/18) før jeg fikk svar. Håper du slipper å gå så lenge. 

Og husk, du trenger ikke bli ufør for alltid. Ting kan endre seg. Jeg er i ferd med å starte mitt eget foretak knyttet til min store interesse og lidenskap, og har allerede hatt noen kunder. Tidligere tenkte jeg på uføretrygden som et nederlag og nødvendig onde, mens jeg nå er veldig takknemlig over å ha den økonomiske tryggheten i bunn, samtidig som jeg kan teste ut om helsen holder og jeg på sikt kan jobbe og tjene egne penger. 

Anonymkode: d2a02...ff2

Har du blitt frisk siden du kan starte for deg selv? Hvorfor ble du uføretrygdet om jeg kan spørre om det?🙂

Anonymkode: 3e7dc...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har du blitt frisk siden du kan starte for deg selv? Hvorfor ble du uføretrygdet om jeg kan spørre om det?🙂

Anonymkode: 3e7dc...6ab

Oi jeg leste fort. Trodde du spurte om vedkommende hadde blitt en fisk. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du blitt frisk siden du kan starte for deg selv? Hvorfor ble du uføretrygdet om jeg kan spørre om det?🙂

Anonymkode: 3e7dc...6ab

Jeg er ikke frisk, men bedre enn det jeg var. Har derimot ikke et funksjonsnivå som muliggjør en vanlig jobb med fast oppmøte.

Ved å starte for meg selv har jeg en helt annen fleksibilitet, selv om det vil bli krevende, det og. Ønsket om en meningsfull hverdag og troen på at jeg kan klare det, gjør at jeg likevel pusher meg og står i ubehaget og angsten, som også er en ikke ubetydelig del av pakken. 

Anonymkode: d2a02...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...