Gå til innhold

Hva er dine favoritt enkle middagsretter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mangolaks. Tar 15-20 min. :) Men klart, er jeg i en dårlig periode psykisk så kan det bli mye Fjordland og slikt. Men blant annet mangolaks er raskt og godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Som er kjappe å lage som du elsker. 

Anonymkode: a6b1f...591

Heldigvis er vi ganske altetende her i huset og det gjør hverdagen mye enklere enn om en av oss, eller begge, var veldig kresne. :) I dag hadde vi rett og slett stekt torsk (panert i litt mel, salt og pepper), kokte poteter og stekt løk (hadde glemt å kjøpe gulrøtter, ellers hadde det også vært på tallerkenen!) - kjempegodt! Tar ikke lengre tid å lage enn det tar å koke potetene, deler dem i to på langs, da går det veldig kjapt.

Ellers er en favoritt laks eller kylling som deles i terninger og stekes med passende krydder, legger laksen/kyllingen på et fat, har i litt mer smør i panna + 2 ss creme fraiche og litt mer krydder og havsalt. Rører det sammen med en visp og har oppi laksen / kyllingen igjen og har det så over på fatet. Serveres med ovnsbakte grønnsaker (gulrot og kålrot, delt i små staver, salt, pepper og matolje, stekes på 200 grader i ca. 20 min), vi bruker også fiskeburgere som deles i terninger på denne måten.

Chili con carne, laks med grønnsaker og teriyakisaus f.eks., fiskeboller i hvit saus er vi glade i og sånn helt enkelt så er pytt i panne med speilegg aldri feil heller. :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Pasta carbonara er nok min favoritt blant enkle middager som kan lages fra bunnen av og som likevel er kjapp. (Bortsett fra pastaen, den lager jeg ikke fra bunnen av.) Pasta, egg, bacon, hvitløk, parmesan, pepper, that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (24 minutter siden):

Mangolaks. Tar 15-20 min. :) Men klart, er jeg i en dårlig periode psykisk så kan det bli mye Fjordland og slikt. Men blant annet mangolaks er raskt og godt. 

Har du oppskrift? 🙂 Hørtes godt ut.

Anonymkode: 6c70b...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Laks, grønnsaker og poteter i ovnen, det er godt og enkelt. I dag hadde jeg ferdig kyllingbiter, cottegechees og mais, bare å legge på fatet og det var godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du oppskrift? 🙂 Hørtes godt ut.

Anonymkode: 6c70b...2eb

Jeg kutter salat, type hjertesalat, agurk, tomat, paprika, rødløk og mais. Så kutter jeg opp en mango og har i egen skål. Så kutter jeg laks og steker. Til en porsjon bruker jeg en laks, 1 SS crème fresh og en toppet SS mango chutney (original, ikke Bengal) også har jeg godt med chili explosion i. Dette har jeg i pannen når laksen er stekt også trekker jeg pannen av platen med en gang. Laksen med saus, salat og mango blander jeg på et fat også har jeg det i et pitabrød. Det er også godt med cottage cheese i, men jeg lar det ofte være siden det er mer som hverdagsmiddag for meg. Så spiser jeg resten av mangoen senere på kvelden som dessert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steke en svinekotelett og wokgrønnsaker, en dæsj med matfløte og vann og la det trekke på svak varme en stund.  Krydre med Santa Marias forskjellige tuber, f.eks hvitløk, ingefær og chili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som er kjappe å lage som du elsker. 

Anonymkode: a6b1f...591

Ovnsbakt kylling, litt smør hvitløk, rosmarin og sitron og en time i ovnen så er luksusen klar. :D 

Anonymkode: 281be...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dypfrosssen lasagne fra butikken. 13 min i micro og vipps er det middag. 

Anonymkode: 02f33...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som er kjappe å lage

Nå mener jeg virkelig kjappe:

Kjøp ferdigstekte grove fiskekaker eller fiskekarbonader (poenget er høy prosent fisk, det finnes mange kryddervarianter å velge mellom). Varm en hel eller en halv (avhengig av størrelsen) om gangen i mikro eller komfyr sammen med et pitabrød. Legg fiskekaken i pitabrødet og stapp det fullt av salat og biter av rødløk. 

Kok egg og litt fullkornspasta, del eggene i skiver eller båter. Bland med grøntfor du liker (f.eks. cherrytomater, salat og sukkererter) og enten tunfisk eller røkelaks.

Fiskesuppebasis (fra pose eller frysedisk, må evt. tines litt på forhånd) tilsatt fiskeboller eller fiskefilet i biter (det finnes fisk i terninger i frysefisken) og hvitløksbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grove hamburgerbrød. Salatblader, løkringer, dressing og stekte fiskepinner osv legges lagvis i hamburgerbrødet. 

Polarbrødpizza: legg litt tomatpuré/ ketchup, kjøttdeig / pepsronipølse, løk, hvitost , krydder på polarbrødene. Stekes noen minutter i ovn. 

Anonymkode: eaa10...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den raskeste jeg vet (i betydningen null arbeid) er Fish & Chips.

Legg fish'n crisp og pommes frites i samme langpanne og stek litt lenger enn det pakningen sier så det blir sprøtt og ikke dvaskt. Kok grønne erter. Server med ketchup og remulade.

Luksusvarianten for flottenfeiere: Hakk litt  løk og stek så den blir blank. Tilsett kokte grønne erter og kjør med stavmikser til en puré.

Man får den gode, syndige gatekjøkkenfølelsen samtidig som man får i seg fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...