Gå til innhold

Om man tar overdose men angrer blir man tatt alvorlig om man ber om hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jada, jeg vet at det er en veldig dum ting å gjøre og at man ikke virkelig vil dø om man ber om hjelp. Men saken er den at jeg har planlagt selvmord, eller det vil si jeg har en metode om jeg ikke klarer mer. Likevel er jeg redd jeg kanskje kommer til å angre...  Blir man tatt alvorlig da? Eller kan det være de bare ikke bryr seg og man ender med å dø likevel?

Anonymkode: d3923...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jada, jeg vet at det er en veldig dum ting å gjøre og at man ikke virkelig vil dø om man ber om hjelp. Men saken er den at jeg har planlagt selvmord, eller det vil si jeg har en metode om jeg ikke klarer mer. Likevel er jeg redd jeg kanskje kommer til å angre...  Blir man tatt alvorlig da? Eller kan det være de bare ikke bryr seg og man ender med å dø likevel?

Anonymkode: d3923...a4f

Det i seg selv er jo et rop om hjelp, om du får hjelp kommer vel an på hvem som er på jobb og om de viderefører deg til psykiatrisk sykehus. Det gjorde de ikke her før, de pumpet folk og sendte de hjem fordi sykehuset var ikke psykiatri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jada, jeg vet at det er en veldig dum ting å gjøre og at man ikke virkelig vil dø om man ber om hjelp. Men saken er den at jeg har planlagt selvmord, eller det vil si jeg har en metode om jeg ikke klarer mer. Likevel er jeg redd jeg kanskje kommer til å angre...  Blir man tatt alvorlig da? Eller kan det være de bare ikke bryr seg og man ender med å dø likevel?

Anonymkode: d3923...a4f

Jeg tror nok du blir tatt på alvor, men jeg ville heller bedt om hjelp før enn etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsepersonell har plikt til å redde liv, så ja, alle som er i livsfare får hjelp. Om du videreføres til psykiatrien kommer an på. I noen tilfeller blir man det, mens i andre tilfeller sendes man hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter som du spekulerer om det på forhånd så er det vel ikke et selvmordsforsøk du snakker om, men ett "rop om hjelp". Det kan man få om man forteller om hva man tenker på også uten å risikere å bli hjerneskadet.

Anonymkode: bb319...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...