Gå til innhold

Lithionit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har brukt lithionit i flere år. Blodprøve viser lett hypokalemi. Kan det ha sammenheng? Har det noen betydning ?

Anonymkode: e3e8b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har brukt lithionit i flere år. Blodprøve viser lett hypokalemi. Kan det ha sammenheng? Har det noen betydning ?

Anonymkode: e3e8b...fd3

Det kan være en sammenheng, men trenger ikke være det. Følg det opp med nye blodprøver i løpet av noen måneder. Lett hypokalemi har ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (5 timer siden):

Det kan være en sammenheng, men trenger ikke være det. Følg det opp med nye blodprøver i løpet av noen måneder. Lett hypokalemi har ingen betydning.

Ok. Kanskje en ide å forsøke å redusere litt på lithionit.

Anonymkode: e3e8b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ok. Kanskje en ide å forsøke å redusere litt på lithionit.

Anonymkode: e3e8b...fd3

Nei, absolutt ikke uten å snakke med legen. Hva er konsentrasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (33 minutter siden):

Nei, absolutt ikke uten å snakke med legen. Hva er konsentrasjonen?

0,5 ved dosering på 42x3. Jeg har redusert til 42x2 når jeg er usikker på bivirkninger. Spesielt når det har vært mye covid og jeg unngår å oppsøke legesenter for å ta blodprøver. Føler meg da tryggere når jeg ligger lavere på lithium. Jeg har fremdeles effekt på medisinen, selv om effekten er redusert. Blir konsekvensen for stor så øker jeg igjen. Jeg har ikke bp1. Men ligger nok innfor bipolarspekteret med depresjoner som problemet. Jeg har bare tatt plodprøver hos fastlegen jeg har hatt de siste årene. Så hun kjenner meg ikke.

Anonymkode: e3e8b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (På 9.4.2021 den 6.26):

Nei, absolutt ikke uten å snakke med legen. Hva er konsentrasjonen?

Jeg svarte på hva konsentrasjonen var

Anonymkode: e3e8b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er allerede så lavt at ved reduksjon risikerer du å komme ned i et område med liten eller ingen virkning. Få tatt en prøve til av kalium så du er sikker på at det er lavt. Ikke endre medisin uten å konferere med lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (37 minutter siden):

Du er allerede så lavt at ved reduksjon risikerer du å komme ned i et område med liten eller ingen virkning. Få tatt en prøve til av kalium så du er sikker på at det er lavt. Ikke endre medisin uten å konferere med lege. 

Jeg tok vel prøven for et par mnd siden. Haster det å ta ny prøve, eller kan jeg vente til koronasmitten avtar? Jeg liker ikke å sitte på venterom med flere andre nå.

Anonymkode: e3e8b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tok vel prøven for et par mnd siden. Haster det å ta ny prøve, eller kan jeg vente til koronasmitten avtar? Jeg liker ikke å sitte på venterom med flere andre nå.

Anonymkode: e3e8b...fd3

Hvis det kun er en prøve på kalium og denne kun viser litt lav verdi, er det for meg meningsløst å endre på litiumdosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (4 timer siden):

Hvis det kun er en prøve på kalium og denne kun viser litt lav verdi, er det for meg meningsløst å endre på litiumdosen.

Så da kan jeg fortsett med samme dose lithionit,  samtidig som jeg venter med å ta ny kaliumprøve.

Anonymkode: e3e8b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...