Gå til innhold

Tilbakebetaling fra skatten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk skatteoppgjøret for et par dager siden, og får 13000 kr. tilbake.  Når kan jeg forvente pengene på konto?

Anonymkode: 66d39...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly

Jeg fikk pengene med en gang da skatteoppgjøret kom på konto. Fikk tilbake på torsdagen. Tror det varierer men innen 3 uker. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer ann på om du fikk den nye eller den gamle selvangivelse. Fikk du den nye er det maks 3 uker etter skatteoppgjøret er kommet, fikk du den gamle er det i juni.

Anonymkode: 724db...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kommer ann på om du fikk den nye eller den gamle selvangivelse. Fikk du den nye er det maks 3 uker etter skatteoppgjøret er kommet, fikk du den gamle er det i juni.

Anonymkode: 724db...144

Den "gamle" er det bare selvstendig næringsdrivende som får.

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.skatteetaten.no/skjema/mine-krav-og-betalinger/?fbclid=IwAR3kn1imvNmoYfdYddChz8Js_gvXQbXTmcKRs4Ogo6HID9zdqvk21UaYXN4

 

Hvis det står at det er klart til utbetaling inne på` krav og betalinger´, så har jeg forstått det sånn at du får det påfølgende torsdag. Men det må visst stå der inne før du får det på konto.

 

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://www.skatteetaten.no/skjema/mine-krav-og-betalinger/?fbclid=IwAR3kn1imvNmoYfdYddChz8Js_gvXQbXTmcKRs4Ogo6HID9zdqvk21UaYXN4

 

Hvis det står at det er klart til utbetaling inne på` krav og betalinger´, så har jeg forstått det sånn at du får det påfølgende torsdag. Men det må visst stå der inne før du får det på konto.

 

Anonymkode: 2f2b1...461

Hvis det står at du har null til gode nederst på listen så er det ikke klart ennå. Står det 13000 til gode så får du det mest sannsynlig på torsdag.

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis det står at du har null til gode nederst på listen så er det ikke klart ennå. Står det 13000 til gode så får du det mest sannsynlig på torsdag.

Anonymkode: 2f2b1...461

Takk.  Det står 13461.- til gode😃.  Da ser det ut til at jeg får det snart.

Anonymkode: 66d39...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Takk.  Det står 13461.- til gode😃.  Da ser det ut til at jeg får det snart.

Anonymkode: 66d39...1b4

Ja da får du det ganske sikkert i denne uken👍

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja da får du det ganske sikkert i denne uken👍

Anonymkode: 2f2b1...461

Altså neste uke😁

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Den "gamle" er det bare selvstendig næringsdrivende som får.

Anonymkode: 2f2b1...461

Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende og fikk den.

Anonymkode: 724db...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende og fikk den.

Anonymkode: 724db...144

Da er det fordi du eller ektefelle har skatteforhold som ikke dekkes av den nye. Eller at ektefellen din er selvstendig næringsdrivende.

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er det fordi du eller ektefelle har skatteforhold som ikke dekkes av den nye. Eller at ektefellen din er selvstendig næringsdrivende.

Anonymkode: 2f2b1...461

Så rart, samboern fikk den nye. Begge har kun jobb, begge arvet penger for å kjøpe leilighet, og begge kjøpte seg inn i leilighet i fjor. Jeg var vel bare uheldig da.

Anonymkode: 724db...144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så rart, samboern fikk den nye. Begge har kun jobb, begge arvet penger for å kjøpe leilighet, og begge kjøpte seg inn i leilighet i fjor. Jeg var vel bare uheldig da.

Anonymkode: 724db...144

Ja, det var jo rart at dere ikke fikk den samme da. Har du levert? Jeg ville snakket med skatteetaten for å finne ut hvorfor og sånn at du får med alt du skal og eventuelt kan trekke i fra.

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 20.29):

Altså neste uke😁

Anonymkode: 2f2b1...461

Tror det er ganske varierende når folk får den. Tre i familien min har ikke fått den. Jeg har fått skatteoppgjøret og pengene. De fleste som jeg ellers kjenner sier at de har fått den. 

Anonymkode: 9b028...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror det er ganske varierende når folk får den. Tre i familien min har ikke fått den. Jeg har fått skatteoppgjøret og pengene. De fleste som jeg ellers kjenner sier at de har fått den. 

Anonymkode: 9b028...2a5

Ja det er varierende. Men jeg har hørt at når det står til gode på krav/betalinger så får du det i løpet av uken. Men det er visst ingenting som er sikkert i år😄

Anonymkode: 2f2b1...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...