Gå til innhold

Noen her som har interesse for skriving?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har interesse for skriving? Hvor ofte skriver du? Hva gjør du for å øve på å bli bedre? Har du publisert noen av tekstene dine? Kunne du tenke deg å gi ut en bok en dag?

Selv har jeg akkurat begynt å interessere meg for skriving igjen etter ett langt opphold. Prøver å skrive litt hver dag og for å bli bedre prøver jeg å lese mest mulig (og variert) i tillegg til å skrive mye. Jeg har publisert noe av det på instagram. Å gi ut bok er egentlig en liten drøm jeg har men føler jeg er veldig veldig langt unna det å være god nok til det. Men kanskje om jeg klarer å forbedre meg på noen år. 

Anonymkode: c77e6...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker forresten på all type skriving altså, alt fra artikkel, novelle, selvbiografi, dikt osv.

Anonymkode: c77e6...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver litt. Jeg skriver litt på en bok som er oppfunnet, og litt på noen tekster som er om ting jeg har opplevd selv, som en slags bearbeidelse. Om det kan/vil bli publisert noen gang vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker
MiaMaia skrev (På 11.4.2021 den 0.20):

Jeg skriver litt. Jeg skriver litt på en bok som er oppfunnet, og litt på noen tekster som er om ting jeg har opplevd selv, som en slags bearbeidelse. Om det kan/vil bli publisert noen gang vet jeg ikke. 

Høres lurt ut å skrive for å bearbeide. Kan jeg spørre hva boken handler om?

Anonymkode: c77e6...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver også litt hver dag, somregel i form av en dagbok. Så skriver jeg en oppsummering og mine tanker etter behandlinger. I tillegg skriver jeg dikt.

Har tenkt at jeg en dag skulle samle diktene mine i en bok som jeg kunne gi i gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid drømt om å skrive/publisere bøker. Som barn skrev jeg mange noveller. Datt litt ut at det etter at jeg ble tenåring. Mista konsentrasjonsevnen totalt. Men er fortsatt en drøm jeg har. Kanskje jeg skal begynne å skrive litt for meg selv igjen, ble inspirert her ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS

Husk at forumskriving også er flott skrivetrening! Både for å bedre formuleringsevne, setningsoppbygging og evne å sette seg inn i andre perspektiver! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (På 21.4.2021 den 15.51):

Jeg skriver også litt hver dag, somregel i form av en dagbok. Så skriver jeg en oppsummering og mine tanker etter behandlinger. I tillegg skriver jeg dikt.

Har tenkt at jeg en dag skulle samle diktene mine i en bok som jeg kunne gi i gave.

Så fin gave, kan jeg spørre hvem du ville gitt den til? 

Anonymkode: c77e6...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cesium skrev (På 21.4.2021 den 16.36):

Jeg har alltid drømt om å skrive/publisere bøker. Som barn skrev jeg mange noveller. Datt litt ut at det etter at jeg ble tenåring. Mista konsentrasjonsevnen totalt. Men er fortsatt en drøm jeg har. Kanskje jeg skal begynne å skrive litt for meg selv igjen, ble inspirert her ☺️

Så kjekt å høre, håper du begynner å skrive igjen ☺️ Synes det er mye god terapi i det å skrive. 

Anonymkode: c77e6...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så fin gave, kan jeg spørre hvem du ville gitt den til? 

Anonymkode: c77e6...fab

Jeg kunne tenkt meg å gi dem til behandlerne mine og dem på teamet mitt, det er en slags oppsummering av det de har vært med på, på en måte. Og om jeg tør ville jeg gitt det til mine beste venninner. Men det er jeg litt usikker på om jeg tør. Helsevesenet kjenner hele historien min, men har ikke delt alt med venninnene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt skrivesperre siden i fjor høst tror jeg, men har rundt 80 tekster/dikt. Har tenkt før på å publisere, men har slått det fra meg. Har framført noen stk foran forsamling et par ganger da. Fikk gode tilbakemeldinger, men det var en setting hvor hele gjengen var sårbar og blottlagt, så følte meg ikke så naken der jeg stod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv skriver jeg litt dikt innimellom.  Skulle på skrivekurs med en forfatter i vinter, men pga covid-19 så ble det utsatt til høsten. Ser frem til det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...