Gå til innhold

Er så jælva trist og lei, livet har stått stille i over 20 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du klager ellers ukentlig om egne vonter og symptomer.

Anonymkode: 1608a...215

Ja som du ser har andre også plager :) Men enkelte med asperger kunne ikke brydd seg mindre, de tenker bare på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare fordi en klager over egne problemer så betyr ikke det at den personen ikke skjønner at andre også kan ha det ille. 

Du virker bare bitter over at andre virker å ha det verre enn deg selv. 

Få å legg deg! 

Anonymkode: 40e4c...286

Nå måtte jeg le :D 

Har erfaring med asperger...massevis. Jeg kan sitte med migrene eller være veldig sliten psykisk, personen bryr seg ikke om det. Det er meg meg meg! Og betyr det at personen har det verre enn meg? Javel, lev med den vrangforestillingen :) 

Og jeg unner andre å ha det godt, hjelper der jeg kan. Men bitter er jeg ikke, bare sliten og oppgitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AJP skrev (22 timer siden):

Jeg tror ikke en kan vente på at andre skal sette livet sitt i bevegelse, du må nok gjøre noe selv. Gjør en alltid det samme som en har gjort får en det mye av det samme... Det er i hvert fall min dyrkjøpte erfaring.

Du må finne ut hva du vil også finne ut hvordan du kan bevege deg i den retningen du ønsker eller hva som må til for at du skal kunne gjøre det.

Du skjønner åpenbart ingenting...

hvem er det som sitter å venter på at andre skal sette livet igang? Hvem er det som aldri gjør noenting for å holde ting igang? De finnes, men de har valgt det selv og klager ikke. Når noen klager på at de ikke får til disse vanlige tingene som alle trenger for å få et sunt og fungerende liv, så er det ikke rart man klager. Har selv den diagnosen, jeg har virkelig prøvd i 29 år. Jeg har hatt flere kjærester, mange dater og sexpartnere og en samboer, har aldri hatt fast jobb og gjerne dårlig betalt og flydd fra jobb til jobb uten noen utvikling og med et svært dårlig og skadelig arbeidsmiljø. Klarte ikke skolen, har hatt mange venner, men klarer ikke å beholde noen uansett om det var enkelte jeg hadde et bedre forhold til og som jeg gjorde alt i min makt for å være en god venn og omsorgsfull. Har ingen sparepenger og er redd for at det skal skje noe uforutsett. Skulle ønske jeg kunne ta bedre vare på meg selv, men med en trang økonomi så går ikke det. Relasjoner til andre mennesker er ofte dårlige, jeg blir ofte tolket dårlig og behandlet dårlig av andre og mislikt. Dette pga bare for at jeg er den jeg er, uten at jeg oppfører meg dårlig eller er slem mot andre. Man blir stigmatisert og utestengt, alt i livet går skeis, man blir straffet hardere enn andre for små ting, masse slitsomme og stygge tanker/drømmer som presser seg på, humørsvingninger, hypersensitivitet overfor lys, lyd, lukt etc. tarmplager, må hele tiden tenke over hva man spiser. Plager med hud og tannkjøtt. Jeg føler bare at jeg har niholdt i ting og kjempet, men sitter igjen med mye mindre enn de andre på min alder som jeg kjenner. Det er urettferdig, at de som ikke fortjener barn, en flott partner eller bra økonomi/jobb får dette. Jeg vet om flere slasker eller drittsekker som lett for seg jobb og godt betalt uten å ha fullført vgs engang og kan kjøpe seg biler og hus. Og psykisk utviklingshemmede, folk som mangler noe viktig og som ikke ser ut i måneskinn får ekteskap og barn. 

Anonymkode: b9b5f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ja som du ser har andre også plager :) Men enkelte med asperger kunne ikke brydd seg mindre, de tenker bare på seg selv. 

Hvorfor må dere være så slemme mot hverandre her inne? Hva med å støtte hverandre? Er det så vanskelig i dag det eller? Ser sånn oppførsel overalt, ikke rart folk sliter.

enkelte mennesker tenker bare på seg selv ja, og det er folk uten aspergers og eller har andre lidelser også. Synes ikke det er noe ålreit av deg å påstå og hate på aspergere eller folk som sliter med «sine» ting eller sliter med alt som sagt. Når man ikke får noenting til å fungere i livet sitt, har ræva helse, dårlig økonomi og ikke kjæreste, barn som alle andre voksne folk her til lands tar som en selvfølge, så er det ganske belastende. Å bagatelisere disse problemene og tråkke på andres følelser og plager, er bare latterlig og smålig.

du klager selv ofte her på forumet, respekterer dine plager akkurat som alle andre sine. Men hvorfor får ikke andre lov å klage? Uten at de får hat og forrakt? Nå tenker jeg på hun ene med aspergers som har klaget her inne. Jeg vet akkurat åssen dere har det. Alt er bare plagsomt, livet er bare vondt og plagsomt. Å gå ut døra er en evig kamp, der mennesker gjør meg vondt daglig og at jeg har plager innvendig. Det er utrolig vondt å få et stygt blikk, bli undertrykt av andre, ingen anerkjennelse, utrygghet. Det er helt jævlig å ikke ha nære og gode venner eller en kjæreste. Blir rett og slett kvalm og sykere av det. Alt ble verre etter et samlivsbrudd i 2017. 

Anonymkode: b9b5f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor må dere være så slemme mot hverandre her inne? Hva med å støtte hverandre? Er det så vanskelig i dag det eller? Ser sånn oppførsel overalt, ikke rart folk sliter.

enkelte mennesker tenker bare på seg selv ja, og det er folk uten aspergers og eller har andre lidelser også. Synes ikke det er noe ålreit av deg å påstå og hate på aspergere eller folk som sliter med «sine» ting eller sliter med alt som sagt. Når man ikke får noenting til å fungere i livet sitt, har ræva helse, dårlig økonomi og ikke kjæreste, barn som alle andre voksne folk her til lands tar som en selvfølge, så er det ganske belastende. Å bagatelisere disse problemene og tråkke på andres følelser og plager, er bare latterlig og smålig.

du klager selv ofte her på forumet, respekterer dine plager akkurat som alle andre sine. Men hvorfor får ikke andre lov å klage? Uten at de får hat og forrakt? Nå tenker jeg på hun ene med aspergers som har klaget her inne. Jeg vet akkurat åssen dere har det. Alt er bare plagsomt, livet er bare vondt og plagsomt. Å gå ut døra er en evig kamp, der mennesker gjør meg vondt daglig og at jeg har plager innvendig. Det er utrolig vondt å få et stygt blikk, bli undertrykt av andre, ingen anerkjennelse, utrygghet. Det er helt jævlig å ikke ha nære og gode venner eller en kjæreste. Blir rett og slett kvalm og sykere av det. Alt ble verre etter et samlivsbrudd i 2017. 

Anonymkode: b9b5f...cc1

Mente ikke å være slem, bare realistisk og tror ikke jeg svarte trådstarter. Forstår at dere med asperger ikke har det lett, kan bare bli lei innimellom pga deres uvilje til å se ting fra andres perspektiv. Men forstår jo at det er en del av sykdomsbildet, men klag så mye dere vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hadde jeg visst hva jeg skulle gjør med det hadde jeg gjort det!

Anonymkode: b2842...522

Er du i noen form for behandling? Om ikke syns jeg du skal snakke med fastlegen om å få kontakt med et ressursenter eller en psykolog som er god på autisme. Dette er et typisk tema å ta opp med en behandler, som kan gi deg konkrete råd og veiledning på hvordan du kan forbedre livskvaliteten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Kayia skrev (10 minutter siden):

Er du i noen form for behandling? Om ikke syns jeg du skal snakke med fastlegen om å få kontakt med et ressursenter eller en psykolog som er god på autisme. Dette er et typisk tema å ta opp med en behandler, som kan gi deg konkrete råd og veiledning på hvordan du kan forbedre livskvaliteten din. 

Enig! Man trenger profesjonell hjelp hvis det skal gå bedre, fra habilitering som har peiling på autisme eller hos psykolog. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Enig! Man trenger profesjonell hjelp hvis det skal gå bedre, fra habilitering som har peiling på autisme eller hos psykolog. 

Enig. Og så må man følge rådene og lære av veiledningen man får. Det er ikke nok å sparre, man må gjøre noe aktivt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kjæreste og barn er for vanskelig og slitsom for aspergere? Det er ikke noe som seiler inn i livet og løser alle problemer. Spesielt ikke hvis man sliter med å forstå andre mennesker.

Noen autister takler det, men det koster nok ganske mye,

De autistene på DOL som tilsynelatende klarer seg best er de som fyller livet (og hodet) med andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Mente ikke å være slem, bare realistisk og tror ikke jeg svarte trådstarter. Forstår at dere med asperger ikke har det lett, kan bare bli lei innimellom pga deres uvilje til å se ting fra andres perspektiv. Men forstår jo at det er en del av sykdomsbildet, men klag så mye dere vil :) 

Å jeg er lei av å høre på at du klager over dårlig hjernekvalitet og av støv og stjerner. Også er jeg lei av å høre på at du stadig slutter på tabletter og lurer på hva som skjer da og hva som skjer datt.. 

Anonymkode: 40e4c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (2 timer siden):

 

De autistene på DOL som tilsynelatende klarer seg best er de som fyller livet (og hodet) med andre ting.

Hvem i alle dager snakker du om nå? Meg bekjent har ingen av aspergerne her på forumet kjæreste. De dårligste har ikke venner heller. 

Anonymkode: 40e4c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å jeg er lei av å høre på at du klager over dårlig hjernekvalitet og av støv og stjerner. Også er jeg lei av å høre på at du stadig slutter på tabletter og lurer på hva som skjer da og hva som skjer datt.. 

Anonymkode: 40e4c...286

Dårlig hjernekvalitet og støv og stjerner? Har jeg aldri skrevet om. Jaja, det er ok det at du er lei, jeg er lei av aspergere som tror at alt i universet dreier seg om dem. Det er tross alt et hav av mennesker på denne jorden og ikke bare deg og ditt, se ditt medmenneske litt bedre og hør etter hva folk sier til deg, ta det til deg og lær litt av det. Ikke vær så enveiskjørt, klarer du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvem i alle dager snakker du om nå? Meg bekjent har ingen av aspergerne her på forumet kjæreste. De dårligste har ikke venner heller. 

Anonymkode: 40e4c...286

Ja dere har det verst i hele verden, det er helt klart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Dårlig hjernekvalitet og støv og stjerner? Har jeg aldri skrevet om. Jaja, det er ok det at du er lei, jeg er lei av aspergere som tror at alt i universet dreier seg om dem. 

Generaliserer du ikke veldig nå?

Anonymkode: 1608a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Generaliserer du ikke veldig nå?

Anonymkode: 1608a...215

Jeg mener ikke at alle med asperger er like nei, har sett det her inne. Folk med asperger kan ha mye forståelse og sympati for andre personer. Det er ikke de jeg skriver om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvem i alle dager snakker du om nå? Meg bekjent har ingen av aspergerne her på forumet kjæreste. De dårligste har ikke venner heller. 

Anonymkode: 40e4c...286

Det er noen på forumet som har kjæreste og andre som er gift. Jeg vil ikke diskutere konkrete brukere.

Poenget mitt var ikke at det er enkelt for aspergere å få kjæreste eller venner. Tvert om foreslo jeg å kanskje fylle livet med noe annet enn kjæreste. Start med noe enklere.

Hvis man skal ha venner må man ha noen felles interesser. En god start er å bli interessert i et eller annet: Gaming, foto, tegning, veldedighet, kor, piano, menighetsarbeid, film, bøker, strikking. Hva som helst (Bortsett fra å analysere seg selv.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Dårlig hjernekvalitet og støv og stjerner? Har jeg aldri skrevet om. Jaja, det er ok det at du er lei, jeg er lei av aspergere som tror at alt i universet dreier seg om dem. Det er tross alt et hav av mennesker på denne jorden og ikke bare deg og ditt, se ditt medmenneske litt bedre og hør etter hva folk sier til deg, ta det til deg og lær litt av det. Ikke vær så enveiskjørt, klarer du det? 

Jeg er lei av folk med schizoaffektiv som tror at de er noe "spesielt". At de er spesielle her i verden og har en eget oppdrag her i universet. Greit nok at det er en del av symptom bildet deres, men klarer dere å ikke være så selvopptatte? 

Anonymkode: 40e4c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er lei av folk med schizoaffektiv som tror at de er noe "spesielt". At de er spesielle her i verden og har en eget oppdrag her i universet. Greit nok at det er en del av symptom bildet deres, men klarer dere å ikke være så selvopptatte? 

Anonymkode: 40e4c...286

Ok. Jeg er ikke så veldig selvopptatt selv om det sikkert kan virke sånn :) Men fint at du sier i fra når du er lei av noe, det er lov det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er lei av folk med schizoaffektiv som tror at de er noe "spesielt". At de er spesielle her i verden og har en eget oppdrag her i universet. Greit nok at det er en del av symptom bildet deres, men klarer dere å ikke være så selvopptatte? 

Anonymkode: 40e4c...286

Det var da voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Det var da voldsomt.

Du syns ikke det stjernestøv sa om aspergere var voldsomt? 

Anonymkode: 40e4c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...