Gå til innhold

Dere som svelger piller..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan gjør dere det? Svelger dere uten vann? Eller med vann? 

Anonymkode: eb148...72f

Ja, jeg må ha nok drikke til, ellers får jeg de ikke ordentlig ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aa-k-j skrev (22 minutter siden):

Tar de med vann vel. Er jo det som er vanlig og best. 

Du mener at du putter pilla i munnen og så tar vann i munnen og SÅ svelge? 

Anonymkode: eb148...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du mener at du putter pilla i munnen og så tar vann i munnen og SÅ svelge? 

Anonymkode: eb148...72f

Er det noen andre måter å gjøre det på?????

Anonymkode: cdede...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Svelger med rikelig drikke. En gang i tiden tok jeg seroquel, og var så trøtt at jeg fant ut jeg skulle ta morgendosen klokken 4 på natten. En gang svelget jeg ikke nok drikke til, og bråvåknet med en diger tablett i vranga. Så jeg tar nok drikke etter den episoden.

I amerikanske serier og filmer ser jeg mange svelger uten drikke. Ikke lurt.

Anonymkode: ad9e3...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mener at du putter pilla i munnen og så tar vann i munnen og SÅ svelge? 

Anonymkode: eb148...72f

Ja hvordan ellers skal en tørr tablett ned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du mener at du putter pilla i munnen og så tar vann i munnen og SÅ svelge? 

Anonymkode: eb148...72f

Når jeg tar en eller annen form for tablett/pille så svelger jeg litt vann først for å fukte strupen, så tar jeg vann i munnen, putter inn pillen og svelger og drikker så resten av vannglasset etterpå. En del tabletter smaker vondt så derfor foretrekker jeg å ha vannet i munnen først så jeg slipper å kjenne smaken på tunga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 timer siden):

Når jeg tar en eller annen form for tablett/pille så svelger jeg litt vann først for å fukte strupen, så tar jeg vann i munnen, putter inn pillen og svelger og drikker så resten av vannglasset etterpå. En del tabletter smaker vondt så derfor foretrekker jeg å ha vannet i munnen først så jeg slipper å kjenne smaken på tunga.

Jeg har gått på to typer medisiner opp igjennom som smaker fælt, og den ene måtte jeg gi meg på, men Lamictal gikk greit om jeg la den under tungen, fylte munnen med vann og svelget ned. Og den vanen har jeg siden beholdt. Gammel vane vond å vende etter 7-8 år... Men jeg får nesten panikk om jeg kjenner at noen tabletter begynner å smuldre opp i munnen eller setter seg litt fast i svelget pga. for lite væske. I blant beregner jeg litt for lite væske om jeg har noe stående fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabletter skal svelges med minst et halvt glass vann. Hvis ikke kan tablettrester lett bli liggende igjen i spiserøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...