Gå til innhold

Johnson og johnson vaksine satt på vent i USA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

pga ETT tilfelle av blodpropp... Nå får de gi seg, synes jeg... 

Anonymkode: 14fc6...4c3

Var det ikke 6 da?

Anonymkode: f8710...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Seks tilfeller av en sjelden blodlidelse som er meget dødelig og vanskelig å behandle, slett ikke det samme som vanlig blodpropp.

Sitat

As of April 12, more than 6.8 million doses of the Johnson & Johnson (Janssen) vaccine have been administered in the U.S. CDC and FDA are reviewing data involving six reported U.S. cases of a rare and severe type of blood clot in individuals after receiving the J&J vaccine. In these cases, a type of blood clot called cerebral venous sinus thrombosis (CVST) was seen in combination with low levels of blood platelets (thrombocytopenia). All six cases occurred among women between the ages of 18 and 48, and symptoms occurred 6 to 13 days after vaccination. Treatment of this specific type of blood clot is different from the treatment that might typically be administered. Usually, an anticoagulant drug called heparin is used to treat blood clots. In this setting, administration of heparin may be dangerous, and alternative treatments need to be given.

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/joint-cdc-and-fda-statement-johnson-johnson-covid-19-vaccine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Seks tilfeller av en sjelden blodlidelse som er meget dødelig og vanskelig å behandle, slett ikke det samme som vanlig blodpropp.

6 enkelttilfeller av av 7 millioner! Hva er greia? Såpass risiko må man kunne tåle. Kan ikke la være å vaksinere folk fordi 6 -seks- personer av 7000000 -syv millioner- fikk farlige reaksjoner. Det blir rett og slett for dumt. 

Anonymkode: 14fc6...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

6 enkelttilfeller av av 7 millioner! Hva er greia? Såpass risiko må man kunne tåle. Kan ikke la være å vaksinere folk fordi 6 -seks- personer av 7000000 -syv millioner- fikk farlige reaksjoner. Det blir rett og slett for dumt. 

Anonymkode: 14fc6...4c3

De tar bare pause for å se om det kan dukke opp flere tilfeller de neste dagene, før de  fortsetter eller eventuelt avslutter. Det skulle da bare mangle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

6 enkelttilfeller av av 7 millioner! Hva er greia? Såpass risiko må man kunne tåle. Kan ikke la være å vaksinere folk fordi 6 -seks- personer av 7000000 -syv millioner- fikk farlige reaksjoner. Det blir rett og slett for dumt. 

Anonymkode: 14fc6...4c3

At det er en sjelden bivirkning hjelper dårlig de som rammes. Jeg synes det er bra at de setter den på vent for å undersøke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

pga ETT tilfelle av blodpropp... Nå får de gi seg, synes jeg... 

Anonymkode: 14fc6...4c3

Jeg vil verken ha den vaksinen eller Astra-vaksinen.  Så blir jeg tilbudt en av disse to så sier jeg nei takk. Forløbig er det kun Pfizer jeg tror at jeg vil takke ja til. Kjenner flere som har tatt den og de har ikke fått annet enn ømhet på vaksinasjons-punktet i armen som bivirkning. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

6 enkelttilfeller av av 7 millioner! Hva er greia? Såpass risiko må man kunne tåle. Kan ikke la være å vaksinere folk fordi 6 -seks- personer av 7000000 -syv millioner- fikk farlige reaksjoner. Det blir rett og slett for dumt.

Minimum seks tilfeller, vi veit jo fortsatt ikke med sikkerhet om det er andre tilfeller som evt. også kan knyttes til vaksina. Det er jo nettopp noe av poenget med å sette vaksina på pause. Problemene med AZ viste jo nettopp at når man undersøkte nærmere kom det fram flere tilfeller enn statistikken hadde vist.

Hadde J&J vært eneste vaksine burde risikovurderingen vært annerledes, men nå har vi mange vaksiner, og i hvert fall to av dem er bedre enn J&J. Dessuten tror jeg det er bra for vaksinevilligheten i befolkningen av myndighetene viser at de tar bivirkninger på alvor i stedet for å minimere dem eller feie dem under teppet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

6 enkelttilfeller av av 7 millioner! Hva er greia? Såpass risiko må man kunne tåle. Kan ikke la være å vaksinere folk fordi 6 -seks- personer av 7000000 -syv millioner- fikk farlige reaksjoner. Det blir rett og slett for dumt. 

Anonymkode: 14fc6...4c3

Helt enig så lenge det ikke dukker opp mange flere tilfeller.

Alle medisiner har en viss risiko. Alt man gjør innebærer risiko.

Jeg ville tatt denne vaksinen på flekken. Helst trippel dose. Det er 0.0001% sjanse for å dø av den 99.9999% sjanse for at jeg vil dø av noe helt  annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...