Gå til innhold

Er jeg smittet av en kjønnssykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt på 30 år,s om har hatt flere seksualpartnere det siste året. Kondom har jeg prøvd å bruke èn gang, men den gikk i stykker. Ellers så har det vært uten, som jeg liker best. Noen jenter nekter å ha sex, hvis jeg bruker kondom også! Jeg har nå i en måneds tid merket at urinen min er mer farget enn det som har vært vanlig før, og den lukter mer enn det jeg har lagt merke til før. Det klør ikke noe særlig, men lurer på om jeg kan ha fått en sykdom e.l. siden gulfargen på urinen er ganske dominerende. Kan dere hjelpe meg? Bør jeg gå til en lege å få det sjekket? Er det noen som spesialiserer seg på test av kjønnsykdommer her i Oslo? Takknemlig for et svar!

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob
Skrevet

Forandring i urinens farge behøver ikke å bety at du har infeksjon. Fargen kommer mer fra utskilte fargestoffer, bl.a. de som nedbrytes i leveren. Fargen kan også variere med konsentrasjonen, dvs. om du drikker mye blir fagren gjerne lysere. Infeksjon i urinveiene er som regel legsages av svie, smerter, hyppig vannlatning og uklar urin. De fleste kjønnsykdommer ledsages ikke av urinveisinfeksjoner, selv om det forekommer også. Ved de vanlige seksuelt overførte sykdommer er det som regel svie og irritasjon i ytre delen av urinrøret, gjerne noe hevelse og kløe. Som du skjønner virker ikke dine symptomer som noe typisk kjønnsykdom. Olafia klinikken er meget gode på det, og hvis du er engstelig for at du kan ha fått kjønnssykdom bør du oppsøke dem. Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...