Gå til innhold

Hva skal du gjøre i sommer ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Vi koser oss med å planlegge sommerferie.  Skal ha 4 sammenhengende uker i år også. Aurlandsdalen er lagt inn i planen, en topptur i Hemsedal , fjellturer på Golsfjellet og et par toppturer i Trollheimen er forløpig lagt inn i planene.

Og er man riktig heldig, så blir det kanskje et par turer på stranda også. Har i hvert fall kjøpt meg ny bikini med tanke på det 😊

Hadde det ikke vært for drømmer og planer, hadde jeg falt ned i et mørkt , dypt hull 😢

Det hjelper å ha noe å se frem til. Håper bare ikke at Erna åpner opp for mer importsmitte nå og sørger for at vi som bor i Oslo må fengsles inn i sommer også. Skulle ikke forundre meg 😠

Hva skal dere gjøre i sommer ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir nok ferie hjemme i år også, pga koronaen.  Men datteren og jeg sparer litt på en felles konto hver måned, så når det åpner mer opp så blir det forhåpentligvis en skikkelig ferie på oss. Vi lever iallefall i håpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (30 minutter siden):

Hva skal dere gjøre i sommer ?

Aner ikke. :) Vi har en ferieuke ekstra i år (alle som har vært ansatt i kommunen i 25 år får det og nå var det min tur) så vi skal ha 1 uke + 4 uker og har ingen planer! Håper det blir finvær så det blir en del på hytta, men samtidig må vi også være hjemme for svigerfar og mannen holder på å bygge drivhus til meg! Jeg vet ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene noe så flott altså! Jeg klarer ikke helt å ta det inn, men reisverket til alle fire veggene er alt snekret sammen og så snart snøen forsvinner og telen går blir det støping av gulv. :) Gleeeeeder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I år som i fjor, kose meg hjemme i byen jeg bor i. Drikke kaffe i parken med gode venner, bade og gå turer ved sjøen. Slappe av med late feriedager på verandaen min. Det holder i massevis for min del 🙂 

Anonymkode: a26b2...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (19 minutter siden):

Aner ikke. :) Vi har en ferieuke ekstra i år (alle som har vært ansatt i kommunen i 25 år får det og nå var det min tur) så vi skal ha 1 uke + 4 uker og har ingen planer! Håper det blir finvær så det blir en del på hytta, men samtidig må vi også være hjemme for svigerfar og mannen holder på å bygge drivhus til meg! Jeg vet ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene noe så flott altså! Jeg klarer ikke helt å ta det inn, men reisverket til alle fire veggene er alt snekret sammen og så snart snøen forsvinner og telen går blir det støping av gulv. :) Gleeeeeder meg!

Så spennende da og kunne dyrke egen mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ingen spesielle planer. Jentene har lyst på en tur litt utenom det vanlige stedet vi pleier å reise til  men samtidig håper de på sommerjobb, så jeg vet ikke om det blir noe felles.

Jeg ser for meg en vanlig sommer med 2 uker ved sjøen og 2 uker på Vestlandet,  med evt noen avstikkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Skal nok bare være hjemme, men det var jeg før pandemien også. Trives best hjemme så det er helt greit for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får vaksine neste uke så nå begynner jeg å legge planer.  Regner med å reise i Norge i sommerferien, men i høstferien håper jeg å kunne dra på en sydentur🥰

Anonymkode: b1dec...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Den der uttalelsen jeg kom med i går om å falle ned i et mørkt hull, den skammer jeg meg over i dag etter at vi fikk vite at kompisen til kjæresten har fått ALS. 

Det satte ting litt i perspektiv for å si det sånn. Det kom som et sjokk. 

Man skal virkelig være glad for hver eneste friske dag man får, selv om dagene av og til føles litt monotone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Den der uttalelsen jeg kom med i går om å falle ned i et mørkt hull, den skammer jeg meg over i dag etter at vi fikk vite at kompisen til kjæresten har fått ALS. 

Det satte ting litt i perspektiv for å si det sånn. Det kom som et sjokk. 

Man skal virkelig være glad for hver eneste friske dag man får, selv om dagene av og til føles litt monotone. 

Å se hva ALS gjør med folk, gjør at man blir veldig takknemlig for å være frisk. Jeg mistet en nær venninne for noen måneder siden, og jeg synes det var en veldig brutal sykdom. Hun levde bare litt over ett år etter at hun fikk diagnosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke motivert for å planlegge ferien ennå , synes fortsatt det er veldig usikkert hva som blir mulig å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (2 minutter siden):

Å se hva ALS gjør med folk, gjør at man blir veldig takknemlig for å være frisk. Jeg mistet en nær venninne for noen måneder siden, og jeg synes det var en veldig brutal sykdom. Hun levde bare litt over ett år etter at hun fikk diagnosen. 

Det var veldig trist, det er en skummel sykdom. Gode tanker til deg ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (1 time siden):

Å se hva ALS gjør med folk, gjør at man blir veldig takknemlig for å være frisk. Jeg mistet en nær venninne for noen måneder siden, og jeg synes det var en veldig brutal sykdom. Hun levde bare litt over ett år etter at hun fikk diagnosen. 

Ja, det er en.brutal sykdom 😢 Kondolerer ❤

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (1 time siden):

Jeg er ikke motivert for å planlegge ferien ennå , synes fortsatt det er veldig usikkert hva som blir mulig å gjøre. 

Du tenker utenlandsferie ? Vi holder oss i Norge, så da tenker jeg det er går fint å planlegge. Jeg håper bare det klaffer med når jeg blir tilbudt vaksine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (1 time siden):

Jeg er ikke motivert for å planlegge ferien ennå , synes fortsatt det er veldig usikkert hva som blir mulig å gjøre. 

Sånn ligger det an hos oss også. Reisefølget mitt blir ferdigvaksinert i slutten av mai, men ikke jeg. Så vi avventer foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (5 minutter siden):

Sånn ligger det an hos oss også. Reisefølget mitt blir ferdigvaksinert i slutten av mai, men ikke jeg. Så vi avventer foreløpig. 

Jeg kjenner til minst tre yngre enn deg uten prioritering som har blitt tilbudt vaksine de siste ukene. Ulike bydeler, også vestover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (10 minutter siden):

Jeg kjenner til minst tre yngre enn deg uten prioritering som har blitt tilbudt vaksine de siste ukene. Ulike bydeler, også vestover.

Jeg tror at en av grunnene til at det er ulikt tempo i de ulike bydelene, er at vaksineringen er organisert ulikt. I bydel Gamle Oslo er det fastlegene som skal vaksinere alle de med underliggende sykdommer og det samme gjelder f.eks. bydel Bjerke. I disse bydelene er de nå godt i gang med aldersgruppen 45-54 uten underliggende sykdommer. I andre bydeler, som f.eks. Vestre Aker, er det vaksinekontoret som skal vaksinere alle. Der holder de på å vaksinere folk med underliggende sykdommer, og kommer visst til å holde på med det en god stund til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...