Gå til innhold

Ser du dokumentarserien om Martha Lovise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser den. Må si at jeg kjenner meg mye igjen i henne. Alt unntaken det sprituelle.  

Anonymkode: 3923c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ser den. Må si at jeg kjenner meg mye igjen i henne. Alt unntaken det sprituelle.  

Anonymkode: 3923c...8c6

Jeg så halvparten av den første episoden og det holder. Det er en verden som er så fjern for meg at jeg heller ser noe annet, men hun er sikkert en fin dame. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (33 minutter siden):

Jeg så halvparten av den første episoden og det holder. Det er en verden som er så fjern for meg at jeg heller ser noe annet, men hun er sikkert en fin dame. :) 

Jeg ble overrasket over hvor mye jeg selv kjenner meg igjen i henne. Hun virker veldig følsom på lik linje med hva jeg er. Hun virker også til å være litt introvert/ sjenert ovenfor andre mennesker iblant. 

Hun virker til å være et snillt og bra menneske faktisk. Det samme gjør Durek. Eneste som er spesiellt er dette åndelige som de tror og holder på med. Men utenom det så fikk jeg et meget godt inntrykk av både Martha og Durek. 

Anonymkode: 3923c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger til at de må få lov å tro på det åndelige om de vil. De fremstår jo som bra mennesker.  

Anonymkode: 3923c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk et veldig godt inntrykk av henne. Veltalende, ekte og sårbar. En god mor. Det er utfordrende å være i offentlighetens søkelys gjennom hele livet. Personlig deler jeg ikke hennes åndelige syn men jeg  synes hun er modig som tør å stå for det hun tror på . Norge er vel et av de landene i verden der det er vanskeligst å snakke om hva man tror på uten å bli gjort narr av. 

Anonymkode: e2cd3...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet i stua og hørt TV'en i bakgrunnen.

Fikk et litt annet inntrykk av Durek på den måten at han er smart og veltalende. Jeg vet ikke hva jeg hadde sett for meg. Jeg ser uansett på sjamanisme som bløffmakeri.

Märtha virker litt bitter. Jeg kan på en måte forstå det siden hun har fått gjennomgå såpass mye. Jeg stusser litt over fremstillingen hennes om at samfunnet synes det var "feil" at førstefødte var jente. Var det virkelig sånn? Det var tross alt rundt 1970 og ikke oldtiden. 

Når man driver med engleskole og sånne ting kommer det kritikk og latterliggjøring. Samfunnet må få lov til å beskytte seg mot svada.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (13 minutter siden):

Jeg jobbet i stua og hørt TV'en i bakgrunnen.

Fikk et litt annet inntrykk av Durek på den måten at han er smart og veltalende. Jeg vet ikke hva jeg hadde sett for meg. Jeg ser uansett på sjamanisme som bløffmakeri.

Märtha virker litt bitter. Jeg kan på en måte forstå det siden hun har fått gjennomgå såpass mye. Jeg stusser litt over fremstillingen hennes om at samfunnet synes det var "feil" at førstefødte var jente. Var det virkelig sånn? Det var tross alt rundt 1970 og ikke oldtiden. 

Når man driver med engleskole og sånne ting kommer det kritikk og latterliggjøring. Samfunnet må få lov til å beskytte seg mot svada.

 

Det er noe med at man filtrer det man ser gjennom de holdningene man har. Jeg kunne godt ha hengt meg opp i ting og kritisert det fordi jeg er ikke enig i mye av det hun sier. Men bestemte meg for å gi henne en sjanse og ble positivt overrasket av henne som person. Hvis holdningen din er at det er greit å latterliggjøre og kritisere det man selv mener er svada blir jeg litt betenkt. Jeg opplever mye latterliggjøring fordi jeg tror på Gud. Og mange på dette forumet mener at all tro er svada. Saklig kritikk og respektfull diskusjon rundt et tema burde etter min mening være nok for å « beskytte» samfunnet ?. Enn annen ting er at jeg er jente og eldst i søskenflokken. Jeg vokste opp på gård på en tid da man akkurat var begynt å snakke om at jenter kunne ha odelsrett men det ble min yngre bror som overtok. Som ung jente føltes det litt som at førstefødte burde ha vært en gutt. Kanskje det er det Martha følte også? 

Anonymkode: e2cd3...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (43 minutter siden):

Jeg stusser litt over fremstillingen hennes om at samfunnet synes det var "feil" at førstefødte var jente. Var det virkelig sånn? Det var tross alt rundt 1970 og ikke oldtiden. 

Jeg reagerte også på det, jeg er jo gammel nok til å huske det godt.

Den som virkelig var "feil" og fikk gjennomgå av både folk flest og media (og angivelig av kong Olav), var Sonja. Det var kongehusets undergang og jeg vet ikke hva. Det var ganske drøyt til å være 1968. Det roet seg noe etter at hun og Harald ble gift, men det var fortsatt høyt fokus på henne. Jeg mener å huske overskrifter som "Sonja var sur". Jeg tror nok Sonja er den som aller best kunne sette seg inn i hvordan Mette Marit hadde det da det ståket som verst rundt henne. 

Det jeg husker fra årene etter bryllupet, var bekymring over at hun (som mange andre kvinner) hadde noen svangerskap som endte i spontanabort. Både graviditeten som var før Märtha og den som var mellom de to, ble kunngjort i avisene - og dermed også aborten. Dette førte jo til en del spekulasjoner om hva som ville skje hvis de ikke fikk barn eller (før Haakon) ikke fikk noen sønn. I sistnevnte tilfelle ville det jo "bare" vært å endre loven. Norge ville jo ikke vært det eneste landet i verden som hadde dronning.

https://www.nrk.no/norge/dronning-sonja-spontanaborterte-_-ble-firt-ned-fra-kongeskipet-pa-bare-1.12755854

Jeg husker Harald ble spurt om han var glad det var en gutt, da han møtte pressen etter at Haakon ble født. Man visste jo ikke kjønn på forhånd den gangen 😉 Da svarte han noe sånt som "spør heller om jeg ble glad for at han var velskapt". 

Jeg husker ikke noe som helst som var rettet mot Märtha, hun var jo veldig liten da broren ble født. At det ble diskusjon rundt loven og arvingen av tronen, var jo pga. tiden og likestillingsdebatten, ref. det som skjedde i Sverige. (Lurer på hva Victoria synes om at faren hennes har uttalt offentlig at han ikke likte at de endret loven der?) Det hadde ingenting med Märtha som person å gjøre, men hun var jo ung og kan ha oppfattet ting annerledes. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (40 minutter siden):

Jeg jobbet i stua og hørt TV'en i bakgrunnen.

Fikk et litt annet inntrykk av Durek på den måten at han er smart og veltalende. Jeg vet ikke hva jeg hadde sett for meg. Jeg ser uansett på sjamanisme som bløffmakeri.

Märtha virker litt bitter. Jeg kan på en måte forstå det siden hun har fått gjennomgå såpass mye. Jeg stusser litt over fremstillingen hennes om at samfunnet synes det var "feil" at førstefødte var jente. Var det virkelig sånn? Det var tross alt rundt 1970 og ikke oldtiden. 

Når man driver med engleskole og sånne ting kommer det kritikk og latterliggjøring. Samfunnet må få lov til å beskytte seg mot svada.

 

Durek kan virke som et bra menneske tross at han er en sjarman. Men jeg tenker også en tanke på at dette forholdet mulig ikke vil fungere om Martha og ungene flytter til han i USA. Kjemner meg igjen i henne. Hun virker sårbar. Men hun må derfor passe på seg selv slik at hun ikke risikerer å ofre mye for Durek. Og så fungerer det kanskje ikke likevel. Men forstår ønsket. Men det å flytte til andre siden av jorden, sammen med 3 barn er et stort valg. 

Anonymkode: 3923c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stusser også litt på fremstillingen om dette med at hun skulle vært en gutt. Tenker at hun kan virke litt bitter.  Men hun virker som et godt menneske, uten tvil. 

Anonymkode: 3923c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er noe med at man filtrer det man ser gjennom de holdningene man har. Jeg kunne godt ha hengt meg opp i ting og kritisert det fordi jeg er ikke enig i mye av det hun sier. Men bestemte meg for å gi henne en sjanse og ble positivt overrasket av henne som person. Hvis holdningen din er at det er greit å latterliggjøre og kritisere det man selv mener er svada blir jeg litt betenkt. Jeg opplever mye latterliggjøring fordi jeg tror på Gud. Og mange på dette forumet mener at all tro er svada.

Anonymkode: e2cd3...cb3

Du mener ikke dette er svada, ja rent tullball? Hvis ikke er det bare å ønske god bedring.

https://www.nettavisen.no/livsstil/durek-verrett-hevder-han-kan-rense-kvinner-som-har-hatt-mange-sexpartnere/s/12-95-3423857052

Durek Verrett hevder han kan rense kvinner som har hatt mange sexpartnere.

https://www.nettavisen.no/okonomi/smalig-skepsis-mot-den-synske-sjamanen-som-overlever-doden-og-forutser-terror/s/12-95-3423685020

Sjamanen Durek Verrett er synsk, har stått opp fra de døde og forutså terrorangrepet på World Trade Center som drepte tusenvis av mennesker.

Anonymkode: b8218...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du mener ikke dette er svada, ja rent tullball? Hvis ikke er det bare å ønske god bedring.

https://www.nettavisen.no/livsstil/durek-verrett-hevder-han-kan-rense-kvinner-som-har-hatt-mange-sexpartnere/s/12-95-3423857052

Durek Verrett hevder han kan rense kvinner som har hatt mange sexpartnere.

https://www.nettavisen.no/okonomi/smalig-skepsis-mot-den-synske-sjamanen-som-overlever-doden-og-forutser-terror/s/12-95-3423685020

Sjamanen Durek Verrett er synsk, har stått opp fra de døde og forutså terrorangrepet på World Trade Center som drepte tusenvis av mennesker.

Anonymkode: b8218...55e

Du misforstår helt det jeg prøver å si. 

Anonymkode: e2cd3...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så deler av en episode. Jeg reagerte på måten døtrene blir "dyrket" på.  Tror det fort vil slå negativt ut for ungdommene å bli presentert på tv på denne måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (38 minutter siden):

Jeg så deler av en episode. Jeg reagerte på måten døtrene blir "dyrket" på.  Tror det fort vil slå negativt ut for ungdommene å bli presentert på tv på denne måten. 

Dette høres ut som den ekte norske «janteloven».

Anonymkode: e2cd3...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du mener ikke dette er svada, ja rent tullball? Hvis ikke er det bare å ønske god bedring.

https://www.nettavisen.no/livsstil/durek-verrett-hevder-han-kan-rense-kvinner-som-har-hatt-mange-sexpartnere/s/12-95-3423857052

Durek Verrett hevder han kan rense kvinner som har hatt mange sexpartnere.

https://www.nettavisen.no/okonomi/smalig-skepsis-mot-den-synske-sjamanen-som-overlever-doden-og-forutser-terror/s/12-95-3423685020

Sjamanen Durek Verrett er synsk, har stått opp fra de døde og forutså terrorangrepet på World Trade Center som drepte tusenvis av mennesker.

Anonymkode: b8218...55e

Forutså han virkelig world trade center uten å advare om det? Eller er det rett og slett tull? Jeg tenker at mye som er blitt skrevet om han ikke stemmer. 

Anonymkode: 3923c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
merida skrev (På 18.4.2021 den 15.15):

Ja, jeg ser den. Og jeg har fått stor respekt for henne. Jeg har faktisk lært litt også. Hun er klok. 

Enig med deg at hun er også klok tross engleoverbevisningen som hun hadde. 

Anonymkode: 3923c...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2021 den 13.23):

Durek Verrett hevder han kan rense kvinner som har hatt mange sexpartnere.

Sjarmerende kvinnesyn 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...