Gå til innhold

Tapet til soverom


påskelilje

Anbefalte innlegg

Noen interiørinteresserte her?

Jeg skal hjelpe til med å finne tapet til et soverom i et gammelt hus. Den bør være ganske lys, ikke voldsomt mønstret, men litt er ok, og det er absolutt ikke nøye med merke eller stil. Veldig greit hvis den ikke er av de dyreste (uten at jeg har det minste peiling på pris) Ett vindu, mot øst.

Hva tror dere vil funke? Tapeten skal funke for både gamle og middelaldrende personer 😁  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje skrev (33 minutter siden):

Noen interiørinteresserte her?

Jeg skal hjelpe til med å finne tapet til et soverom i et gammelt hus. Den bør være ganske lys, ikke voldsomt mønstret, men litt er ok, og det er absolutt ikke nøye med merke eller stil. Veldig greit hvis den ikke er av de dyreste (uten at jeg har det minste peiling på pris) Ett vindu, mot øst.

Hva tror dere vil funke? Tapeten skal funke for både gamle og middelaldrende personer 😁  

Skal det være tapet på alle vegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (1 minutt siden):

Skal det være tapet på alle vegger?

Ja, på alle vegger. Lik tapet overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fionys skrev (2 timer siden):

Personlig ville jeg valgt en lys retrotapet, men de koster gjerne en del. Jeg tror jeg ville valgt noe lignende som dette Tapet Scandinavia 10x0,53 m Grenverk Grå/Hvit Non-woven - Tapeter - Rusta.com eller i den stilen.

 

Ble kanskje litt mye mønster. Vi tar nå bort blomstrete 70-talls-tapet 😁

Den prisen som står - er det per rull? Er helt nuuub på dette 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (52 minutter siden):

Ble kanskje litt mye mønster. Vi tar nå bort blomstrete 70-talls-tapet 😁

Den prisen som står - er det per rull? Er helt nuuub på dette 🤣

Ja det er det. Man må jo også regne med at det blir en noe avkapp på et slikt mønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til inspirasjon: https://www.tapetgalleriet.no/tapeter/farge/lyse-og-noytrale

Jeg har krysset av for "lyse og nøytrale". Disse er sikkert dyre, men det kan være greit å sjekke hva som finnes og hva man skal se etter. 

Personlig liker jeg diskrete mønster som ikke forestiller noe, akkurat som jeg liker keramiske fliser som ikke er mønstret, men har litt "spill" / struktur. F.eks. de lyseste og "minst mønstrete" du finner ved å velge "Mur Treverk Struktur" under "Design" (og beholde valget "lyse og nøytrale"). Men det kan nok skjule seg litt av hvert i de andre kategoriene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (21 timer siden):

Noen interiørinteresserte her?

Jeg skal hjelpe til med å finne tapet til et soverom i et gammelt hus. Den bør være ganske lys, ikke voldsomt mønstret, men litt er ok, og det er absolutt ikke nøye med merke eller stil. Veldig greit hvis den ikke er av de dyreste (uten at jeg har det minste peiling på pris) Ett vindu, mot øst.

Hva tror dere vil funke? Tapeten skal funke for både gamle og middelaldrende personer 😁  

Om det skal være tapet på alle veggene bør den, etter min mening, være lys og ha et ikke så fremtredende mønster. Jeg ville hatt tapet kun på en vegg og så hvitmalt panel på resten, gjerne noe i denne stilen: 

https://www.bellacor.com/productdetail/norwall-wallcoverings-cg28804-floral-bird-sidewall-green-and-pink-wallpaper-2098531.htm?rrec=true

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (39 minutter siden):

Om det skal være tapet på alle veggene bør den, etter min mening, være lys og ha et ikke så fremtredende mønster. Jeg ville hatt tapet kun på en vegg og så hvitmalt panel på resten, gjerne noe i denne stilen: 

https://www.bellacor.com/productdetail/norwall-wallcoverings-cg28804-floral-bird-sidewall-green-and-pink-wallpaper-2098531.htm?rrec=true

 

Enig, men synes eksempelet ditt representerte det motsatte. En slik mønstret og fargerik tapet krever et svært luftig og sparsomt møblert rom, og en må være nøye med fargevalg ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (6 minutter siden):

Enig, men synes eksempelet ditt representerte det motsatte. En slik mønstret og fargerik tapet krever et svært luftig og sparsomt møblert rom, og en må være nøye med fargevalg ellers.

Jeg ville jo ikke hatt denne tapeten på alle fire veggene, men på en vegg og så hvitmalt panel på de andre tre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 minutter siden):

Jeg ville jo ikke hatt denne tapeten på alle fire veggene, men på en vegg og så hvitmalt panel på de andre tre. :) 

Mitt svar gjelder like fullt 😅. Men vakker var den. På et slott.

 

image.jpeg.cce7af213eece38685290338a5539487.jpeg
 

😉

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 minutter siden):

Mitt svar gjelder like fullt 😅. Men vakker var den. På et slott.

 

image.jpeg.cce7af213eece38685290338a5539487.jpeg
 

😉

Det rommet er omtrent det eneste jeg husker fra jeg var på omvisning på slottet i sin tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (Akkurat nå):

Det rommet er omtrent det eneste jeg husker fra jeg var på omvisning på slottet i sin tid...

Samme her. Tror det var ca. år 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra skrev (10 minutter siden):

Mitt svar gjelder like fullt 😅. Men vakker var den. På et slott.

 

image.jpeg.cce7af213eece38685290338a5539487.jpeg
 

😉

Lignet ikke helt på den tapeten jeg linket til da... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...