Gå til innhold

Eupf og omsorgsbolig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig å bo i omsorgsbolig når man har eupf? Er ikke omsorgsbolig mer for de med pu som er så syke at de ikke greier å ta vare på seg selv? 

Anonymkode: 99070...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omsorgsbolig er for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Man kan ha nedsatt funksjonsevne ved alle psykiske lidelser, det kommer helt an på alvorlighetsgrad. Jeg har ei venninne med EUPF som bor i omsorgsbolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvilget plass på bemannet bolig for et par år siden. Har flere diagnoser da, men tror ikke det var diagnosene som avgjorde at jeg fikk plass. Det var funksjonsnivået mitt. Men jeg valgte å si det fra meg ett år senere. Så rakk aldri å flytte inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fact søkte på det for meg, pga skremmende stemmer, men jeg flyttet til en annen kant av landet

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Marye skrev (9 minutter siden):

Fact søkte på det for meg, pga skremmende stemmer, men jeg flyttet til en annen kant av landet

Var du erklært ikke samtykkekompetent siden du stakk av? 

Anonymkode: 99070...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Var du erklært ikke samtykkekompetent siden du stakk av? 

Anonymkode: 99070...58f

Var samtykkekompetent og det var opp til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det vanlig å bo i omsorgsbolig når man har eupf? Er ikke omsorgsbolig mer for de med pu som er så syke at de ikke greier å ta vare på seg selv? 

Anonymkode: 99070...58f

Det er neppe vanlig, men skjer i noen tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2

Jeg kjenner en med schizofreni,  som har blitt spurt om hun vil bo i bofellesskap,  det er kanskje noe annet? Hun har sin egen leilighet,  så hun ville ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...