Gå til innhold

Kjærvik-drapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke drepe, men sønnen mener jeg. Drapsmannen. Feil i ordet over. Mobilen retter automatisk tekst... 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke drepte skulle det stå. Men sønnen må stå til ansvar for sine egne handlinger men handlingen kan mulig forsvares. 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den drepte kan stilles til ansvar,  men det kan være grunnlag bak som gjør en eventuell straff mildere. Skriver det ikke for å forsvare handlingen. 

Anonymkode: 8639a...e96

Ja psykose som moren var inne på. Så langt så kan de se ut som han har en annen virkelighetsoppfatning enn de andre som har uttalt seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Ja psykose som moren var inne på. Så langt så kan de se ut som han har en annen virkelighetsoppfatning enn de andre som har uttalt seg. 

Jeg også tenker at han hadde en slags psykose. Og det kan tvangsinnlegge han men tror han da kan gå fri fra fengselsstraff. 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det her om hans psyke i artikkelen var veldig interessant :

"Moren forklarer at sønnen har vært psykisk syk stort sett hele livet. Han har slitt med angst og tvangshandlinger

Han har  ikke hatt skole eller jobb, og få venner. Da blir man tullerusk. Jeg vil tro han har vært i en form for psykose. Det må han ha vært for å ha gjort dette, sier hun.

I 20-åra var han inne i en veldig god periode i livet, forteller moren. Da hadde han kjæreste og var butikksjef."

Anonymkode: efe4b...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 10.53):

Alle gjør feil. Men jeg tror ikke at det kun er sønnen som var problematisk her. Jeg er enig med deg i at det kan virke som om noe skurrer i familieforholdet hans. Det kan virke som han på en måte har blitt "glemt" av foreldrene sine i oppveksten. Omsorgssvikt eller noe. Men jeg vet ikke svaret. Kan jo være at de har vært helt supre gode omsorgsfulle foreldre for alt jeg vet. Men jeg tviler sterkt på at sønnen har store psykiske problemer uten noe bakomliggende.  

Det kan være mulig at moren ikke klarte å få kontakt med sin sønn fordi han ville ikke ha kontakt. Men jeg tenker at det kan være en grunn for det... 

Anonymkode: 8639a...e96

Det er helt vanlig at når man er psykotisk at man kutter kontakten med alle man kjenner og isolerer seg! 

Og jo man kan meget godt bli alvorlig syk selvom man ikke opplevde omsorgssvikt. 

Anonymkode: efe4b...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...