Gå til innhold

Lokalbutikk med sure ansatte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Før var det alltid så koselig å komme innom lokalbutikkene der jeg bodde. Men etter at jeg flyttet og handler på ny butikk så merker jeg noe helt annet. Det er slik at det er en fordel å gå i selvbetjeningskassen. Går man i kassen så føler man at man er i veien. Noe som jeg aldri opplevde på butikker som jeg handlet på før. 

Det burde jo ikke brydd meg at ansatte svarer og snakker på en ikke så hyggelig måte. Har også hørt de snakke styggt om folk mens jeg har vært der inne. Det gjelder ikke alle de ansatte men noen. De har fått dårlig omtale om akkurat dette med dårlig service og sure ansatte på nettet. Men det er den nærmeste butikken her. Og jeg har ikke bil. 

Betyr det noe at ansatte oppfører seg trivelig der du handler? 

Anonymkode: ccc0c...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Før var det alltid så koselig å komme innom lokalbutikkene der jeg bodde. Men etter at jeg flyttet og handler på ny butikk så merker jeg noe helt annet. Det er slik at det er en fordel å gå i selvbetjeningskassen. Går man i kassen så føler man at man er i veien. Noe som jeg aldri opplevde på butikker som jeg handlet på før. 

Det burde jo ikke brydd meg at ansatte svarer og snakker på en ikke så hyggelig måte. Har også hørt de snakke styggt om folk mens jeg har vært der inne. Det gjelder ikke alle de ansatte men noen. De har fått dårlig omtale om akkurat dette med dårlig service og sure ansatte på nettet. Men det er den nærmeste butikken her. Og jeg har ikke bil. 

Betyr det noe at ansatte oppfører seg trivelig der du handler? 

Anonymkode: ccc0c...3db

Betyr mye at de er hyggelige og det er de alltid her, glad for det. Det bør de være alle plasser ellers passer de ikke til jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (18 minutter siden):

Betyr mye at de er hyggelige og det er de alltid her, glad for det. Det bør de være alle plasser ellers passer de ikke til jobben. 

Helt enig. 

Er lang vei til neste butikk så jeg får benytte selvbetjeningskassen. Heldigvia har de det. Men hadde det kommet en konkurrerende nærbutikk så hadde jeg uten tvil forsøkt den butikken istedet. Det betyr så mye at de kan gi et smil og at man ikke føler seg i veien når man handler :)

Anonymkode: ccc0c...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig. 

Er lang vei til neste butikk så jeg får benytte selvbetjeningskassen. Heldigvia har de det. Men hadde det kommet en konkurrerende nærbutikk så hadde jeg uten tvil forsøkt den butikken istedet. Det betyr så mye at de kan gi et smil og at man ikke føler seg i veien når man handler :)

Anonymkode: ccc0c...3db

Ja det er da det minste de kan gjøre, de skal jo være service innstilt på butikker ellers mister de kunder. Jeg føler meg alltid velkommen i kassen, ja du får bruke selbetjeningskasen så kan du jo klage til sjefen. Sånn der skal det ikke være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner godt de er sure, noe kjedeligere enn å jobbe i matbutikk har jeg aldri gjort. 

 

Men seriøst så blir jo dagen bedre når man er hyggelig mot folk, og får litt hyggelig respons også. Det er vel en butikk med en ukultur. Her på nærmeste butikken jeg har, er det veldig hyggelig betjening. 

Anonymkode: 4b7ee...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før var det alltid så koselig å komme innom lokalbutikkene der jeg bodde. Men etter at jeg flyttet og handler på ny butikk så merker jeg noe helt annet. Det er slik at det er en fordel å gå i selvbetjeningskassen. Går man i kassen så føler man at man er i veien. Noe som jeg aldri opplevde på butikker som jeg handlet på før. 

Det burde jo ikke brydd meg at ansatte svarer og snakker på en ikke så hyggelig måte. Har også hørt de snakke styggt om folk mens jeg har vært der inne. Det gjelder ikke alle de ansatte men noen. De har fått dårlig omtale om akkurat dette med dårlig service og sure ansatte på nettet. Men det er den nærmeste butikken her. Og jeg har ikke bil. 

Betyr det noe at ansatte oppfører seg trivelig der du handler? 

Anonymkode: ccc0c...3db

Selvfølgelig betyr det noe! Om jeg hadde hatt valget mellom to butikker med rimelig likt prisnivå så hadde jeg definitivt valgt den med trivelig betjening dersom betjeningen i den andre var sur og fikk meg til å føle meg i veien!

Heldigvis har vi bare trivelige butikkansatte i de dagligvarebutikkene jeg handler i! Og det har jeg gitt tilbakemelding på i butikken her på jobben også, det satte de stor pris på tror jeg. :) Det virket i alle fall sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg skjønner godt de er sure, noe kjedeligere enn å jobbe i matbutikk har jeg aldri gjort. 

 

Men seriøst så blir jo dagen bedre når man er hyggelig mot folk, og får litt hyggelig respons også. Det er vel en butikk med en ukultur. Her på nærmeste butikken jeg har, er det veldig hyggelig betjening. 

Anonymkode: 4b7ee...af3

Men så er det jo også noe med at man blir faktisk betalt for å være hyggelig og imøtekommende når man jobber i en servicbutikk. Har man en dårlig dag, greit, da er du mest mulig på gulvet den dagen, men er du i kassa skal du være ett servicemenneske, du får betalt for det.

Forsovidt jobber jeg på matbutikk på tiende året og kan telle antall dager jeg har vært sur eller irritert på under en hånd.

Anonymkode: a187e...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er selvfølgelig ikke greit at personale i en butikk er sure og lite imøtekommende.  Som butikkeier hadde jeg vurdert å gi slike ansatte sparken.

Du kan henvende deg til eier/butikkleder og klage.  Jeg forstår godt din situasjon hvis dette er den nærmeste butikken og da er det kanskje viktigst for deg å overse dette og ikke legge merke til det.  De menneskene holder antageligvis ikke lenge i denne jobben hvis de er sure og misfornøyde hele tiden.

Anonymkode: 74e71...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...