Gå til innhold

Å ta covid vaksinen? Kupton


cappella33

Anbefalte innlegg

cappella33

Hjelp jeg sliter sånn med helseangst og hvis jeg blir forkjølet eller influensa symptomer, og andre kroppslige sympt så blir jeg urolig og får voldsom angst. Nå er jeg 41 år og tenker hva jeg skal gjøre ang vaksinen. Skal jeg ta den eller ikke? Jeg er så redd for å dø og redd for å bli alvorlig syk og dø. Hvordan skal dette gå? Jeg bør ta den siden jeg har sønnen min som er psykisk utvhemmet, som skal ta den og. Men når en hører om folk som dør og blir alvorlig syke så blir en så redd. Jeg var ikke slik før ang sykdom. Tok svineinfluensa og andre vaksiner uten noe problem verken psykisk eller fysisk. Tok influensa vaksinen i fjor høst og fikk bare litt ondt i armen og litt feber et par dager, Men dette er jo andre vaksiner som brukes nå, er det ikke? Åh dette ødelegger meg fullstendig. Hva skal jeg gjøre Kupton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal ta vaksinen. Ingen har dødd av de vaksinene vi bruker i dag. Dessuten er sannsynligheten for å bli alvorlig syk/død av covid-19 langt større enn å bli syk av vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappella33 skrev (39 minutter siden):

Jeg er så redd for å dø og redd for å bli alvorlig syk og dø.

Da tar du selvfølgelig vaksinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cappella33 skrev (51 minutter siden):

Hjelp jeg sliter sånn med helseangst og hvis jeg blir forkjølet eller influensa symptomer, og andre kroppslige sympt så blir jeg urolig og får voldsom angst. Nå er jeg 41 år og tenker hva jeg skal gjøre ang vaksinen. Skal jeg ta den eller ikke? Jeg er så redd for å dø og redd for å bli alvorlig syk og dø. Hvordan skal dette gå? Jeg bør ta den siden jeg har sønnen min som er psykisk utvhemmet, som skal ta den og. Men når en hører om folk som dør og blir alvorlig syke så blir en så redd. Jeg var ikke slik før ang sykdom. Tok svineinfluensa og andre vaksiner uten noe problem verken psykisk eller fysisk. Tok influensa vaksinen i fjor høst og fikk bare litt ondt i armen og litt feber et par dager, Men dette er jo andre vaksiner som brukes nå, er det ikke? Åh dette ødelegger meg fullstendig. Hva skal jeg gjøre Kupton?

Du tar såklart vaksinen. Ja risiko for komplikasjoner fra vaksinen er høyere enn risikoen for død av korona, men riskoen for komplikasjoner er også mye, mye lavere enn risikoen for komplikasjoner fra korona. Har venner og kollegaer som har havnet i koma, er uten luktesans/smakssans ett år etterpå, og ei som kun er tilbke 50% pga lungeproblemer. Alle friske, unge personer under 45!

Anonymkode: 52e43...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappella33

Jeg er jo redd for både å dø av vaksinen og korona. Dette er et dilemma når en sliter så mye og er så nevrotisk og tenker og er redd for å få alvorlige bivirkninger av vaksinen og dø av den. Tar jeg vaksinen så kommer jeg til å gå i ukevis og være redd for å bli dårlig, så må jeg ta dose 2, og ny runde med angst og reddsel for å dø av vaksinen. Så kommer angsten for korona igjen. Vet jo om dem som har dødd og blitt alvorlig syke selv etter full vaksinasjon, så en vet jo aldri da. Nei får bare ta den når min tur komme og slite som en gal. Kommer til å være nær et psykisk sammenbrudd hele tiden. Jeg har en alvorlig helseangst og nevrotisk. Er ikke lett å bare få høre ta vaksinen ta vaksinen. Ikke så lett når en sliter så mye psykisk og er så redd og usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cappella33 skrev (27 minutter siden):

Jeg er jo redd for både å dø av vaksinen og korona. Dette er et dilemma når en sliter så mye og er så nevrotisk og tenker og er redd for å få alvorlige bivirkninger av vaksinen og dø av den. Tar jeg vaksinen så kommer jeg til å gå i ukevis og være redd for å bli dårlig, så må jeg ta dose 2, og ny runde med angst og reddsel for å dø av vaksinen. Så kommer angsten for korona igjen. Vet jo om dem som har dødd og blitt alvorlig syke selv etter full vaksinasjon, så en vet jo aldri da. Nei får bare ta den når min tur komme og slite som en gal. Kommer til å være nær et psykisk sammenbrudd hele tiden. Jeg har en alvorlig helseangst og nevrotisk. Er ikke lett å bare få høre ta vaksinen ta vaksinen. Ikke så lett når en sliter så mye psykisk og er så redd og usikker.

Det finnes gode medisiner mot det du sliter med, men du er vel redd for å ta det også da? 

Anonymkode: 1cc5e...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

At noen ikke har dødd av de vaksinene vi bruker i dag stemmer ikke helt. Det er dog langt større sjangse for å dø av corona. Da burde det være lett å velge.

Anonymkode: 68fa1...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappella33
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At noen ikke har dødd av de vaksinene vi bruker i dag stemmer ikke helt. Det er dog langt større sjangse for å dø av corona. Da burde det være lett å velge.

Anonymkode: 68fa1...830

Alle vet jo at folk har dødd av Astrica vaksinen. Men jeg vet ikke om noen i Norge har dødd av de andre vaksinene. 

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At noen ikke har dødd av de vaksinene vi bruker i dag stemmer ikke helt. Det er dog langt større sjangse for å dø av corona. Da burde det være lett å velge.

Anonymkode: 68fa1...830

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappella33
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det finnes gode medisiner mot det du sliter med, men du er vel redd for å ta det også da? 

Anonymkode: 1cc5e...bab

Du vet ingenting om mine psykiske lidelser og plager. Så ikke spør om noe så tåpelig. Jeg kan ikke legge ut min sykehistorie her for å svare på ditt spørsmål. Jeg fikk denne overdrevne angsten og livredd for vaksiner og medisiner, sykdommer osv for 10 år siden. Hadde det ikke før. Og gikk før på medisiner, skulle trappe ned på efexor langsomt, og da jeg var i nesten null dose fikk jeg ekstremt mye angst. Jeg fikk angst for absolutt alt. Jeg klarte ikke fungere og angst for å kjøre bil 5 min unna. Legen min sa jeg skulle øke dosen på efexor så økte den til 300 mg. Og etter det har jeg kjempet mot angsten for å klare å kjøre og gjøre ting som normalt igjen. Ikke alle hadde klart og orket det vet jeg. Jeg har en syk del som kjemper mot min friske del psykisk, det varierer hvem som vinner av det syke og det friske. Jeg blir aldri frisk heller for jeg har for sammensatte lidelser og symptomer. Jeg er 100% ung Ufør pga mine psykiske lidelser. Jeg har prøvd å være i arbeid og prøvd skole, jeg har ikke klart det, jeg er for ustabil og for dårlig dessverre. Pluss årevis behandling hos dps og medisin uten at jeg blir frisk, så får jeg støttehjelp hos legen og samtaler hos psykriatrisk sykepleier. Jeg har alltid hatt en vanvittig fantasti, og jeg vet en har stor sjanse for å utvikle angst da. Pga tenk hvis tenk hvis i alle situasjoner. Jeg har Ptsd, generalisert angst, panikk angst, sosial angst, fobi, tilbakevendte depresjoner, emsosjonell ustabil pf. og nevrotisk og vrangforestillinger. Jeg kan plutselig få ting for meg og tro det er sant uten at det er det. Takket være årevis med mobbing fysisk og psykisk på skolen, utestengelse, seksuelle overgrep da jeg var 14 til 16 av en voksen venn av familien min. En bror som drev med psykisk mishandling av meg, gjorde jeg ikke som han sa fikk jeg juling. Jeg turte ikke snakke med noen omtrent i flere år, og lagde mitt eget liv i hodet mitt, der jeg flyktet og dagdrømte hele tiden for å holde ut angsten og smerten, reddselen hver eneste dag i flere år. >Jeg har drevet med selvskading, prøvd å ta livet mitt mange ganger, har prøvd narkotika men var heldigvis så sterk at jeg ikke ble avhengig av amfihamin og sluttet da jeg var 18 år. Uff hvorfor skriver jeg dette? hvorfor åpener jeg litt av sjelen min til dere her? Jeg vet ikke. Ok jeg skal ta vaksinen så får jeg ta innpå fluanxol i perioder for den roer tankekjør og angst heldigvis. Har og vival men tar ikke daglig. Efexor og peratsin tar jeg daglig. Ja jeg skal ta vaksinen når det er min tur. Så enten lever jeg eller så dør jeg.  Enten eller. Men jeg skal klare å jobbe meg igjennom det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At noen ikke har dødd av de vaksinene vi bruker i dag stemmer ikke helt. Det er dog langt større sjangse for å dø av corona. Da burde det være lett å velge.

Anonymkode: 68fa1...830

I Norge valgte en dessverre (og selvfølgelig for Norge) å være så overmoralske og overetiske at en skulle vaksinere de aller eldste og dårligste på sykehjem aller først. Da vaksinerte man noen som allerede hadde en og en halv fot i graven. Noen av disse døde i løpet av den første uken - noe de uansett ville gjort. Kanskje gjorde vaksinen at de døde en dag eller to tidligere enn de ellers ville gjort.

Bortsett fra disse er det ingen som har dødd av de to vaksinene vi nå bruker i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (11 minutter siden):

I Norge valgte en dessverre (og selvfølgelig for Norge) å være så overmoralske og overetiske at en skulle vaksinere de aller eldste og dårligste på sykehjem aller først. Da vaksinerte man noen som allerede hadde en og en halv fot i graven. Noen av disse døde i løpet av den første uken - noe de uansett ville gjort. Kanskje gjorde vaksinen at de døde en dag eller to tidligere enn de ellers ville gjort.

Bortsett fra disse er det ingen som har dødd av de to vaksinene vi nå bruker i Norge.

Det er også meldt om dødsfall hos personer under 60 år.

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210325 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Anonymkode: 68fa1...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er også meldt om dødsfall hos personer under 60 år.

Hos personer som har fått vaksine fra Pfizer eller Moderna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De døde under 60 som omtales i den rapporten, fikk AstraZeneca, som ikke brukes her lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg gjør når jeg tar vaksine er å ta benzo før jeg får den. Jeg har hengt meg opp i noe av det samme som TS. Men jeg skal ta den, jeg tar alle vaksiner jeg får. Jeg er en vaksineglad person.

Grunnen til at jeg tar benzo, er att jeg er redd for anafalyktisk sjokk. Det er veldig usannsynlig, men panikkangsten lurer jo altid, så da er det like greit å ta en pille de gangene jeg skal vaksineres.

Anonymkode: ac184...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg ville tenkt på det på denne måten: Tar du vaksina trenger du bare være engstelig ei kort tid etter at du har tatt den (alle som har fått alvorlige bivirkninger har fått det nokså umiddelbart etter sprøyta), hvis du ikke tar den vil du fortsette å engste deg for covid i uoverskuelig framtid. For meg ville det vært et enkelt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cappella33

Ok jeg var hos legen min i dag, og han sa at Pfitzer vaksinen er trygg og ingen er død av den. Stemmer det? Blir jo til at jeg tar den da tenker jeg når det er min tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...