Gå til innhold

Hvordan er korona-reglene rundt dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var på apoteket på vegne av min samboer. Han hadde fått et irritert øye som han tror skyldes allergi, men det kan også skyldes at han stirrer mye på data i forbindelse med jobb. Jeg forklarte hun som jobbet på apoteket om at jeg måtte ha noe mot irriterte øyne som mest sannsynlig skyldes allergi. Altså at han blir innimellom tett i nesen og øynene blir irriterte. Og så begynte jeg å tenke om jeg da egentlig skulle vært i karantene siden det er samboeren min? Skal man i karantene hvis samboer har et slikt problem? 

Hun på apoteket spurte om samboer har fått konstatert at det er allergi av legen. Jeg sa at det visste jeg ikke. Men det viste seg at han bare antar at han har pollenallergi fordi han alltid blir irritert på disse tider. 

Hvordan er reglene for slikt? Noen som vet? Kan man handle for en som har et slikt problem som jeg beskrev uten at det er noe feil med det? 

Anonymkode: 08c25...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå leser jeg at til og med folk som testes for korona, da behøver ikke de nærmeste å gå i karantene mens de venter på svar. Kun den som tester seg må gå i karantene.  Så det er nok ikke en regel angående å handle for en nærkontakt som har en mann med symptomer ser ut til å skyldes noe helt annet enn korona. Gjelder å sette seg nøye inn i alle regler i disse tider. 

Anonymkode: 08c25...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 18.25):

Jeg var på apoteket på vegne av min samboer. Han hadde fått et irritert øye som han tror skyldes allergi, men det kan også skyldes at han stirrer mye på data i forbindelse med jobb. Jeg forklarte hun som jobbet på apoteket om at jeg måtte ha noe mot irriterte øyne som mest sannsynlig skyldes allergi. Altså at han blir innimellom tett i nesen og øynene blir irriterte. Og så begynte jeg å tenke om jeg da egentlig skulle vært i karantene siden det er samboeren min? Skal man i karantene hvis samboer har et slikt problem? 

Hun på apoteket spurte om samboer har fått konstatert at det er allergi av legen. Jeg sa at det visste jeg ikke. Men det viste seg at han bare antar at han har pollenallergi fordi han alltid blir irritert på disse tider. 

Hvordan er reglene for slikt? Noen som vet? Kan man handle for en som har et slikt problem som jeg beskrev uten at det er noe feil med det? 

Anonymkode: 08c25...c0c

Jeg skjønner ikke helt hva problemstillingen din er egentlig. Du handler ting mot rennende øyne og nese for samboeren din. Det er helt lov så lenge det ikke er respetbelagte ting som du ikke har fullmakt til å hente ut. Hva har korona og karantene med dette å gjøre? Hvis han blir sånn hver år på denne tiden er det jo ikke korona, det kom først i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 18.25):

Skal man i karantene hvis samboer har et slikt problem? 

Meg bekjent er det ingen karanteneregler for allergisymptomer. 

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 19.07):

Så det er nok ikke en regel angående å handle for en nærkontakt som har en mann med symptomer ser ut til å skyldes noe helt annet enn korona.

Selvfølgelig er det ikke det. 

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 19.07):

Gjelder å sette seg nøye inn i alle regler i disse tider. 

Det er en rekke regler akkurat rundt korona. Ingen grunn til å overføre dem til andre tema.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 18.25):

Hun på apoteket spurte om samboer har fått konstatert at det er allergi av legen.

Hun spurte nok fordi hun ville være trygg på at hun anbefalte riktige øyedråper til plagene. Det var neppe et hint om at hun trodde disse plagene var covid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...