Gå til innhold

Hvor mange av dere samler på info om dolere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig å analysere innlegg for å se om man mener at det er samme anonym bruker som sa det ene eller det andre?  De som gjør det må ha et fattigslig liv.

Jeg opplever det som ubehagelig når noen hardnakket påstår at jeg har skrevet eller sagt et eller annet som ikke henger på greip.  Det blir så useriøst og meningsløst å skrive på et anonymt forum og oppføre seg slik.  En anonym bruker henger en annen anonym bruker ut for å ha sagt noe en eller annen gang.  

Anonymkode: d850f...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er det vanlig å analysere innlegg for å se om man mener at det er samme anonym bruker som sa det ene eller det andre?  De som gjør det må ha et fattigslig liv.

Jeg opplever det som ubehagelig når noen hardnakket påstår at jeg har skrevet eller sagt et eller annet som ikke henger på greip.  Det blir så useriøst og meningsløst å skrive på et anonymt forum og oppføre seg slik.  En anonym bruker henger en annen anonym bruker ut for å ha sagt noe en eller annen gang.  

Anonymkode: d850f...f23

Hjernen min er innrettet slik at den ofte samler på uvesentlig informasjon. Skulle gjerne sett at den var flinkere til å huske viktige ting. Dermed husker jeg mange detaljer og skrivemåter fra DOLere, selv uten bevisst å samle informasjon eller analysere. Men har lagt merke til at mange er råere på dette enn meg. Jeg fester meg sjelden ved anonyme brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange autister for eksempel har fotografisk hukommelse, og husker alt de har lest, og er flinke i å se mønstre i ting. Det er bare sånn det er.

Anonymkode: 24049...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig å analysere innlegg for å se om man mener at det er samme anonym bruker som sa det ene eller det andre?  De som gjør det må ha et fattigslig liv.

Jeg opplever det som ubehagelig når noen hardnakket påstår at jeg har skrevet eller sagt et eller annet som ikke henger på greip.  Det blir så useriøst og meningsløst å skrive på et anonymt forum og oppføre seg slik.  En anonym bruker henger en annen anonym bruker ut for å ha sagt noe en eller annen gang.  

Anonymkode: d850f...f23

Når skjedde det deg? Er det noe spesielt du har i tankene? 

Anonymkode: 19d82...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig å analysere innlegg for å se om man mener at det er samme anonym bruker som sa det ene eller det andre?  De som gjør det må ha et fattigslig liv.

Jeg opplever det som ubehagelig når noen hardnakket påstår at jeg har skrevet eller sagt et eller annet som ikke henger på greip.  Det blir så useriøst og meningsløst å skrive på et anonymt forum og oppføre seg slik.  En anonym bruker henger en annen anonym bruker ut for å ha sagt noe en eller annen gang.  

Anonymkode: d850f...f23

Nei, det høres ut som en særinteresse. Det har jeg ingen interesse av, men husker hva folk har skrevet mange år tilbake i tid enten jeg vil det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det vanlig å analysere innlegg for å se om man mener at det er samme anonym bruker som sa det ene eller det andre?  De som gjør det må ha et fattigslig liv.

Jeg opplever det som ubehagelig når noen hardnakket påstår at jeg har skrevet eller sagt et eller annet som ikke henger på greip.  Det blir så useriøst og meningsløst å skrive på et anonymt forum og oppføre seg slik.  En anonym bruker henger en annen anonym bruker ut for å ha sagt noe en eller annen gang.  

Anonymkode: d850f...f23

Nei, det er på ingen måte noe jeg går inn for å gjøre, men en del ting husker man uansett. Noen anonyme skriver på en såpass lett gjenkjennelig måte at man med 99% sikkerhet vet det er samme person (det er kun en jeg har i tankene her), de med nick er det jo lettere å huske, naturlig nok. Men jeg sitter ikke og skriver ned hva hvem har sagt og slikt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er riktig som noen sier at slike særinteresser kan være tegn på autisme.  Jeg husker fra en del år tilbake i en av mine svært sårbare situasjoner at jeg skrev på psykiatri at døtrene mine såret meg da jeg var alvorlig depressiv.  En med asperger tok over hele tråden og fikk alle med seg å skrive om hvor vanskelig det var for barn å vokse opp med psykisk syke foreldre.  Frosken kom med gode innlegg som trøstet meg, og hun prøvde å protestere og si at uansett så trengte jeg ikke dette der og da.  Det hjalp ikke og de fortsatte.

Heldigvis så vokste ikke mine barn opp med psykisk syke foreldre, og heldigvis var dette kun en periode da jeg var midt i livet.  Uansett så var dette vondt og vanskelig og jeg skrev ikke på dol igjen før mange år senere.

Anonymkode: d850f...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ikke og samler informasjon om brukere eller AnonymBruker, men jeg husker jo mye automatisk, og som noen sier så er det enkelte AB-brukere som er lett å kjenne igjen på grunn av skrivemåten og diverse detaljer de har oppgitt i flere tråder, men jeg "bruker" det ikke på negativ måte eller mot noen. Med mindre man får behov for å (på en ordentlig måte) si i fra om noe. Som den brukeren som spammet ned forumet omtrent daglig både med og uten brukernavn. Da var det mange som både prøvde å hjelpe, men også si i fra. Var jo absolutt ingen tvil om hvem det var. 

Skjønner ikke hva dette med å huske har med autisme å gjøre som noen trekker fram? Man kan huske slikt uten å ha autisme. Fins mange detaljfokuserte mennesker med god hukommelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker en del. Vissheten om at andre gjør det samme, har faktisk fått meg til å kommentere innlegg som har minnet om meg selv ved et par anledninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (57 minutter siden):

Skjønner ikke hva dette med å huske har med autisme å gjøre som noen trekker fram? Man kan huske slikt uten å ha autisme. Fins mange detaljfokuserte mennesker med god hukommelse. 

Autisme gjør at mange har ekstra god hukommelse på detaljer, men ser ikke helheten.  Det gjør også at mange er blottet for empati og innlevelsesevne.  De tar heller ikke hint som andre.

Anonymkode: d850f...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Autisme gjør at mange har ekstra god hukommelse på detaljer, men ser ikke helheten.  Det gjør også at mange er blottet for empati og innlevelsesevne.  De tar heller ikke hint som andre.

Anonymkode: d850f...f23

Jeg mente hva har det meg saken å gjøre at noen samler opp informasjon om brukere her inne, som jo er spørsmålet til TS. Det er noe annet enn å bare huske det automatisk.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kom borti et vesen på KG som virkelig samlet på informasjon i ordets rette forstand. Hun printet ut innleggene mine, må virkelig ha interessert seg for innholdet og dagbøkene. Det endte med en ubehagelig konfrontasjon.

Folk må ha lite interessant å fylle livet sitt med når de ikke finner noe annet å gjøre enn det der...

Anonymkode: 7e3f1...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kom borti et vesen på KG som virkelig samlet på informasjon i ordets rette forstand. Hun printet ut innleggene mine, må virkelig ha interessert seg for innholdet og dagbøkene. Det endte med en ubehagelig konfrontasjon.

Folk må ha lite interessant å fylle livet sitt med når de ikke finner noe annet å gjøre enn det der...

Anonymkode: 7e3f1...f49

Oi, ja, hehe det er spesielt. Jeg har hatt noen "stalkers" her og på KG som bruker ting i mot meg på en negativ måte, som de har lest i andre tråder. Men de skriver ikke opp da, for jammen kan påstandene deres være feil. 😅

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg mente hva har det meg saken å gjøre at noen samler opp informasjon om brukere her inne, som jo er spørsmålet til TS. Det er noe annet enn å bare huske det automatisk.

Autister husker det automatisk.

Anonymkode: 24049...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Autister husker det automatisk.

Anonymkode: 24049...5c4

Jeg snakker ikke om hva man husker automatisk, jeg snakker om å direkte samler opp informasjon med vilje. 

Jeg har veldig god hukommelse, men det kan andre uten autisme også ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg snakker ikke om hva man husker automatisk, jeg snakker om å direkte samler opp informasjon med vilje. 

Jeg har veldig god hukommelse, men det kan andre uten autisme også ha.

Autismer husker sånt, uten å samle opp inforamasjonen med vilje. De er også flinke til se mønste og se sammeninger som andre overser.

Anonymkode: 24049...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Autismer husker sånt, uten å samle opp inforamasjonen med vilje. De er også flinke til se mønste og se sammeninger som andre overser.

Anonymkode: 24049...5c4

Ja jeg vet det. Du misforstår meg fullstendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (7 minutter siden):

Ja jeg vet det. Du misforstår meg fullstendig. 

Jeg tror hn vil at du skal misforstå og skape en reaksjon hos deg...

Anonymkode: 7e3f1...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror hn vil at du skal misforstå og skape en reaksjon hos deg...

Anonymkode: 7e3f1...f49

Åja. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 17.08):

Er det vanlig å analysere innlegg for å se om man mener at det er samme anonym bruker som sa det ene eller det andre?  De som gjør det må ha et fattigslig liv.

Jeg opplever det som ubehagelig når noen hardnakket påstår at jeg har skrevet eller sagt et eller annet som ikke henger på greip.  Det blir så useriøst og meningsløst å skrive på et anonymt forum og oppføre seg slik.  En anonym bruker henger en annen anonym bruker ut for å ha sagt noe en eller annen gang.  

Anonymkode: d850f...f23

Synes det også er skikkelig ubehagelig og skremmende faktisk. 

Anonymkode: 930e2...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...