Gå til innhold

En positiv utvikling!


Glitter

Anbefalte innlegg

Hei! 

Det er kanskje ikke så interessant for alle, men samtidig så hadde jeg så lyst til å fortelle. 

I dag ringte barnevernet meg for å høre hvordan det har gått de seks siste ukene etter at jeg endelig fikk ha barna alene og på overnatting igjen. Jeg fortalte at det har gått bra, at mye av min motivasjon som mor kom tilbake da jeg fikk ansvaret selv igjen og slapp å ha min far der (det var belastende) og jeg fortalte om alt vi har gjort sammen. Så sa hun hva far til ungene hadde sagt, om vårt samarbeid, om hva ungene fortalte om hvordan de hadde hos meg. 

Og hun var så positiv og sa hun ble veldig glad av å høre hvordan det har gått. Hun virket egentlig litt overrasket, men det forstår jeg fordi hvis man bare får informasjon om min ustabilitet og ikke ser hvor utrolig god jeg er på å skjerme de og hvor god mor jeg et når jeg selv mener jeg er i form, så ser det jo ut som et håpløst prosjekt. 

Det var SÅ vondt å fjor høst da de på nytt kom inn i bildet. Nå er de bare en fantastisk ressurs for meg, min eks og mine barn. Jeg vil veldig gjerne at de fortsetter å følge oss opp. Føler meg ikke truet på noen måte. 

Er det feil å si jeg er stolt? Jeg har jo absolutt ikke kapasitet til å ha de boende hos meg, men det jeg gjør det er bra! Hvilken bedre motivasjon til å fortsette å utvikle meg positivt kan jeg få? 

De siste par dagene har jeg hatt lyst til å ruse meg. Nå er det helt forduftet. Hvordan kan jeg sette min smerte og behov for å rømme vekk foran meg som mor og mine barn? Jeg trengte virkelig å høre dette. Et slags bevis på at selv om jeg har dårlige perioder og til tider tilbakefall og innleggelser, så gjør jeg det som er best for guttene mine. Enten det er å si fra at i dag klarer jeg ikke, eller å ta de med på fjelltur som jeg gjorde på fredag. :)

Kommunikasjon med barnefar er SÅ mye bedre etter de kom inn i bildet igjen, og jeg er så motivert nå. Jeg begynner muligens å bli litt hypoman, men når det ikke er pga medisiner eller rus så håndterer jeg det helt fint. Så da koser jeg meg bare med å kjenne på at det går bra samtidig som jeg sørger for alle grunnleggende behov. :) Har sovemedisin for å komme meg ned. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva Sofie skrev (25 minutter siden):

Dette fortjener du!

Takk. :) I dag er ikke tankene like høyt oppe, men det er jo ennå sant det jeg skrev om hva jeg føler rundt alt. Må huske på det når dagene er litt tyngre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig lesning! Håper du fremdeles føler deg i god form og ikke lar deg selv eller andre trekke deg ned. Morsrollen er en utfordring for oss alle, men du virker som en sabla god en!

High five og klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gondor skrev (7 timer siden):

Hyggelig lesning! Håper du fremdeles føler deg i god form og ikke lar deg selv eller andre trekke deg ned. Morsrollen er en utfordring for oss alle, men du virker som en sabla god en!

High five og klem til deg!

Takk. :) Vet ikke om jeg er sabla god, men jeg gjør så godt jeg kan og har kjempet meg fra å ikke klare noen ting til det jeg klarer nå. :) Det var et tidspunkt for noen år siden hvor jeg bare lå i et sofahjørne og så på de, mens jeg var hos mamma noen timer før det var tilbake på sykehuset. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (24 minutter siden):

Takk. :) Vet ikke om jeg er sabla god, men jeg gjør så godt jeg kan og har kjempet meg fra å ikke klare noen ting til det jeg klarer nå. :) Det var et tidspunkt for noen år siden hvor jeg bare lå i et sofahjørne og så på de, mens jeg var hos mamma noen timer før det var tilbake på sykehuset. 

 

Det er alltid bra med fremskritt og det gjør jo du, stå på videre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...