Gå til innhold

Utseendetråd på Åpent nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen påpeker at det er viktig å gjøre ditt for å se ok ut. 

Hvor viktig er det gir deg som sliter psykisk? Dusjer du regelmessig, går du regelmessig til frisør, kler du deg ordentlig? Og du som er kvinne, sminker du deg daglig eller ofte? 

Anonymkode: 66bf0...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De periodene da jeg har det bra så hender det jeg orker å sminke og stelle meg, men når jeg er dårlig og gjerne er deprimert i tillegg så orker jeg ikke tenke på sånt. Har nok med å dusje noen ganger i uken da. 

Anonymkode: c1a4d...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker lite tid på utseende bortsett fra trening. Men jeg har aldri følt behovet for sminke og slikt. Går mest i treningstights i hverdagen, men kler meg mer ordentlig når jeg skal noe hvor jeg bør se litt mer ordnet ut. Joggebukser går jeg aldri i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har det dårlig gir jeg nesten blaffen, men ikke helt. Jeg kan gå nesten en uke uten å stelle meg, men så får jeg plutselig nok. Har jeg det bra steller jeg meg hver dag og sminker meg litt, men ikke mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 15.12):

Noen påpeker at det er viktig å gjøre ditt for å se ok ut. 

Hvor viktig er det gir deg som sliter psykisk? Dusjer du regelmessig, går du regelmessig til frisør, kler du deg ordentlig? Og du som er kvinne, sminker du deg daglig eller ofte? 

Anonymkode: 66bf0...13c

Noen påpeker skriver du. Det har veldig mye å si. Jeg har dårlig hygiene og de dagene jeg tar meg sammen blir dagen en helt annen. Jeg har blant annet vært hos tannlegen, litt utenfor tema kanskje, og hadde forsømt dette i flere år. Jeg har alltid vært stolt av tennene og har ikke hatt hull siden jeg var seks år. Er nå 53. Har slurvet med pussing. Jeg hadde 3 hull. Tragisk for meg. Etter sjokket føles det godt å ha tatt vare på ,meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 15.12):

Noen påpeker at det er viktig å gjøre ditt for å se ok ut. 

Hvor viktig er det gir deg som sliter psykisk? Dusjer du regelmessig, går du regelmessig til frisør, kler du deg ordentlig? Og du som er kvinne, sminker du deg daglig eller ofte? 

Anonymkode: 66bf0...13c

Jeg dusjer ca 3 ganger i uken.  Går til frisør en gang i halvåret/ året. Jeg går som oftest i treningsklær fordi jeg synes de er mer komfortabel. Jeg bruker bruningskrem og jevner øyenbrynene med en liner. Jeg kunne vært mer nøye med utseende mitt. 

Anonymkode: adb02...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Den dagen jeg slutter å bry meg om hvordan jeg ser ut ute blant folk, er jeg død. Jeg ser absolutt ikke på meg selv som noen pyntedukke, bruker bare litt øyesminke. Det viktigste er å se velstelt ut, og ha skikkelige klær som sitter pent. 

Selv om det kan være en høy terskel å freshe seg opp på dårlige dager, har jeg kommet til at det hjelper på formen og korter ned dørstokkmila. Min sosiale angst er faktisk også til hjelp i forhold til det med å bry seg om hvordan jeg ser ut. Få ting er så galt at det ikke er godt for noe ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
RamonaK skrev (4 minutter siden):

Går stort sett i jogge klær, dusjer ikke, sjelden gang børster jeg håret.

Dusjer ikke? Aldri? 😳

Anonymkode: 66bf0...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dusjer ikke? Aldri? 😳

Anonymkode: 66bf0...13c

Veldig sjelden da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
RamonaK skrev (21 minutter siden):

Veldig sjelden da

Pleier det å være sånn uavhengig om du er frisk eller ikke? At du har manglende interesse for å ivareta hygiene når du er i frisk fase også?

Og får du ikke noe hjelp med hygienen når du er innlagt en gang? Krever de ikke at du går og dusjer av hensyn til dine medpasienter? Hva med tannpuss?

Mener ikke å være slem med å spørre om dette. Jeg er bare litt overrasket og litt nysgjerrig på en og samme tid fordi det er så langt fra hvordan jeg selv er. Håper du snart blir friskere og fungerer bedre! 

Anonymkode: 66bf0...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pleier det å være sånn uavhengig om du er frisk eller ikke? At du har manglende interesse for å ivareta hygiene når du er i frisk fase også?

Og får du ikke noe hjelp med hygienen når du er innlagt en gang? Krever de ikke at du går og dusjer av hensyn til dine medpasienter? Hva med tannpuss?

Mener ikke å være slem med å spørre om dette. Jeg er bare litt overrasket og litt nysgjerrig på en og samme tid fordi det er så langt fra hvordan jeg selv er. Håper du snart blir friskere og fungerer bedre! 

Anonymkode: 66bf0...13c

Det er kun når jeg er dårlig, når jeg er frisk dusjer jeg hver dag.

Når jeg er innlagt som nå pusher de meg litt, og det hjelper. Men nå er jeg på lukket og ingen maser her, her går alt virker det som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...