Gå til innhold

Hvordan bryte dette mønsteret?


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som stort sett alltid klager og finner feil hvorenn hun snur seg. Jeg er med på notene selv om det resulterer i at jeg er skikkelig nedfor etterpå. Jeg har et ansvar i dette selvfølgelig og er med på å dreie samtalen i negativ retning selv om jeg egentlig ikke har lyst. Dette er en karaktersvakhet hos meg. Det skal være rom for klaging også, men når det bare blir det, er det nedbrytende. Jeg viser meg ikke voksen i disse situasjonene. Jeg tør rett og slett ikke å hevde meg. Jeg har prøvd å snakke til henne om det, men det ble tatt opp i verste mening. Så var det det å ta små skritt i riktig retning for dette kan ikke fortsette. Det er bare det at jeg vet ikke mine arme råd! Hvordan skal jeg begynne? Jeg blir veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gondor skrev (11 minutter siden):

Jeg har en venninne som stort sett alltid klager og finner feil hvorenn hun snur seg. Jeg er med på notene selv om det resulterer i at jeg er skikkelig nedfor etterpå. Jeg har et ansvar i dette selvfølgelig og er med på å dreie samtalen i negativ retning selv om jeg egentlig ikke har lyst. Dette er en karaktersvakhet hos meg. Det skal være rom for klaging også, men når det bare blir det, er det nedbrytende. Jeg viser meg ikke voksen i disse situasjonene. Jeg tør rett og slett ikke å hevde meg. Jeg har prøvd å snakke til henne om det, men det ble tatt opp i verste mening. Så var det det å ta små skritt i riktig retning for dette kan ikke fortsette. Det er bare det at jeg vet ikke mine arme råd! Hvordan skal jeg begynne? Jeg blir veldig takknemlig for svar.

du kan si at du føler du selv klager og finner negative ting med andre hele tiden, at du merker det kjører deg veldig ned. si at du må begynne å bli litt flinkere til dette, å finne noe positivt i hverdagen, at du blir nødt til det skal du klare å bygge deg opp. spør litt hvordan hun synes du er og sånn.

Anonymkode: 84733...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

du kan si at du føler du selv klager og finner negative ting med andre hele tiden, at du merker det kjører deg veldig ned. si at du må begynne å bli litt flinkere til dette, å finne noe positivt i hverdagen, at du blir nødt til det skal du klare å bygge deg opp. spør litt hvordan hun synes du er og sånn.

Anonymkode: 84733...6af

Godt svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...