Gjest spitfire Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg er en gutt på 18 år. jeg gikk en tid på et kortisonmedikament som heter prednisolon. da jeg gikk på det utviklet brystvortene seg ganske betydelig. tror det ligner på det som kalles "bitch tits" i kroppsbyggermiljø, da du kan få dette av AS. uansett, nå er brystvortene "slappe", og under kan jeg kjenne noe bruskaktig. dette plager meg endel, først og fremst psykisk, jeg har blant annet ikke vært i svømmehallen på flere år nå. jeg vet at dette forandrer seg i puberteten, men dette var ganske markant, og har ikke forandret seg etter at jeg avsluttet medisinkuren slik legen min sa det ville (det var i 14-15-16 års alderen jeg gikk på medisinene) kan dette ha noe med lavt testosteronnivå å gjøre? er det i det hele tatt noe å gjøre med dette? legen min er usikker, og jeg mener situasjonen er uholdbar slik den er nå. håper noen kan svare meg.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46100-gynekomasti/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Om dette er plagsomt, er det mulig ved en operasjon å fjerne kjertelvevet. Dette må du ta opp med legen din. Han kan evt.- henvise deg til en kirurg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46100-gynekomasti/#findComment-175413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Jeg tviler sterkt på at din gyno-utvikling kommer fra kortison. Men mange gutter kan utvikle litt gyno i puberteten uansett, og dette går i de fleste tilfeller tilbake etter puberteten. Du er fortsatt i puberteten... Men skulle det være for ille nå kan du få en oprasjon. Det skal visstnok være en ganske enkel oprasjon. Ellers finnes det et medikament som i startfasen av gyno-utviklingen kan stoppe og fjerne klumpene. Men går det for lang tid og klumpene er for store har det nok ingen virkning. Ta det opp med legen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46100-gynekomasti/#findComment-175945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spitfire Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Jeg tviler sterkt på at din gyno-utvikling kommer fra kortison. Men mange gutter kan utvikle litt gyno i puberteten uansett, og dette går i de fleste tilfeller tilbake etter puberteten. Du er fortsatt i puberteten... Men skulle det være for ille nå kan du få en oprasjon. Det skal visstnok være en ganske enkel oprasjon. Ellers finnes det et medikament som i startfasen av gyno-utviklingen kan stoppe og fjerne klumpene. Men går det for lang tid og klumpene er for store har det nok ingen virkning. Ta det opp med legen. jeg er klar over at det kan bli slik under puberteten, men denne utviklingen skjedde utelukkene under medisinkuren. verken før eller etter. såvidt meg bekjent er forresten kortison et hormon, et kvinnelig sådan. forøvrig et jævla drittpreparat.... bare bivirkningene som funka i mitt tilfelle. idrettsutøvere bruker vel å ta kortisonsprøyter mot betennelser o.l. også tror jeg. legen min var enig i at det var kortison som gjorde dette, men han visste ikke hvordan fikse på saken. men jeg skal snakke med han igjen, så får vi se.... hvordan er det med arr og slikt? det er vel ikke slik plastisk operasjon vel? uansett; takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46100-gynekomasti/#findComment-176476 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 jeg er klar over at det kan bli slik under puberteten, men denne utviklingen skjedde utelukkene under medisinkuren. verken før eller etter. såvidt meg bekjent er forresten kortison et hormon, et kvinnelig sådan. forøvrig et jævla drittpreparat.... bare bivirkningene som funka i mitt tilfelle. idrettsutøvere bruker vel å ta kortisonsprøyter mot betennelser o.l. også tror jeg. legen min var enig i at det var kortison som gjorde dette, men han visste ikke hvordan fikse på saken. men jeg skal snakke med han igjen, så får vi se.... hvordan er det med arr og slikt? det er vel ikke slik plastisk operasjon vel? uansett; takk for svar Kortison er et hormon(steroid), men det er ikke anabolt. Det er nedbrytende, og brukes ofte til betennelser og slik ja.. Men skjønner ikke hvordan dette skal kunne forårsake gyno. Dette er forresten et hormon som også produserer hos gutter/menn. Når det gjelder arr så har jeg hørt det er nesten ikke å se etter en oprasjon.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46100-gynekomasti/#findComment-177067 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 jeg er klar over at det kan bli slik under puberteten, men denne utviklingen skjedde utelukkene under medisinkuren. verken før eller etter. såvidt meg bekjent er forresten kortison et hormon, et kvinnelig sådan. forøvrig et jævla drittpreparat.... bare bivirkningene som funka i mitt tilfelle. idrettsutøvere bruker vel å ta kortisonsprøyter mot betennelser o.l. også tror jeg. legen min var enig i at det var kortison som gjorde dette, men han visste ikke hvordan fikse på saken. men jeg skal snakke med han igjen, så får vi se.... hvordan er det med arr og slikt? det er vel ikke slik plastisk operasjon vel? uansett; takk for svar Kortison-preparater er veldig nyttige midler for mange mennseker. Kortison lages i binyrene både hos menn og kvinner.Først og fremst setter det ned immunforsvaret - og derved reaksjonene som skjer ved skader og betennelser. Men det er mange bivirkninger og midlene bør derfor bare brukes når man virkelig trenger dem. Gynekomasti som bivirkning av kortison er ikke noen vanlig bivirkning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46100-gynekomasti/#findComment-177665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.