Gå til innhold

kupton: Avtalespesialist, telefonkonsultasjoner og multi-tasking?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Corona har medført at avtalespesialistene ikke lenger ser ut til å være pålagt å treffe sine pasienter. Telefonkonsultasjoner har visst for enkelte blitt eneste konsultasjonsform. Betyr dette at det er helt fritt frem for avtalespesialistene å kreve honorar for multitasking? Kan det sies å være forsvarlig praksis å ha dobbelttimer med pasienten på telefon et par ganger i uken og samtidig gjennomføre en haug med ærender, kjøre bil, spise lunch mens du snakker med pasienten?

Hvilke erfaringer har dere som går til avtalespesialist for tiden?

Kupton: Hvor fleksibel tenker du at man skal være i forhold til en behandler som driver med multi-tasking? Og hva i all verden skal man si til sin behandler dersom  dette foregår?

Anonymkode: 3c1a3...98a

Fortsetter under...

Jeg var meget konservativ på dette området. Hos meg går grensen ved drikke. Det er lov å ha med drikke i timen, men ikke noe annet. Behandlingstimen er ingen picnic.

Men i disse covid-tider med hjemmekontor ser jeg et unntak: Om skole/barnehager er stengt, og små barn må være hjemme, må en akseptere at behandler og/eller pasient innimellom kan bli litt forstyrret av småbarn.

De eksemplene du nevner, synes jeg er totalt uakseptable. Jeg synes du skal nevne at det forstyrrer deg og gjør timene mindre nyttige og effektive.

Drømmeautomat

Virker fullstendig useriøst. Terapeuten kan umulig klare å konsentrere seg godt nok om hva du sier. Jeg har videokonsultasjoner med en psykolog og hun sitter alltid på samme plass innendørs. Hvis hun hadde gjort noe av det du beskriver ville jeg avslutta terapien og funnet noen andre.

AnonymBruker skrev (På 17.5.2021 den 0.02):

Corona har medført at avtalespesialistene ikke lenger ser ut til å være pålagt å treffe sine pasienter. Telefonkonsultasjoner har visst for enkelte blitt eneste konsultasjonsform. Betyr dette at det er helt fritt frem for avtalespesialistene å kreve honorar for multitasking? Kan det sies å være forsvarlig praksis å ha dobbelttimer med pasienten på telefon et par ganger i uken og samtidig gjennomføre en haug med ærender, kjøre bil, spise lunch mens du snakker med pasienten?

Hvilke erfaringer har dere som går til avtalespesialist for tiden?

Anonymkode: 3c1a3...98a

Du store min... Dette er ikke akseptabelt. Det blir det samme som om terapeuten skulle ha sittet og dels hatt fokus på telefonen under en fysisk konsultasjon - og det gjør ingen terapeut. Det beklages jo om llyden er glemt og slått av og det skulle komme inn en SMS. Denne praksisen synes jeg du har all grunn til å stille spørsmålstegn ved. Det føles ubehagelig, men her er det ikke du som skal ha grunn til å føle deg pinlig berørt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...