Gå til innhold

NHD.De vil ikke holde taushetsplikten oven for meg


forbrenner

Anbefalte innlegg

Er fortsatt innlagt(er snart 17 år).Jeg skjønner at de må fortelle om alvorlige selvmordsforsøk,det gjør de og det er greit.Jeg skjønner det.

Men når jeg kutter meg(selvskading)forteller de også dette til mine foreldre.Jeg sier om og om igjen at de ikke skal de,men overlegen her(min psykiater)sier de har krav på å få vite om selvskading også.Jeg vil IKKE at foreldrene mine skal vite dette,de blir bare mer og mer ødelagt.Hvordan skal jeg få de her på avd til å høre på meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvskading berører flere enn deg - dine foreldre er sikkert svært bekymret for deg som følge av dette. Du ønsker at de ikke skal få vite om det - men hvis de nå også skal nektes informasjon om hvordan det går med deg, så vil de få det enda verre.

Du lever ikke på en planet for deg selv - dine handlinger påvirker også andre. Det er mulig at du har en juridisk rett til at dine foreldre nektes innsyn - men avdelingen mener kanskje at det som en del i din behandling er viktig at du ser at dine handlinger også berører flere enn deg.

Selvdestruktivitet er destruktivt - både for deg og din familie. Hva gjør du for å finne bedre metoder til å løse dine konflikter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladydepp

Ta kontakt med pasient ombudet. De kan opplyse deg om dine rettigheter. Jeg tviler på at legen har lov å si noe som helst uten din tillatelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Spørsmålet er ikke bare interessant for deg, det er også av stor prinsippiell interesse.

Jeg synes du kan henvende deg til Fylkeslegen for å få en fortolkning av loven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvskading berører flere enn deg - dine foreldre er sikkert svært bekymret for deg som følge av dette. Du ønsker at de ikke skal få vite om det - men hvis de nå også skal nektes informasjon om hvordan det går med deg, så vil de få det enda verre.

Du lever ikke på en planet for deg selv - dine handlinger påvirker også andre. Det er mulig at du har en juridisk rett til at dine foreldre nektes innsyn - men avdelingen mener kanskje at det som en del i din behandling er viktig at du ser at dine handlinger også berører flere enn deg.

Selvdestruktivitet er destruktivt - både for deg og din familie. Hva gjør du for å finne bedre metoder til å løse dine konflikter?

Takk alle sammen for svar!Skal ta en prat med overlegen her igjen.Evt.vise ham dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...