Gå til innhold

Operasjon underliv


Helel

Anbefalte innlegg

Noen som vet?? 

 

Jeg har et spørsmål ifb med en operasjon jeg har hatt etter fødsel. Jeg fikk korrigert bakre kjedevegg og sydd en rift som hadde revnet opp noen uker etter fødsel. Legene sa jeg ikke burde operere derom jeg ønsket flere barn. Men hva om jeg nå etter operasjonen likevel ønsker et barn til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helel skrev (5 timer siden):

Noen som vet?? 

 

Jeg har et spørsmål ifb med en operasjon jeg har hatt etter fødsel. Jeg fikk korrigert bakre kjedevegg og sydd en rift som hadde revnet opp noen uker etter fødsel. Legene sa jeg ikke burde operere derom jeg ønsket flere barn. Men hva om jeg nå etter operasjonen likevel ønsker et barn til? 

Ta kontakt med legen din og be om en forklaring på dette. Jeg måtte også opereres (blærefremfall) etter siste fødsel (barn nr. 2) og fikk beskjed om at mitt underliv ikke ville tåle flere svangerskap (selv ikke om det ble keisersnitt), jeg ville revne fra a-å. Så jeg ble sterilisert og har ikke angret på det.

Be om å bli undersøkt for å se om det fremdeles er slik hos deg at du ikke bør bli gravid igjen, om det kan la seg gjøre om du får keisersnitt eller hva de mener om det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Enig med Lillemus. Be om samtale med gynekolog før du evt prøver på å bli gravid igjen.

Jeg fikk kraftig strekk på bakre skjedevegg etter første fødsel (rectosele), og fikk beskjed om å vente med operasjon til jeg hadde fått de barna jeg ville ha. Det gjorde jeg. Nå ble det keisersnitt på de to siste av andre grunner, så jeg kunne tatt operasjonen tidligere, men det visste jeg jo ikke på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...