Gå til innhold

Narsissistisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en sak i retten nå om en person som føler seg urettmessig behandlet av arbeidsgiver. Hun mener bestemt at hun er den beste -noensinne- til å utføre den jobben hun først hadde. Og alle som er uenige eller har innspill som ikke faller i god jord hos henne er noen drittsekker og andre stygge benevnelser. 

Hun tålte ikke "nedverdigelsen" å bli omplassert, og har gått rettens vei for å få tilbake sin opprinnelige jobb. Kolleger har fått store påkjenninger etter hennes hersing og heman-nykker. Synes dette er flaut. 

Anonymkode: 8f2bf...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er en sak i retten nå om en person som føler seg urettmessig behandlet av arbeidsgiver. Hun mener bestemt at hun er den beste -noensinne- til å utføre den jobben hun først hadde. Og alle som er uenige eller har innspill som ikke faller i god jord hos henne er noen drittsekker og andre stygge benevnelser. 

Hun tålte ikke "nedverdigelsen" å bli omplassert, og har gått rettens vei for å få tilbake sin opprinnelige jobb. Kolleger har fått store påkjenninger etter hennes hersing og heman-nykker. Synes dette er flaut. 

Anonymkode: 8f2bf...0a1

Jeg synes du skal lese flere uttaleser før du gjør deg opp slike meninger. Dama er dyktig, det er det ingen som har sådd tvil om, selv ikke flere av hennes kolleger og sjefer. Dette handler ikke om alvorlige diagnoser, men om et arbeidsmiljø som har havarert i flere år. Det er også problematisk at du tillegger den ene parten all skyld, denne saken burde vært løst på et langt tidligere tidspunkt og hadde all potensiale til å bli det, men det sier noe om leders kompetanse. LA har alt å tape på denne rettssaken, likevel velger hun å gjøre det, jeg synes det er ganske beundringsverdig. Jeg tror overhodet ikke hun er feilfri, det har hun heller ikke ytret meninger om, men hun er dyktig og krever mye av seg selv og andre. 

 

Anonymkode: 1a0fe...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Hun virker i hvert fall som en kollega fra helvete med liten evne til å forstå konsekvensen av handlingene sine. Å skjelle ut og trakassere folk som hun har gjort er uakseptabelt på en arbeidsplass, selvfølgelig måtte lederne hennes ta grep. Når hun nå trekker dette til retten blir det bare nok en bekreftelse på at hun ikke klarer/vil se hvordan hun framstår for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (6 minutter siden):

Hun virker i hvert fall som en kollega fra helvete med liten evne til å forstå konsekvensen av handlingene sine. Å skjelle ut og trakassere folk som hun har gjort er uakseptabelt på en arbeidsplass, selvfølgelig måtte lederne hennes ta grep. Når hun nå trekker dette til retten blir det bare nok en bekreftelse på at hun ikke klarer/vil se hvordan hun framstår for andre.

blir forbauset av slike utsagn. Hun fremstår krevende og kunne med fordel ha styrt følelsene sine bedre. Nå jobber jeg i et mannsdominert miljø (innen krise og krisehåndtering) og er vant til saftige utblåsninger (pga adrenalin som også er hentet frem i nrk-saken som et moment for utblåsninger) på lik linje med hva som er kommet frem, for meg er dette mao. helt vanlig. Jeg har ikke tall på hvor mange mannlige kolleger jeg har jobbet med som oppfører seg slik som dette, uten at noen reagerer, og ikke jeg heller. De stiller skyhøye krav til seg selv og til de rundt seg, det blir de også nødt til. De er målrettede, de jobber beinhardt og de er mye i media, dermed er det også de som blir angrepet om noe går galt og derfor krever de også at alt er 110% (slik også LA gjør).

Anonymkode: 1a0fe...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

^ Da høres det ut som dere har et arbeidsmiljøproblem på din arbeidsplass også. At du opplever lignende ting på jobb betyr ikke at det er normalt eller sånn det burde være. Jeg ville ikke jobba på et sted der folk gikk rundt og kalte hverandre "jævla idioter", som Andersen gjorde. Det er fullt mulig å være ærlig, klar og direkte uten å trakassere andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (13 minutter siden):

^ Da høres det ut som dere har et arbeidsmiljøproblem på din arbeidsplass også. At du opplever lignende ting på jobb betyr ikke at det er normalt eller sånn det burde være. Jeg ville ikke jobba på et sted der folk gikk rundt og kalte hverandre "jævla idioter", som Andersen gjorde. Det er fullt mulig å være ærlig, klar og direkte uten å trakassere andre. 

Klarte sikkert ikke å få det godt nok frem, men arbeidsmiljøet er altså godt hos oss. Det er derfor jeg stusser. For meg er ikke det å blåse ut om idiot kolleger hersing, det er en utblåsning og merk - som kom av en grunn. Det handler ikke om mobbing eller herjing. Vi blåser ut der og da, og så er det over. Takk meg til det enn slike "kjerringmiljøer" der man går å baksnakker hverandre i 15 år..

Anonymkode: 1a0fe...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg jobber også et sted med klar overvekt av menn. Uenigheter kan oppstå, folk kan bli sinte noen ganger, heve stemmen osv., men folk bruker ikke skjellsord om hverandre. Det er fullt mulig å gi klare tilbakemeldinger uten det. Hvis man f.eks. kaller noen en idiot karakteriserer man hele personen, ikke det personen har gjort som var dumt. Et sted der dette er vanlig er for meg ikke en normal eller god arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber også et sted med klar overvekt av menn. Uenigheter kan oppstå, folk kan bli sinte noen ganger, heve stemmen osv., men folk bruker ikke skjellsord om hverandre. Det er fullt mulig å gi klare tilbakemeldinger uten det. Hvis man f.eks. kaller noen en idiot karakteriserer man hele personen, ikke det personen har gjort som var dumt. Et sted der dette er vanlig er for meg ikke en normal eller god arbeidsplass.

Enig i mye av det du skriver, her oppleves det likevel ikke som et problem. Kulene flyr varmt med både det ene og det andre, men ingen gidder å ta det personlig fordi vi kjenner godt til hvordan det er å være den personen og det trykket og presset han opplever. Samtidig betyr ikke det at hver og en skal tåle alt fra alle, det skal også være rom for å si tydelig ifra om at noe ikke var greit, men da tas det også der og da. 

Anonymkode: 1a0fe...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen TV-produksjon er et soloverk. Her er det tydeligvis en person som totalt mangler noe helt vesentlig - samarbeidskompetanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at dama er dyktig, men hun mangler totalt samarbeidsevner. Kan ikke se at hun har noen diagnose, men hun er nok for opptatt seg selv og sitt og glemmer at andre skal være med på laget. Hun skal være midtpunktet og ingen andre. Det er ikke noe koselig å jobbe sammen med henne. Det er også sagt at det er tatt opp med henne mange ganger uten at hun har evner til å ta dette til seg og da er det klart at de på ett eller annet tidspunkt så skjærer det seg. 

Hun har rett og slett oppført seg som en idiot, uten å skjønne hva dette gjør med folk rundt henne. Litt smartere og litt mer sosiale antenner, så hadde hun skjønt dette. 

Slike medarbeidere er utrolig vanskelig for ledelsen å håndtere, på den ene siden er de avhengig av henne fordi hun er svært kompetent til å gjøre det hun skal gjøre, på den andre siden, så ligger organisasjonen rundt henne som om den bombet og "likene" ligger spredt, hun går rundt som en primadonna uten å se alle "likene". Hennes verden er totalt forskjellig fra alle andre. 

Jeg har selv ved ett par anledninger jobbet med to sånne, ikke veldig nært, men såpass at jeg har fått med meg hvordan de er. De skaper voldsom irritasjon og dårlig arbeidsmiljø og det ender med at de finner seg noe annet å gjøre, fordi de mener at ledelsen ikke støtter dem nok.  Det kan også være at ledelsen ber dem om å finne seg noe annet å gjøre. I det ene tilfelle så feiret avdelingen med kake da vedkommende forsvant, ikke offisielt, men blant kollegaene. Slik oppførsel skal ikke tolleres, samtidig som det er krevende å håndtere. Det kan fort komme til fysiske konfrontasjoner hvis det går langt nok. 

Endret av mrxx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...