Gå til innhold

Kul på øyelokket, ømt og stygt

Anbefalte innlegg

Gjest Falkeye

Jeg fikk en øm og rødflammet infeksjon i antagelig hårsekkene i øyelokket, og infeksjonen etterlot en ertestor kul like innenfor kanten av øyelokket oppå. Hvordan kan det behandles ? Legen min var ikke så interessert den dagen jeg spurte han. Den har vært der i flere mnd. Muligens arrvev ? Den virker hard.

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Antagelig er dette en kronisk betent øyelokkskjertel. Hvis dette er tilfelle, vil tilstanden som oftest gå tilbake med langvarig behandling med antibiotisk øyensalve, i andre ganger må den stikkes hull på (fra innsiden av øyelokket).

Gjest Falkeye

Antagelig er dette en kronisk betent øyelokkskjertel. Hvis dette er tilfelle, vil tilstanden som oftest gå tilbake med langvarig behandling med antibiotisk øyensalve, i andre ganger må den stikkes hull på (fra innsiden av øyelokket).

Hørtes ikke akkurat behagelig ut, men vil det få den til å forsvinne ? I hvert fall 90% ?Øyelokket er jo naturlig litt ujevnt fra før, og vil kanskje se bra ut ?

• 2 uker senere...
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Hvis det er som antatt, bør det bli OK.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...