Gå til innhold

Blødninger utenom mensen


Little Lady

Anbefalte innlegg

hei.jeg skulle vært ferdig me mensen rundt den 14.,15.,jeg fikk den søndag 10/9. men jeg har den ennå,blør faktisk mer nå. har vanligvis regelmessig mens, bruker p-pillen eugynon. begynte me nytt brett tors 14/9. har hatt slike blødninger før,i aug 95 fortsatte mensen 2 uker etter at den sku vært ferdig, kraftige blødninger. brukte marvelon. jan/feb 99, da blødde jeg over 40 dager i strekk. så kratig at en evt tampong spratt ut etter 5 min, måtte bruke nattbind hele tida. blod% var mellom 50 og 60. brukte medisiner som skulle stoppe blød.,virket ikke no særlig. jeg måtte stoppe me pillen, marvelon, legene mente det var derfor jeg blødde, pga marvelons lave hormonnivå og at jeg en måned før hadde glemt pillen et par ganger. brukte ikke p-piller på 4 mnd, måtte begynne med nytt merke,eugynon, da jeg startet p-pillebruket igjen. men hva er det nå som får meg til å blø? tåler jeg rett og slett ikke p-piller? har tatt dem til faste tider, bortsett fra for en mnd siden, da jeg glemte den en kveld, men tok den dagen etter når jeg husket den. pratet me legen idag, han kunne ikke gjøre no sa han. bør vel nevne at jeg er 26 år, fjernet en tvillingcyste på venstre eggstokk for 2 år siden og skal til kontroll i januar pga celleforandring på livmorhalsen. legene anbefalte meg å fortsette me pillen, pga forebyggende virkning. men kanskje jeg bør finne et nytt prevensjonsmiddel? er ellers fornøyd me pillen, er i et fast forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal få en henvisning til gynekolog for en skikkelig sjekk. Det er ikke vanlig med slike blødninger på så relativ sterk pille som Eugynon. Jeg kan ikke si hva som kan være årsak, men en grundig undersøkelse, evt med ultralyd og prøve fra livmoren.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal få en henvisning til gynekolog for en skikkelig sjekk. Det er ikke vanlig med slike blødninger på så relativ sterk pille som Eugynon. Jeg kan ikke si hva som kan være årsak, men en grundig undersøkelse, evt med ultralyd og prøve fra livmoren.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

takk for svar på innlegget. jeg var hos legen nu på tirsdag. han nevnte ingenting om behov for g.u. derimot ba han meg slutte med eugynon øyeblikkelig, samtidig som han ga meg en 10dagers kur med primolutt n 5mg og en resept på p-pillen diane. han mente skifte av p-pille merke ville hjelpe, men kunne ikke forklare blødningen. samme dag jeg hadde vært hos legen, sluttet blødningene nesten helt. burde jeg kontakte en spesialist på fylkessykehuset for undersøkelse? jeg har vært der flere ganger de siste 2 åra og tatt ultralyd, prøver osv. eller burde jeg stole på legen og tro at dette er ufarlig? hva tror du blødningene kan komme av? siden jeg har begynt å blø av de forrige pillemerkene, kan jeg jo en dag blø av diane også eller? vær så snill og hjelp meg med svar, for legene her bagatelliserer problemet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...