Gå til innhold

Kan tidligere spiseforstyrrelse gi problemer å bli gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde en slags spiseforstyrrelse for mange år tilbake. Den varte kun i 3 måneder. Men er redd for at det ødela muligheten min for å bli gravid igjen. Ble aldri gravid igjen. Har barn fra før da. Men ønsket flere. 

Ble utredet både med hormonprøver og ultralyd, men ingenting galt ble funnet. Nå er det eggdonasjon neste. Eggene mine er aldri blitt testet. Men skal sette igang med eggdonasjon i sommer etter legers anbefaling.  Har fått medisiner som jeg skal begynne med. Vet at mange er imot eggdonasjon. 

Kan en kort spiseforstyrrelse ødelegge for at eggene klarer å befruktes? Har jevn syklus. 

Anonymkode: 7ab14...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Årsaken til at vi velger denne løsningen er at mannen har ingen barn fra før. Og at vi har et ønske begge to å få barn sammen. 

Anonymkode: 7ab14...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ikke dersom det kun varte 3 måneder. Ville fått sjekket eggene grundig og fått han sjekket seg også

Anonymkode: 721e1...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ikke dersom det kun varte 3 måneder. Ville fått sjekket eggene grundig og fått han sjekket seg også

Anonymkode: 721e1...114

De har sjekket alt hos meg unntaken eggene. Leger antar at det er eggene. Men de kan jo være bra. Hvem vet. Legene sa først at det var nok tette eggledere. Det var det ikke. De antar hele tiden at det er noe galt hos meg. Men de har ikke funnet noe. 

Anonymkode: 7ab14...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

De har sjekket alt hos meg unntaken eggene. Leger antar at det er eggene. Men de kan jo være bra. Hvem vet. Legene sa først at det var nok tette eggledere. Det var det ikke. De antar hele tiden at det er noe galt hos meg. Men de har ikke funnet noe. 

Anonymkode: 7ab14...99b

Har de sjekket mannens «svømmere», da? Oftest ligger jo problemet der.

Vet ikke hvor gammel du er, men eggkvaliteten synker drastisk med alderen, det vet du sikkert.

 

Man er jo lite fruktbar om man har veldig lav BMI, men kan ikke forstå at en kortvarig spiseforstyrrelse skal ha noen innvirkning på fruktbarheten (dog ingen ekspert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De har sjekket alt hos meg unntaken eggene. Leger antar at det er eggene. Men de kan jo være bra. Hvem vet. Legene sa først at det var nok tette eggledere. Det var det ikke. De antar hele tiden at det er noe galt hos meg. Men de har ikke funnet noe. 

Anonymkode: 7ab14...99b

trenger ikke være noe "feil" med deg i det hele tatt, det kan være han har dårlig sædkvalitet

Anonymkode: 721e1...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

trenger ikke være noe "feil" med deg i det hele tatt, det kan være han har dårlig sædkvalitet

Anonymkode: 721e1...114

Ja der er sant. Jeg håper på å få et skikkelig svar på dette nå. Ultralyd, og hormonprøver er helt fine. Legen sier at det kan være noe usynlig kjemisk som ikke kan måles via blodprøver hos meg, og noe feil med eggene. Men de har aldri sjekket eggene. Så det er for tidlig å skylde på eggene. Og det de ikke vet. 

Anonymkode: 7ab14...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...