Gå til innhold

Barna vi bærer - NRK i går


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som så den? Rørende og sterk historie om to foreldre som har mistet tre av fire barn til en alvorlig arvelig sykdom som fører til at barna blir mulitihandicappede og pleietrengende. Men jeg lurer jo på hvorfor de ønsket å ta disse risikoene ved å få flere barn når det var slik fatt. 1. gangen er jo forståelig fordi de da ikke visste. 2. gangen kan også være forståelig, men 3. og 4. gangen? 4. gangen kom det et friskt barn da. 

Anonymkode: efa49...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømmeautomat

Fordi de satte sitt eget ønske om å få barn over lidelsen de påførte barna? Jeg har ikke sett programmet, men sånn du framstiller det virker det veldig egoistisk av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (25 minutter siden):

Fordi de satte sitt eget ønske om å få barn over lidelsen de påførte barna? Jeg har ikke sett programmet, men sånn du framstiller det virker det veldig egoistisk av dem.

Ja, slik forstod jeg det. Så enig med deg i at det var temmelig egoistisk av dem. Kanskje noen andre som så dokumentaren plukket opp noe annet som jeg ikke fikk med meg? 

Anonymkode: efa49...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen som så den? Rørende og sterk historie om to foreldre som har mistet tre av fire barn til en alvorlig arvelig sykdom som fører til at barna blir mulitihandicappede og pleietrengende. Men jeg lurer jo på hvorfor de ønsket å ta disse risikoene ved å få flere barn når det var slik fatt. 1. gangen er jo forståelig fordi de da ikke visste. 2. gangen kan også være forståelig, men 3. og 4. gangen? 4. gangen kom det et friskt barn da. 

Anonymkode: efa49...a79

Har ikke sett programmet, men de ga vel ikke opp håpet om å få et friskt barn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen som så den? Rørende og sterk historie om to foreldre som har mistet tre av fire barn til en alvorlig arvelig sykdom som fører til at barna blir mulitihandicappede og pleietrengende. Men jeg lurer jo på hvorfor de ønsket å ta disse risikoene ved å få flere barn når det var slik fatt. 1. gangen er jo forståelig fordi de da ikke visste. 2. gangen kan også være forståelig, men 3. og 4. gangen? 4. gangen kom det et friskt barn da. 

Anonymkode: efa49...a79

Jeg har sett den nå.

Det ble sagt at de fikk høre på sykehuset både at de kunne teste under graviditeten med nr.3, men så stemte det ikke likevel - og at det var liten risiko for å få tre syke på rad. I en annen type program (med fagpersoner) hadde nok dette blitt belyst nærmere.

Den friske gutten ble til vha. eggdonasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (57 minutter siden):

Den friske gutten ble til vha. eggdonasjon.

Takk for info, det fikk jeg nemlig ikke med meg. 

Anonymkode: efa49...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...